تاریخ انتشار : دوشنبه 18 بهمن 1400 - 11:23
کد خبر : 11825

رییس شعبه اصفهان بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد:

بازگشت ۵۰ میلیون ارز صادراتی توسط صادرکننگان استان اصفهان

بازگشت ۵۰ میلیون ارز صادراتی توسط صادرکننگان استان اصفهان
اخبار پولی مالی- از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۰ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات شرکت‌های تولیدی و صادراتی استان از طریق این بانک به کشور وارد شده است.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، نیما بزرگمهر،رییس شعبه اصفهان بانک توسعه صادرات ایرانضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت:صادرکنندگان اصفهانی طی ده ماهه اول سال جاری بیش از ۳۱ میلیون یورو ارز به کشور برگردانده اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، بیش از صد درصد رشد داشته است.
وی افزود: کمک به صادرکنندگان به منظور برگشت ارز حاصل از صادرات آنها یکی از خدمات ویژه بانک توسعه صادرات ایران است که این کار با توجه به تحریم‌های بانکی اهمیت ویژه ای دارد.
رئیس شعبه اصفهان بانک توسعه صادرات ایران با تاکید بر اهمیت حمایت همه جانبه از تولید، تصریح کرد: در ۱۰ ماه سال‌جاری حدود ۲۰ میلیون یورو برای ورود مواد اولیه و تجهیزات تولید از طریق بانک توسعه صادرات ایران اصفهان به شرکت‌های تولیدی صادراتی استان تخصیص یافته است.
بزرگمهر افزود: بالغ بر یکهزار و ۵٠٠ میلیارد ریال برای شرکت های دانش بنیان تخصیص یافته و بانک توسعه صادرات تا خرداد سال ١۴٠٢ می تواند این تسهیلات را در اختیار شرکت های واجد صلاحیت حوزه دانش بنیان قراردهد.
وی افزود: حدود ۵هزارمیلیارد ریال تسهیلات صادراتی نیز با نرخ های مصوب بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی به بخش‌های مختلف در سطح استان اصفهان پرداخت شده که عمده این تسهیلات در بخش تولید و صادرات محصولات صنعتی بوده است.
بزرگمهر به تخصیص ۲ هزار میلیارد ریال اعطای تسهیلات به بخش صادرات محصولات کشاورزی نیز اشاره و اضافه کرد: این تسهیلات بصورت تلفیقی از محل منابع صندوق توسعه ملی و این بانک به کشاورزان استان قابل پرداخت است.
به گفته رئیس شعبه اصفهان بانک توسعه صادرات ایران، این موضوع در کاهش هزینه های تولید، توسعه واحدهای فناور و کمک به رسیدن به مرحله صادرات و ارزآوری این شرکت ها موثر است.
وی، بکارگیری ابزارهای مختلف تامین مالی را از مهمترین اهداف بانک توسعه صادرات ایران دانست و اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان دی ماه بیش از چهار هزار میلیارد ریال اعتبارات اسنادی داخلی ریالی به نفع شرکت‌های تولیدی استان عملیاتی شده است.
به گزارش اگزیم نیوز، استان اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۲۰۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌آید.
اصفهان به‌عنوان استان پیشرو در راه‌اندازی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری که نخستین زمینه‌های رسمی شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان را به وجود آورد حدود ۱۰ درصد از واحدهای فناور و دانش‌بنیان کشور را در خود دارد و دومین استان کشور در این زمینه است

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.