تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 اسفند 1400 - 15:00
کد خبر : 13488

تا سقف ۲۰ میلیون دلار :

آمادگی بانک شهر جهت ارائه تسهیلات ارزی برای سرمایه در گردش پتروشیمی‌ها

آمادگی بانک شهر جهت ارائه تسهیلات ارزی برای سرمایه در گردش پتروشیمی‌ها
اخبار پولی مالی- بانک شهر در تلاش است برای صنایع پایین دستی نفت (پتروشیمی ها) نیز ظرفیت‌ها و خدمات مالی نوین را در تمامی حوزه‌های پولی –مالی و اعتباری تشریح کرده و ایشان را از خدمات برتر بانک بهره‌مند سازد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از ستاد خبری سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، سید محمد مهدی احمدی،مدیرعامل بانک شهر  در نشست تخصصی تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌های پتروشیمی از طریق سیستم بانکی که با حضور مدیران عامل بانک‌های تجارت، ملت، صادرات و مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در حاشیه سومین رویداد نمایشگاهی صنعت پتروشیمی کشور برگزار شد؛ به تشریح دستاوردها و ظرفیت‌های بانک شهر در حوزه ارزی و ریالی پراخت.
احمدی با بیان اینکه خدمات بانک شهر به صورت ویژه و گسترده در حوزه صنایع بالادستی نفت شناخته شده است، گفت: در تلاش هستیم برای صنایع پایین دستی نفت (پتروشیمی ها) نیز ظرفیت‌ها و خدمات مالی نوین را در تمامی حوزه‌های پولی –مالی و اعتباری تشریح کرده و ایشان را از خدمات برتر بانک بهره‌مند سازیم.
وی با اشاره به ارائه برترین خدمات مالی – بانکی به مدیریت شهرها طی ۱۳ سال خدمت از سوی بانک شهر، افزود: شهرداری‌های ۹ کلانشهر به عنوان سهامداران این بانک تاکنون توانسته‌اند از پتانسیل‌های بانک به بهترین نحو در جهت توسعه خدمات‌رسانی به شهروندان کلانشهرها بهره‌گیری کند.
دکتر احمدی تصریح کرد: در زمان تصدی دکتر قالیباف در شهرداری تهران به خوبی از توان بانک شهر برای اجرای پروژه‌های کلان شهری استفاده شد. دو طبقه شدن اتوبان صدر، ساخت تونل توحید، تونل نیایش و اتوبان امام علی، تکمیل خط ۶ و ۷ مترو پایتخت، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرهای مختلف، تکمیل خطوط مترو و قطار شهری شهرهای تهران، مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان و قم، را بانک شهر تامین مالی و به سرانجام رسانده است.
مدیرعامل بانک شهر در ادامه با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه شبکه بانکی کشور، گفت: از سالی که تحریم‌های ظالمانه آغاز شد، مشکلات بسیاری برای بانک‌ها و صاحبان صنایع نمایان شد. ولیکن بانک شهر باتوجه به ساختار سهامداری و خدمات‌رسانی به شهروندان با مستثنی بودن از این مهم و با تکیه برتوان نیروهای متخصص جوان خود توانست گره گشای مشکلات به وجود آمده در حوزه نقل و انتقال وجوه ارزی باشد.
وی با بیان اینکه به گواه بانک مرکزی هم اکنون بانک شهر در میان بانک‌های برتر در ارائه خدمات ارزی و حجم داد و ستد و نقل و انتقال وجوه ارزی است، خاطرنشان کرد: این بانک در تلاش است در آینده نزدیک با به ثمر رسیدن برجام، گستره خدمات ارزی خود را افزایش دهد و نوآوری‌های مهم در این حوزه داشته باشد.
وی عنوان کرد: خوشبختانه سه بانک حاضر در جلسه با بانکداری کلاسیک به درستی آشنا بوده و توانسته اند، خدمات مناسبی به حوزه پتروشیمی ارائه دهند که تکرار آن می‌تواند توسط بانک شهر در حوزه‌های تامین مالی – ریالی، گشایش اعتبارات اسنادی، عاملیت صندوق توسعه ملی و… انجام شود.
مدیرعامل بانک شهر اشاره به اینکه این بانک نگاهی نو در تمامی حوزه‌های بانکی برای ارائه خدمات به فعالان اقتصادی بخش‌های مختلف کشور دارد، تصریح کرد: هم اکنون مجوزهای لازم در ارائه تسهیلات به شرکت‌های پتروشیمی برای خرید کشتی و شناور را به منظور توسعه حجم صادرات کشور اخذ کرده و آماده تکمیل زنجیره ارزش افزوده ارائه خدمات صادراتی و کسب منافع حاصل از تغییر فرم فروش از FOB به CFR می‌باشیم.
احمدی با بیان اینکه در بسیاری از حوزه‌ها می‌توانیم به عنوان شریکی استراتژیک در کنار صنایع پتروشیمی خلیج فارس باشیم، افزود: در کشورهای هدف مانند چین، هنگ کنگ، سنگاپور و ترکیه شبکه کارگزاری و دفاتر ارائه خدمات مالی ایجاد کرده و می‌توانیم برای افزایش سهم بازار صنایع نفت و پتروشیمی و افزایش حجم فروش محصولات و جذب منابع مالی حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی نقش آفرین باشیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بانک شهر سهامدار بزرگترین صندوق تامین سرمایه کشور (صندوق تامین سرمایه تمدن) است، گفت: قدم‌های مثبتی در افزایش ارتباط با سازمان بورس برداشته‌ایم و مذاکرات موثر به منظور اخذ مجوز تاسیس صندوق تامین مالی مرابحه ارزی را نیز انجام و به ثمر رسانده‌ایم.
احمدی عنوان کرد: باتوجه به مصوبه شورای پول، اعتبار و منابع داخلی که در بانک شهر وجود دارد؛ آماده ارائه تسهیلات ارزی تا سقف ۲۰ میلیون دلار برای سرمایه در گردش پتروشیمی‌ها را داریم که پروژه‌های در حال تکمیل به چرخه ارائه محصول وارد شوند.
مدیرعامل بانک شهر در پایان با اشاره به ظرفیت‌های بوجود آمده در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با حضور آقای دکتر علی عسکری گفت: سرعت تصمیم گیری در بانک شهر بسیار بالاست؛ هر قولی که در این نشست داده شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن مصوبات آن از هیات مدیره اخذ و اجرایی خواهد شد. انشاءالله بانک شهر در کنار بانک‌های حاضر، در زمینه ابداع و نوآوری خدمات به هلدینگ خلیج فارس نقش ویژه‌ای را ایفا کند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.