تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 - 11:15
کد خبر : 15090

برای نخستین بار انجام می شود؛

ارائه قراردادهای اختیارمعامله بر مبنای واحد صندوق‌ سرمایه‌گذاری

ارائه قراردادهای اختیارمعامله بر مبنای واحد صندوق‌ سرمایه‌گذاری
اخبار پولی مالی- برای نخستین بار ارائه قراردادهای اختیارمعامله بر مبنای واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران انجام خواهد شد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط‌عمومی و امور بین الملل بورس تهران مهدی زمانی سبزی، سرپرست معاونت عملیات بازار بورس اوراق بهادار تهران، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: دوره معاملاتی نمادهای اختیارمعامله مبتنی‌بر واحدهای سرمایه‌گذاری دو صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارایکم) و پالایشی یکم (پالایش) با سررسید تیرماه ۱۴۰۱ از روز چهارشنبه مورخ ۲۵/‏۱۲/‏۱۴۰۰‬ آغاز خواهد شد.

وی افزود: فعالان بازار سرمایه بالاخص علاقه مندان بازار مشتقات می‌توانند با بهره‌مندی از استراتژی‌های معاملاتی، معاملات خود را در بازار قراردادهای اختیارمعاملۀ دو صندوق مذکور پایه‌ریزی کرده و از طریق کارکردهای این ابزار، بخشی از ریسک‌های خود را در بازار سرمایه پوشش دهند.

زمانی خاطرنشان کرد: توسعه کمی و کیفی بازار ابزارهای مشتقه به‌منظور استفاده از ابزارهای پوشش ریسک برای سرمایه‌گذاران محترم، جز سیاست‌های اصلی شرکت بورس اوراق بهادار تهران و از دغدغه‌های اساسی این معاونت می‌باشد.

سرپرست معاونت عملیات بازار بورس تهران بازار قراردادهای اختیارمعامله را همراه با توسعه ارزیابی کرد و گفت: بازار قراردادهای اختیارمعامله در سال ۱۳۹۵ راه‌اندازی شد و پس از آن، روند رشد و توسعه را در پیش گرفت؛ حجم معاملات این بازار که در انتهای سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به‌ترتیب برابر با ۸ میلیون و ۲۲ میلیون قرارداد بود، در ۱۱ ماه ابتدایی سال جاری به رکورد ۴۴ میلیون قرارداد دست یافته است. همچنین ارزش مفهومی معاملات از سال ۱۳۹۸ تاکنون با ۲۶۳ درصد رشد به حدود ۱۱۳ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی در پایان اظهار داشت: تعداد دارایی‌های پایه بازار قراردادهای اختیارمعامله در بورس اوراق بهادار تهران نیز در سال ۱۴۰۰ به ۲۵ دارایی پایه (شامل سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس و واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس) ارتقا یافته و افزایش بیشتر آن در دستور کار این شرکت قرار دارد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.