تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 18:09
کد خبر : 54606

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی خبر داد:

آغاز فصل جدید توسعه فناوری و نوآوری در صنعت بیمه

آغاز فصل جدید توسعه فناوری و نوآوری در صنعت بیمه
اخبار پولی مالی_ در سیصد و نهمین جلسه کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه، گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای "پویش فناورانه سه شنبه های نوآورانه صنعت بیمه " رویکرد جدیدتوسعه فناوری و نوآوری صنعت بیمه ارائه شد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، علی بنیادی نائینی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای پویش فناورانه”سه شنبه های نوآورانه صنعت بیمه ” از آغاز فصل جدید توسعه فناوری و نوآوری در صنعت بیمه خبر داد و گفت: توسعه نوآوری روندی غیرقابل مقاومت و توقف بوده و این روند با بهره گیری از نتایج اقدامات انجام شده در پویش سال گذشته، با رویکردی جدید و اتکا به پشتوانه علمی، دانش بنیان و فناورانه و با هدف ارائه خدمات نوین به بیمه گزاران بزرگ و خرد به کار خود ادامه خواهد داد.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در ادامه گفت: بیمه مرکزی در سال گذشته با برگزاری این پویش اقدام به جذب و ترغیب شرکت های دانش بنیان و فناور و در گام جدید تعامل با بیمه گزاران بزرگ را آغاز کرده است تا بتوان همگام با توسعه فناوری، پوشش های نوینی به آنها ارائه شود.

وی پیگیری ابلاغ دستور العمل اجرایی بیمه مسئولیت کالاهای دانش بنیان صنعت نفت را یکی از مصادیق این رویکرد جدید دانست.

بنیادی نائینی،صدور مجوز تاسیس صندوق زیست نوآور با مشارکت بیمه مرکزی، صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صدور موافقت اولیه تاسیس سندباکس بیمه مرکزی(محیط آزمون گری امن)، تاسیس صندوق های پژوهش_فناوری و vc در برخی شرکت های بیمه ای برای توسعه فناوری با اولویت توسعه فناوری و نوآوری در صنعت بیمه، تدوین پیش نویس اولیه آیین نامه تاسیس شرکت های فناوری‌ بیمه را از دیگر اقدامات معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: در فصل جدید توسعه فناوری و نوآوری در صنعت بیمه می توان به حضور در رویدادهای ملی فناورانه همچون فینوتکس، پیگری تعامل شرکت های فناور و دانش بنیان حاضر در سه شنبه های نوآوری با شرکت های بیمه، حصول شرایط اتصال بیمه های زندگی به سامانه ستاره برای توثیق بیمه نامه های زندگی برخی از شرکت های بیمه اشاره کرد.

وی در ادامه گزارش خود از آغاز تدوین پیوست رسانه ای برنامه های تحولی و توسعه فناوری و نوآوری در صنعت بیمه خبر داد.

شایان ذکر است در این جلسه ضمن تقدیر از حضور موثر دکتر بهشتی نژاد به عنوان نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه، دکتر زارع فکری به عنوان عضو جدید این کمیسیون معرفی شد.

همچنین در بخش دیگری از کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه، بندهایی از آیین نامه ۹۹(درمان تکمیلی )مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.