تاریخ انتشار : دوشنبه 18 بهمن 1400 - 12:33
کد خبر : 11835

در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید بانک صنعت و معدن مطرح شد؛

اصلاح پرتفوی بانک صنعت و معدن

اصلاح پرتفوی بانک صنعت و معدن
اخبار پولی مالی- اصلاح پرتفوي بانك صنعت و معدن و كاهش بخش ارزي به ريالي و جوانگرايي و پرورش نيروهاي داراي دانش روز از مهم ترين سياست هاي وزارت اقتصاد است كه انتظار داريم در بانك دنبال شود.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، این مراسم امروز هفدهم بهمن ماه با حضور دکتر حسینی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و دکتر قوامی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی، دکتر مهری مدیرعامل پیشین بانک صنعت و معدن و دکتر خورسندیان مدیرعامل جدید این بانک و جمعی از اعضای هیئت مدیره و هیئت عامل و مدیران ارشد و ارتباط برخط با مدیران ستادی و استانی این بانک برگزار شد.
دکتر حسینی با اشاره به مشهود بودن هم گرایی و هم دلی در تمام ارکان این بانک بیان داشت: حرفه ای گری تخصصی و جهت گیری بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک توسعه ای به خصوص در بخش هایی که بانک های دیگر کمتر بدان ورود پیدا می کنند، سبب شده است همواره نگاه مثبتی به این بانک در مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد: بدنه کارشناسی این بانک از توان و دانش بالایی برخوردار است که در کنار به کارگیری ابزارهای نوین، می تواند بانک را به نتایج مطلوب و مؤثر برساند.
دکتر حسینی افزود: بانک صنعت و معدن با ریسک های ناشی از عدم کفایت نسبت سرمایه، ترکیب پرتفوی بانک و وجود تعهدات و تسهیلات ارزی مواجه است که عملکرد بانک را محدود می سازد و این اصلاح پرتفوی بانک باید ادامه داشته باشد؛ در بررسی طرح های تولیدی برای تسهیلات نیز باید آن دسته از پروژه ها در اولویت قرار گیرند که بازدهی ارزی داشته و صادرات محور باشند.
معاون بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: بحث قانونمداری و رعایت مقررات همواره مورد تأکید ماست و جوانگرایی و جانشین پروری یکی از سیاست هایی است که در دولت جدید و وزارت امور اقتصادی و دارایی مدنظر قرار دارد.
وی عنوان داشت: سلامت اداری و پاکدستی یکی دیگر از مواردی است که انتظار داریم سرلوحه کار تمام افراد باشد و یکی از ابزارهای آن هم شفافیت است که از اعلام لیست بد حساب های بانکی تا انتشار صورت مالی و اقدامات بانک را در برمی گیرد.
دکتر حسینی تأکید کرد: در شرایط دشواری قرار داریم و لازم است با وجود بحران های متعدد، اقتصاد کشور را مدیریت کنیم و بخش بزرگی از این بار مسؤلیت را بانک ها به دوش می کشند و پیکان اصلی تحریم های ظالمانه شبکه بانکی ما را هدف گرفته است.
وی گفت: این مسئله اهمیت دارد که بانک ها روی تکمیل و اتمام پروژه های نیمه تمامی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارد، تمرکز کنند و از پذیرش طرح های جدید حتی المقدور خودداری نمایند.
دکتر حسینی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم بانک صنعت و معدن همچون گذشته در پیشبرد اهداف تعیین شده موفق بوده و بدرخشد و این همدلی و همراهی با وزارت امور اقتصادی و دارایی به نحو احسن ادامه پیدا کند؛ تلاش ما این است که این بانک به عنوان بانکی دانش محور و کارآمد به حمایت از بخش صنعت و معدن کشور بپردازد و قطعاً حضور دکتر خورسندیان با پاکدستی و دانشی که دارند، بانک را در این ایام سخت راهبری و هدایت خواهد کرد؛ از دکتر مهری نیز که مدیر خوشنام و دارای حسن خلق و توان بالایی هستند و در زمان تصدی مدیرعاملی بانک، مجموعه بانک صنعت و معدن را به بهترین وجه ممکن اداره کردند، سپاسگزاریم و امیدواریم هرجا که هستند همچون گذشته منشأ خیر و برکت باشند.
دکتر قوامی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز که در این مراسم حضور داشت، خاطرنشان کرد: در مدتی که دکتر مهری مدیرعاملی بانک صنعت و معدن را بر عهده داشت به جهت فضای همدلی که ایجاد کرده بود و پاسخگویی به موقع وی به مجلس، مشکلی در این خصوص وجود نداشت و لازم است از مدیریت شایسته ایشان قدردانی نماییم.
دکتر قوامی افزود: تلاش ما این است که بانک ها از بنگاه داری خارج شوند و به عنوان واسطه وجوه وارد عمل شوند تا از محل واگذاری اموال مازاد به افزایش سرمایه بپردازند که خوشبختانه بانک صنعت و معدن در این زمینه عملکرد قابل قبولی داشته است.
وی عنوان داشت: از بانک صنعت و معدن رضایت داریم زیرا منابع را به درستی و نحو احسن به پروژهای تولیدی اختصاص داده و البته در بخش هایی مثل نیروگاه ها که الزام به فروش محصول با قیمت های مصوب است و باید برق را ارزان تر بفروشند برای بازپرداخت تسهیلات بانکی مشکلاتی وجود دارد و طبیعتاً این شرایط به بانک تحمیل می شود و بانک ها برای وصول مطالبات و انجام تعهدات با معضلاتی رو به رو می شود که لازم است دولت و مجلس تا انجا که توان دارند بانک را حمایت کنند تا بتواند در سایه این پشتیبانی وظیفه خود در قبال تولیدکنندگان و کارآفرینان را به انجام برساند.
دکتر قوامی بیان داشت: انتصاب شایسته دکتر خورسندیان را تبریک می گوییم و از تلاش بی شائبه دکتر مهری نیز تقدیر و تشکر می کنیم که در سخت ترین شرایط سکان هدایت این بانک را به مدت سه سال و نیم در دست داشتند و امیدواریم با استفاده از گنجینه تجارب ارزشمندی که هر دوی این عزیزان دارند بانک صنعت و معدن در تحقق سیاست های کلان کشور نقش مؤثری ایفا نماید.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.