تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 - 12:44
کد خبر : 7176

مدیر نظارت بر ناشران بورس و اوراق بهادار :

انتشار فهرست زمین و ساختمان ۹۸ درصد ناشران بورس

انتشار فهرست زمین و ساختمان ۹۸ درصد ناشران بورس
اخبار پولی مالی-  بیش از ۹۸ درصد ناشران فهرست زمین و ساختمان خود را در سامانه کدال منتشر کردند.

به گزارش اخبار پولی مالی، محسن انصاری،مدیر نظارت بر ناشران بورس و اوراق بهادار  درباره افشای فهرست زمین و ساختمان ناشران در سامانه کدال افزود: یکی از مواردی که در سال‌های اخیر مورد توجه سهامداران و سرمایه‌گذاران بوده، موضوع دارایی‌های ثابت شرکت‌ها بخصوص زمین و ساختمان است، که شرکت‌ها به منظور افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

مدیر نظارت بر ناشران بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در راستای شفاف‌سازی بازارسرمایه و جلوگیری از شایعات، افشای فهرست زمین و ساختمان‌های شرکت‌ها می‌تواند سهامداران و سرمایه گذاران را نسبت به این موضوع بیش از پیش آگاه‌تر کند تا در تصمیم‌گیری‌های خود دارایی‌هایی مانند زمین و ساختمان را که بعضا ارزش آن‌ها با ارزش منعکس در صورت‌های مالی تفاوت زیادی دارد، مد نظر قرار دهند.

وی بیان کرد: علاوه براین، افشای تعیین نوع مالکیت می‌تواند سهامداران بالقوه و بالفعل را آگاه نماید که آیا این زمین و ساختمان منعکس شده می‌تواند مجوز لازم سازمان بورس را برای افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی اخذ نماید یا خیر.

مدیر نظارت بر ناشران بورس و اوراق بهادار گفت: استقبال خوبی از ابلاغیه توسط ناشران صورت گرفت و از تعداد حدود ۸۰۰ ناشر، ۷۸۵ ناشر فهرستی از زمین و ساختمان‌های خود را در راستای شفافیت هر چه بیشتر بر روی سامانه کدال منتشر کردند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.