تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 دی 1348 - 3:30
کد خبر : 84917
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای انتقال بخش بیشتری از منابع تهران به مناطق کم برخوردار بسته هستند

بانک قرض الحسنه مهر ایران انجام می دهد

انتقال بخش بیشتری از منابع تهران به مناطق کم برخوردار

انتقال بخش بیشتری از منابع تهران به مناطق کم برخوردار
اخبار پولی مالی- تعداد تسهیلات پرداختی بانک قرض الحسنه مهر ایران با افزایش 38 درصدی از ۳ میلیون فقره به ۳ میلیون و ۷۲۷ هزار فقره رسیده است.
به گزارش اخبار پولی مالی-  روز یکشنبه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۳غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه شرکت کرد و ضمت ارایه گزارشی از عملکرد این بانک به پسش های خبرنگاران پاسخ گفت. وی با یادآوری این موضوع که بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال ۹۷ موفق به دریافت مجوز نامحدود از بانک مرکزی شد و از آن زمان تاکنون به ارائه خدمات خود ادامه داده است افزود: اخیراً در مجمع فوق‌العاده، سرمایه بانک از ۸.۴ هزار میلیارد تومان به ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت، این افزایش سرمایه به‌ویژه از طریق سود انباشته و مطالبات سهامداران صورت گرفت، که نشان‌دهنده اعتماد سهامداران است.
وی با اعلام این برنامه داریم که روند افزایش سرمایه را تا ۲۰ هزار میلیارد تومان در یک یا دو سال آینده ادامه دهیم گفت: از دستاورد‌های مهم بانک، حضور سهامداران دولتی است که نگاه حرفه‌ای به موضوعات مالی دارند و این امر موجب موفقیت‌های بزرگ بانک در راستای افزایش تاب‌آوری مالی و کاهش ریسک‌ها شده است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران  درباره بانک تحت مدیریت خود گفت: در حال حاضر بانک دارای ۵۱۳ شعبه است که ۶ درصد آنها در تهران قرار دارند. با توجه به اینکه بیش از ۵۶ درصد منابع کشور در تهران متمرکز است، در نظر داریم منابع بیشتری را به استان‌های کم‌برخوردار منتقل کنیم و در این راستا برنامه آمایش سرزمینی داریم.
به گفته فتحعلی در حال حاضر ۳۲۶۷ نفر در بانک مشغول به کار هستند. از این تعداد، ۲۵ درصد در ستاد و ۷۵ درصد در شعب فعالیت دارند.
وی با اشاره به مزیت رقابتی بانک مهر ایران در جذب منابع قرضی گفت: ترکیب منابع ما به‌طور کلی قرضی است و این مزیت رقابتی مهمی برای بانک به حساب می‌آید. به همین دلیل ما هیچ نرخ جذب سپرده‌ای نداریم و منابع قرضی که جذب می‌کنیم، بدون هیچ هزینه اضافی و سربار برای بانک است. این شیوه جذب منابع به‌ویژه در شرایط اقتصادی کنونی که نرخ تورم بالا است، مزیتی ویژه به شمار می‌رود.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان این که در حال حاضر، نزدیک به ۲۰ میلیون مشتری داریم که معادل یک چهارم جمعیت کشور است گفت: هدف ما این است که تعداد مشتریان خود را به ۴۰ میلیون نفر برسانیم و خدماتی با کیفیت بالا به آحاد جامعه ارائه دهیم.
مدیرعامل بانک مهر ایران در ادامه به عملکرد مالی این بانک اشاره کرد و گفت: در حوزه مصرف منابع، توانسته‌ایم تا ۹۱ درصد از منابع جذب‌شده را مصرف کنیم که این نشان‌دهنده توان بالای بانک در توزیع بهینه منابع است. همچنین، در زمینه رتبه‌بندی بانک‌ها، بانک مهر توانسته است در میان بانک‌های قرض‌الحسنه، رتبه سوم در نسبت مصارف به منابع و همچنین رتبه سوم در سود خالص به دست آورد.
وی در ادامه از رشد تسهیلات پرداختی بانک در سال‌های اخیرسخن گفت و  توضیح داد: تعداد تسهیلات پرداختی ما از ۳ میلیون فقره به ۳ میلیون و ۷۲۷ هزار فقره رسیده که این میزان رشد ۳۸ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین با افزایش سقف تسهیلات از ۵۱ میلیون تومان به ۷۵ میلیون تومان، توانسته‌ایم پاسخگوی نیاز‌های مشتریان در شرایط تورمی باشیم.
فتحعلی همچنین به اهمیت چرخش منابع مالی در عملیات بانک اشاره کرده و تأکید کرد: ما توانسته‌ایم منابع مالی را به‌طور بهینه در چرخه عملیات شعبی خود قرار دهیم. در این راستا تلاش کرده‌ایم تا حد امکان از فضای استیجاری خارج شده و ملک خریداری کنیم که خود این ملک‌ها در بسیاری از موارد از ابتدا توسط سهامداران بانک به‌عنوان آورده غیرنقدی در اختیار ما قرار گرفته‌اند.
وی در ادامه به سپرده‌های بانک اشاره کرد و گفت: سرانه سپرده‌های ما به‌طور متوسط حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای هر شعبه است. این در حالی است که در مقایسه با سایر بانک‌ها، فاصله‌ای در حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومانی داریم. هدف ما این است که این فاصله را کاهش داده و به‌طور مستمر رشد منابع خود را در این حوزه تقویت کنیم.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران درباره اهداف پیش روی بانک گفت: هدف ما در برنامه راهبردی جدید، علاوه بر ارتقاء کیفیت خدمات بانکی، پاسخگویی به نیاز‌های جدید مشتریان است. این تغییرات و تحولات شامل پیشرفت‌های فناوری و استفاده از ابزار‌های نوین است. ما به دنبال آن هستیم که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، از جمله استفاده از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی و بلاکچین، به‌طور مؤثرتر و کارآمدتر به مشتریان خود خدمات ارائه دهیم.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران به تغییرات عمده در ساختار شعب این بانک اشاره کرد و توضیح داد: شعب آینده ما ترکیبی از فیزیک و دیجیتال خواهند بود. این بدان معناست که سرویس‌های پایه بانکی که معمولاً در شعب ارائه می‌شود، به صورت هم‌زمان از طریق دستگاه‌های خودپرداز و سامانه‌های دیجیتال نیز قابل دسترسی خواهد بود. در این رویکرد جدید، سعی داریم خدمات مشاوره‌ای و مشاوره مدیریت را در قالب خدمات فیس‌توفیس به گروه‌های هدف خود ارائه دهیم.
فتحعلی در ادامه از اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌های نوین و استفاده از بستر‌های دیجیتال برای تسهیل فرایند‌های بانکی سخن گفت و تاکید کرد: در حال حاضر، بانک‌ها دیگر تنها بر بستر فیزیکی فعالیت نمی‌کنند و نیاز است که خدمات دیجیتال به عنوان یکی از ارکان اصلی بانکداری معرفی شوند. ما نیز در بانک قرض الحسنه مهر ایران قصد داریم با به‌کارگیری سامانه‌های پیشرفته، خدمات دیجیتال خود را گسترش دهیم.
وی همچنین گفت: برای ما این مسیر تنها یک چالش نیست بلکه فرصتی است برای اینکه بتوانیم نقش خود را در توسعه اقتصادی کشور و ارائه خدمات به آحاد مردم به بهترین شکل ایفا کنیم./اخبار پولی مالی
اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

اینترنت بانک رفاه بانک سپه