تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 - 12:27
کد خبر : 10178

در «رویداد تبادل فناوری صنعت بیمه» رخ داد؛

امضای تفاهم نامه همکاری بیمه “ما” با دانش بنیان ها

امضای تفاهم نامه همکاری بیمه “ما” با دانش بنیان ها
شرکت سهامی بیمه "ما" در راستای تحقق چشم انداز تبیین شده؛ رهبر ارزش آفرین صنعت بیمه و پیشرو بودن در بازار و نفوذ در بازارهای بین المللی بیمه دنیا تفاهم نامه همکاری با شرکت های دانش بنیان منعقد کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی، شرکت سهامی بیمه “ما” در راستای تحقق چشم انداز تبیین شده؛ رهبر ارزش آفرین صنعت بیمه و پیشرو بودن در بازار و نفوذ در بازارهای بین المللی بیمه دنیا و با توجه به تاکید و حمایت مدیرعامل و هیات مدیره شرکت مبنی بر شناسایی نیازهای هر یک از مشتریان و کاهش پیچیدگی و ساده‌سازی عملیات با استفاده از راه‌حل‌های ابتکاری و بکارگیری فن‌آوری‌های نوین و ارائه خدمات بیمه ای در سریع ترین زمان ممکن در «رویداد تبادل فناوری صنعت بیمه» حضور یافته و تفاهم نامه همکاری با شرکت های دانش بنیان منعقد کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی بیمه “ما”، «رویداد تبادل فناوری صنعت بیمه» با همکاری بیمه مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با حضور رئیس کل بیمه مرکزی، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دبیرکل سندیکای بیمه گران، دکتر بهاری فر رئیس هیات رییسه سندیکای بیمه گران و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه “ما” و تعدادی از مدیران عامل شرکت‌های بیمه و مدیران ارشد صنعت در محل ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد تا با توسعه همکاری صنعت بیمه و شرکت‌های دانش‌بنیان، گامی ‌در جهت رفع نیاز‌های شرکت های بیمه و توسعه این بازار برداشته شود.

بر اساس این گزارش، دکتر بهاری فر مدیرعامل و عضو هیات مدیره بیمه “ما” ، تنوع بخشی به محصولات با تکیه بر فناوری‌های نوین از قبیل تلمتیکس، اینترنت اشیاء، بلاک چین، کلان داده و غیره درصدد سرعت بخشیدن به ارائه خدمات را هدف اصلی حضور در رویدادهای فناورانه دانست و خاطرنشان کرد: با عنایت به رشد تکنولوژی و تغییرات اکوسیستم زندگی دیجیتال جامعه، شرکت های بیمه ملزم به ورود به حوزه های تکنولوژیک بوده و این امر با مهاجرت از مدل های سنتی به غیر سنتی کسب و کار و با تمرکز بر حضور پررنگ تر شبکه فروش، اتخاد سیاست داده محوری و توجه به نیاز های مشتری شکل می گیرد.

وی افزود: ضمن هم اندیشی و مبادله تجربیات و همچنین افزایش تعاملات صنعت بیمه و شرکت های دانش بنیان در «رویداد تبادل فناوری صنعت بیمه»، نیازهای فناورانه خود را طی فاز های اجرایی رویداد اعلام و ضمن برگزاری نشست های مشترک B2B در حوزه های ذکرشده، پس از بررسی، شناسایی و انجام مذاکرات متعدد با شرکت های دانش بنیان، تفاهم نامه همکاری انتفاع از محصول نرم‌افزاری سامانه هوشمند مدیریت دفتر کار نمایندگان را به امضا رساندیم.

رئیس کل بیمه مرکزی دراین رویداد، ضمن مبارک شمردن ورود صندوق نوآوری و شکوفایی به صنعت بیمه افزود : صنعت بیمه زمینه مناسبی برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان است. در صنعت بیمه حوزه‌های بکری وجود دارد که تاکنون کسی به آن ورود نکرده است. باید برای این مهم تلاش شود تا شرکت‌های دانش‌بنیان‌ به زمینه‌های ناشناخته صنعت بیمه وارد شوند.

وی خاطر‌نشان کرد: متاسفانه آحاد جامعه با صنعت بیمه آشنایی ندارند و تصور می‌کنند که ماهانه هزینه‌ای پرداخت می‌کنند و در نهایت با مشکلاتی می‌توانند بخشی از خسارت خود را دریافت ‌کنند. این تصور در حالی در جامعه وجود دارد که تا پایان سال، ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بیمه نامه صادر خواهیم کرد و بیش از ۱۰۰هزار میلیارد تومان نیز پرداخت خسارت خواهیم داشت.بازگشت سرمایه این صنعت در کشور ۲۰۰ میلیارد تومان است که باید حداقل ۳ برابر این میزان باشد. یعنی هدف ما در صنعت بیمه باید بالای ۶۰۰ میلیارد تومان باشد تا باعث شود شرکت های دانش بنیان و نوآور، علاقه‌مند برای حضور در این صنعت باشند.

دبیر کل سندیکای بیمه‌گران ایران نیز در این رویداد طی سخنانی، با بیان اینکه چهار وظیفه برای نقش مدیران تعریف شده است که شامل «هدایت و راهبری»، «برنامه‌ریزی»، «سازماندهی» و «نظارت» می‌شود گفت: اما در مدیریت نوین، وظیفه جدید دیگری با عنوان «نوآوری و خلاقیت» تعریف شده است.

سید‌محمد کریمی با تاکید بر اینکه ‌نوآوری عامل مهمی است که انسان با بهره‌گیری از امکانات می‌تواند راهکارهایی را برای توسعه ارائه دهد، گفت: جوانان و شرکت‌های دانش‌‌بنیان از این ویژگی برخوردار هستند و بر این اساس با تشکیل معاونت فناوری در نهاد ریاست جمهوری اقدام به استعدادیابی و پرورش جوانان شده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در سخنانی با اشاره به اقداماتی که در حوزه صنعت بیمه توسط صندوق آغاز شده است گفت: در حال ‌حاضر مشکلات و چالش‌هایی در صنعت بیمه وجود دارد که می‌توان از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای رفع آن بهره برد، درحالی که حداکثر استفاده صنعت بیمه از ظرفیت این شرکت‌ها، در بخش کوچک فروش بیمه است.

معاون توسعه صندوق نوآوری نیز با اشاره به برگزاری رویداد تبادل فناوری صنعت بیمه خاطر‌نشان کرد: در این رویداد ما با همکاری بیمه مرکزی و ۷ شرکت بیمه، ۱۷ نیاز فناورانه در این حوزه را شناسایی و استخراج کردیم و از سوی دیگر ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان توانمند در این حوزه‌ها شناسایی شدند.

ملکی‌فر ادامه داد: برای اطلاع‌رسانی عمومی‌ برای همه شرکت‌ها اقدام به انتشار فراخوانی کردیم و در نهایت ۱۸۱ درخواست مذاکره از سوی ۷۰ شرکت به ما ارسال شد.

گفتنی است در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت‌های بیمه و شرکت های دانش‌بنیان برگزار شد و بیمه “ما” با برپایی غرفه، به معرفی محصولات خود پرداخت.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.