تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آذر 1400 - 13:52
کد خبر : 7110

گزارش

ایران زمین بازوی حمایت‌گر تولیدات ملی

ایران زمین بازوی حمایت‌گر تولیدات ملی
اخبار پولی مالی- بانک‌ها و مؤسسات اعتباری می‌توانند با عملکرد صحیح خود به عنوان یک نهاد حمایتی به پیشرفت اقتصادی کمک کنند و در عین حال می توانند با کارکردی مبتنی بر جزئی گرایی و سوداگری، اقتصاد را در دام بی تعادلی و بی ثباتی دچار سازند.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از افق سرمایه، اقتصادی که متکی بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی است و عملیاتی شدن آن در کشور، ضمن به ارمغان آوردن رفاه عمومی و رفع مشکلات معیشتی مردم، باعث جلوگیری از خسارت آفرینی بر پیکره اقتصاد ملی می‌شود. اعمال سیاست‌های حمایتی از سوی دولت و زدودن مقررات و بخشنامه‌های غیر ضروری می‌تواند گامی مؤثر باشد.

بانک‌ها در نگاه خرد به مثابه یک بنگاه هستند که باید به انضباط مالی و سود و صرفه خود توجه نمایند و از نظر کلان، یک نهاد حمایتی هستند که باید تسهیل کننده و بازوی پیشرفت و ثبات جامعه باشند. اگر بانک‌ها تنها به عنوان یک بنگاه اقتصادی در جامعه ظاهر شوند و صرفاً به سود و صرفه خود بپردازند چه بسا نتوانند به رشد اقتصادی و افزایش اشتغال کمک کنند و حتی ممکن است مانع آن شوند و اگر صرفاً به عنوان تسهیل کننده پیشرفت و توسعه و جنبه های عمومی و اجتماعی توجه کنند و از انضباط و صرفه و زیان خود صرفه نظر کنند و چه بسا موجب بسط سوء استفاده و فساد در جامعه شده و دچار ورشکستگی خود شوند. لذا بانک‌ها می‌توانند در اقتصاد نقش‌های متفاوتی ایفا کنند.

با توجه به گسترش سیستم بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کشور در سال‌های اخیر و هم چنین نقش جدی این بنگاه‌ها در اقتصاد کشور، بررسی تأثیر و عملکرد سیستم بانکی بر اشتغال اهمیت زیادی پیدا کرده است. آنچه مهم است؛ نقش بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در ایجاد فرصت‌ها و موقعیت‌های شغلی، از طریق حمایت این بنگاه‌ها از فعالیت‌های تولیدی و مولد است. بانک‌ها و مؤسسات اعتباری می‌توانند با عملکرد صحیح خود به عنوان یک نهاد حمایتی به پیشرفت اقتصادی کمک کنند و در عین حال می توانند با کارکردی مبتنی بر جزئی گرایی و سوداگری، اقتصاد را در دام بی تعادلی و بی ثباتی دچار سازند.

*نقش بانک ایران زمن در رونق تولید و کارآفرینی

بانک ایران زمین با تاکید بر هدف گذاری این بانک برای حمایت از رونق تولید و کارآفرینی در کشور و ارائه خدمات در مسیر دستیابی به اهداف تعیین شده و جذب منابع مالی که جزء اولویت های کلیدی و اصلی این بانک محسوب می‌شود، سرمایه گذاری های بزرگی را در بخش های مختلف عمرانی همچون سیمان غرب آسیا، فولاد اکسین اهواز، خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک و پروژه فیبر نوری جنوب در جهت حمایت از رونق تولید از خود بجای گذاشته است.

پورسعید مدیر عامل بانک ایران زمین، نقش بانک‌ها به عنوان یکی از بخش های تامین مالی اقتصاد کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: انتظاری که از بانک‌ها به عنوان یکی از اساسی ترین بخش‌های تامین مالی و اقتصادی می رود، قرار گرفتن در کنار تولید و تامین بخش مهمی از اعتبار حوزه تولید کشور است.

وی با تاکید بر مشارکت بانک‌ها در تامین مالی شرکت‌های تولیدی گفت: بانک ایران زمین در سال‌های اخیر بسیاری از منابع خود را به امر حمایت از تولید اختصاص دادند و ما از مدیران خود خواسته ایم براساس خط مشی های تنظیم شده نسبت به حمایت از شرکت‌های تولیدی استان‌های خود اقدام کنند. که در این راستا اقدامات بسیاری انجام که اخبار آن منتشر شده است.

سلطانی فیروز رئیس هیئت مدیره بانک ایران زمین با بیان اهمیت حمایت بانک‌ها از حوزه تولید اظهار داشت: کشور در شرایط کنونی نیازمند همکاری و هماهنگی در تمامی بخش ها برای حمایت از تولید داخلی است. در همین راستا بانک‌ها به عنوان گردانندگان اصلی چرخ های اقتصاد باید در رأس این امر قرار گیرند.

اساساً اگر بانک‌ها بتوانند در اقتصاد خوب عمل کند و فضای مناسبی بر آن حاکم باشد جمع بین منافع منطقی بانک ها و منافع تولید کنندگان امری کاملاً امکان پذیر است. اما اگر نظام بانکی از جایگاه و کارکرد اصلی خود فاصله گیرد تضاد منافع بانک‌ها و تولید کنندگان تشدید شده و موجب بروز مشکلات اقتصادی خواهد شد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.