تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 - 14:33
کد خبر : 52627

از سوی رئیس شورای عالی بیمه صورت گرفت:

ابلاغ سهم عوارض شرکت های بیمه از محل حق بیمه رشته ثالث

ابلاغ سهم عوارض شرکت های بیمه از محل حق بیمه رشته ثالث
اخبار پولی مالی_ در اجراي بند «الف» تبصره «10» قانون بودجه، سهم قطعي هريك از شركت‌هاي بيمه از مبلغ شش هزار ميليارد ريال براساس آمار اولیه عملکرد فروش (پورتفوي) بيمه شخص ثالث در سال 1401 تعيين و به شركت‌هاي بيمه ابلاغ شد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، هریک از شرکت های بیمه مکلفند سهم تعیین شده برای واریز ماهانه وجوه مربوط طی شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ را در پایان هر ماه طبق جدول تعیین شده به حساب خزانه کل کشور واریز کنند.

بر اساس این گزارش، بیمه ‌مرکزی تا پایان شهریورماه سال جاری براساس آمار عملکرد نهایی سال ۱۴۰۱ بیمه شخص ثالث، سهم هریک از شرکت‌های بیمه از مبلغ ۶۰۰۰ میلیارد ریال موضوع بند «الف» تبصره «۱۰» قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را تعیین و ابلاغ خواهد کرد.

بر این اساس هریک از شرکت‌های بیمه موظف شده اند ضمن تعدیل اضافه یا کسری واریزی خود طی شش‌ماهه اول سال جاری، پرداختی ماهانه خود را بر اساس جدولی که از سوی بیمه مرکزی اعلام می شود تا پایان سال ۱۴۰۲ ادامه دهند.

شایان ذکر است که نهاد ناظر صنعت بیمه تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۳ سهم قطعی هریک از شرکت‌های بیمه از مبلغ ۶۰۰۰ میلیارد ریال را براساس آمار عملکرد نهایی سال ۱۴۰۲ تعیین و به شرکت‌های بیمه ابلاغ خواهد کرد.

بنابر مصوبه شورای عالی بیمه، شرکت‌های بیمه موظفند اضافه یا کسری واریزی احتمالی را بر اساس رقم اعلامی از سوی بیمه مرکزی، فی‎مابین خود تسویه کنند.
مطابق این ابلاغیه، شرکت‌های بیمه مکلفند سهم نهادناظر از مبالغ پرداختی را به حساب بدهکار بیمه مرکزی، منظور و عملکرد واریزی‌های خود را همراه با اسناد و مدارک مربوط در پایان هر ماه به این نهاد نظارتی ارسال کنند.

گفتنی است، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، فرماندهی انتظامی ج.ا.ایران، سازمان اورژانس کشور، جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران و سازمان صدا و سیمای ج.ا.ایران باید گزارش عملکرد خود را در قالب برنامه عملیاتی هر سه ‌ماه یک بار به کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و بیمه مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال نمایند. تخصیص اعتبار سه ماهه به دستگاه‌های اجرایی فوق‌الذکر توسط سازمان برنامه و بودجه کشور بر اساس عملکرد صورت می‌پذیرد.

برای مشاهده جدول سهم عوارض شرکت های بیمه از محل حق بیمه رشته ثالث اینجا کلیک نمائید.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.