تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 آذر 1401 - 15:02
کد خبر : 35381

گزارشی از اقدامات و افتخارات متعدد پتروشیمی پارس در صیانت از محیط زیست:

از آموزش‌های زیست محیطی به ۹ هزار دانش‌آموز تا ۳۵ هکتار درختکاری

از آموزش‌های زیست محیطی به ۹ هزار دانش‌آموز تا ۳۵ هکتار درختکاری
اخبار پولی مالی_ شرکت پتروشیمی پارس با دریافت گواهینامه های متعدد جهانی و همچنین لوح‌های تقدیر و نشان‌های افتخار آفرین گوناگون زیست‌محیطی توانسته در ارتقا جایگاه صنعت ارزش آفرین پتروشیمی در عرصه داخلی و بین‌المللی نقش‌آفرینی کند.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی پارس، مدیر سلامت محیط زیست و ایمنی پتروشیمی پارس با حضور در غرفه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با اشاره به رویکرد مسئولانه پتروشیمی پارس در خصوص محیط زیست اظهار داشت: شرکت پتروشیمی پارس در ماموریت‌های سازمانی صیانت از محیط زیست و داشتن محیط زیستی سبز را جزو شعارهای اصلی خود قرار داده و تمام واحد‌ها به نوعی در این رویکرد گام بر می‌دارند.

*فلر پتروشیمی پارس، بدون آلودگی
فهیم‌کلام ادامه داد: بزرگترین اقداماتی که در راستای محیط زیست انجام شده بحث فلرینگ پتروشیمی پارس بوده که لاین بخار را به فلر خارجی سازمان منتقل کردیم که این موضوع باعث شده که ما هیچ آلاینده‌ای را وارد محیط زیست نکنیم.
وی با اشاره به اینکه انجمن مدیریت سبز اروپا رویکرد انتقال بخار به فلر توسط پتروشیمی پارس را به عنوان یک طرح برتر انتخاب کرده، افزود: ما با موفقیت در این زمینه توانستیم لوح تقدیر در سطح ۲ جایزه سبز مدیریت اروپا را کسب کنیم.

آموزش ۹ هزار دانش‌آموز و ۹۰۰ محیط یار در راستای مسئولیت‌های اجتماعی
مدیر سلامت محیط زیست و ایمنی پتروشیمی پارس، با اشاره به فعالیت‌های پتروشیمی پارس در خصوص مسئولیت اجتماعی، گفت :در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ۲ اتفاق مهم در پتروشیمی پارس رخ داده، یکی از این موارد تربیت محیط یار است که طی ۴ سال اخیربیش از ۹ هزار دانش‌آموز و ۹۰۰ محیط یار را با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان محیط زیست تربیت کردیم؛ البته در سال آتی نیز برنامه‌های خود را همگام با مدارس ادامه خواهیم داد و برای پایه‌های آموزشی ششم و هفتم برنامه‌های آموزشی ویژه‌ای را تدارک دیدیم.

*کاشت ۱۳ هزار اصله درخت در بستانو
فهیم کلام افزود: شرکت پتروشیمی پارس همچنین از سال ۹۳ در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و صیانت از محیط زیست اقدام به انجام پروژه درختکاری در بیرون از مجتمع در کنار سد روستای بستانو در زمینی به مساحت حدوداً ۳۵ هکتار در ۳ فاز با استفاده از درختان بومی منطقه و سازگار با اکوسیستم منطقه آغاز کرد.
وی گفت: با کارهای کارشناسی که انجام شد تاکنون ۱۳ هزار اصله درخت بومی کاشته شده و برای امسال نیز برنامه‌ای برای کسترش فضای پارک و کاشت درختان منطقه داریم.
مدیر سلامت محیط زیست و ایمنی پتروشیمی پارس، تصریح کرد : این دو طرح مورد اجرا در حوزه پتروشیمی پارس اقدام جدیدی است که مورد عنایت بسیاری از سازمان‌ها از جمله آموزش و پرورش هم قرار گرفته است. در این رویکرد‌ها هدف اصلی پتروشیمی پارس توجه به مردم منطقه بوده است.
وی گفت: هدف اصلی پتروشیمی پارس صیانت از محیط زیست است که در این راستا تاکنون اقدامات مهم و موثری صورت گرفته و برنامه‌های متنوعی برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی شده است.

*اشتغال زایی با اجرای پروژه‌های محیط زیستی در منطقه عسلویه
مدیر سلامت محیط زیست و ایمنی پتروشیمی پارس همچنین در خصوص اشتغال زایی صورت گرفته برای اجرایی این پروژه گفت: در زمینه احداث پارک بستانو برای ۳۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی صورت گرفت.

*ویترین پرافتخار محیط‌زیستی پارس
گفتنی است، پتروشیمی پارس در سال‌های اخیر موفق به کسب تندیس زرین سیزدهمین دوره‌یابی مدیریت کیفیت ایران از پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت، کسب رتبه سوم پژوهش‌های توسعه‌ای در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی و دریافت لوح تقدیر از مقام ریاست جمهوری، دریافت تندیس زرین صنعت برگزیده سبز کشور سال ۱۳۹۹، دریافت تندیس سیمین صنعت سبز کشور سال ۱۳۹۹ برای اجرای طرح آموزشی محیط یار، دریافت لوح واحد صنعتی سبز از کمیته «انتخاب صنعت معدن و خدمات سبز» سازمان حفاظت و محیط زیست کشور، دریافت گواهینامه بنیاد جهانی انرژی( سطح جوایز ملی) مبنی بر کاندیدا شدن پروژه اصلاح آلودگی زیرزمینی با استفاده از روش های بیولوژیکی سبز، دریافت گواهی نامهEASTاز جامعه مدیریت سبز اروپا و کسب مدال و تندیس بنیاد جهانی انرژی به لحاظ برنده شدن پروژه اصلاح آلودگی زیرزمینی با استفاده از روش های بیولوژیکی سبز در بین ۱۱ پروژه ارائه شده سال ۲۰۱۶ ‌و دریافت لوح رشد از جامع مدیریت سبز اروپا در سومین دوره جایزه نشانه بلوغHSE شده است.
اعطا گواهینامه و مدال بنیاد جهانی انرژی به مدیر عامل به منظور عضویت افتخاری در هیئت مدیره جهانی انرژی ۲۰۱۶، دریافت گواهینامه به عنوان عضو افتخاری در هیئت رئیسه انجمن

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.