تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1400 - 10:17
کد خبر : 5755

بانک مرکزی تسهیلات جهش تولید مسکن را ابلاغ کرد

بانک مرکزی تسهیلات جهش تولید مسکن را ابلاغ کرد
اخبار پولی مالی-بانک مرکزی تسهیلات ساخت مسکن بر اساس قانون جهش تولید یا همان نهضت ملی مسکن را به مدیران عامل بانک های کشور ابلاغ کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی، بر اساس قانون جهش تولید مسکن و تصمیمات گرفته شده در شورای پول و اعتبار سقف فردی تسهیلات قانون جهش تولید مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، شهرهای بالای ۱ میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرهای کشور ۳۰۰ میلیون تومان، همچنین در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
بر این اساس ۲۷ بانک عامل باید بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ سیصد و شصت هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن را به متقاضیان پرداخت کنند.
پیشتر اواسط مهرماه این موضوع در شورای عالی مسکن مطرح شده بود.

طرح جهش تولید و تامین مسکن در پنج فصل جهت تکلیف دولت به ساخت مسکن با فراهم کردن زیر ساخت های لازم از سوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تهیه شده است.
در طرح جهش تولید و تامین مسکن با در نظر گرفتن سازو کارهایی جهت تامین منابع مالی، تامین زمین، تامین مصالح ساختمانی و تامین خدمات ساختمانی، سعی شده تا بستر لازم برای ساخت مسکن فراهم و دولت مکلف شده تا طی ۴ سال، سالانه یک میلیون واحد مسکونی تولید و عرضه نماید.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.