تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 - 15:50
کد خبر : 3985

مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام کرد:

۱۹ درصد رشد تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در گیلان

۱۹ درصد رشد تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در گیلان
اخبار پولی مالی- طی نیمه ابتدایی سال جاری سه هزار میلیارد ریال تسهیلات به تعاونگران و بخش‌های اقتصادی استان گیان توسط بانک توسعه تعاون پرداخت شده است.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی،حجت اله مهدیان، مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی سفر به استان گیلان در نشستی در مدیریت شعب استان رشد تسهیلات پرداختی بانک در استان گیلان را ۱۹ درصد اعلام نمود و اظهار داشت: شعب استان طی سال گذشته به میزان ۵۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت نموده اند که رشد ۱۹ درصدی در مقایسه با سال پیشین حاصل شده است.
وی افزود: طی نیمه ابتدایی سال جاری نیز سه هزار میلیارد ریال تسهیلات به تعاونگران و بخش‌های اقتصادی استان پرداخت شده است و به ارزش ۳۷۳ میلیارد ریال ضمانت نامه صادر گردیده است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون در دیدار با جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و حسن محمد یاری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال گفت: این بانک طی چند سال اخیر به عنوان بانک عامل طرح‌های ملی حضور داشته است.
وی افزود: شعب بانک توسعه تعاون بیش از ۱۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به معرفی شدگان موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه پرداخت نموده است که ۵۸ درصد متعلق به بخش کشاورزی و ۴۲ درصد در بخش صنعت و معدن بوده است.
مهدیان گفت: بیش از ۱۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در شعب استان پرداخت گردیده است و همچنین به میزان ۴۴۰ میلیارد ریال نیز طی دو سال و نیم اخیر قرض الحسنه ازدواج جوانان در شعب گیلان اعطا شده است.
مهدیان در بازدید از شرکت پایا کلاچ زیر مجموعه گروه قطعات خودرویی عظام گفت: بسته متنوع خدمات بانکی و اعتباری در شعب بانک توسعه تعاون برای واحدهای تولیدی و صنعتی قابل ارائه است و صدور اعتبار اسنادی داخلی، خرید دین و حد اعتباری برای تامین منابع مالی جاری شرکت قابل استفاده است.
وی افزود: درخواست حد اعتباری ۵۰۰ میلیارد ریالی این شرکت با اولویت عقد خرید دین و همچنین درخواست حد اعتباری گشایش اعتبار اسنادی داخلی به میزان ۱۰۰۰ میلیارد ریال توسط همکاران استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون در بازدید از شرکت فولاد گیلان گفت: صنایع معدنی کاربرد موثری در توسعه منطقه ای ایفا می‌کنند و همکاری بانک با این واحد فولادی می تواند در ایجاد ارزش افزوده صنایع استان اثربخش باشد.
مهدیان به همراه خلیل بهروزی‌فر نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری این دو شهرستان حضور یافت و ضمن گفتگو با فرمانداران دو شهرستان و برخی فعالین اقتصادی به درخواست های مردمی دو شهرستان نیز پاسخ گفت.
وی همچنین طی بازدید از شرکت تعاونی پرورش ماهیان خاویاری پارس شفت و شهاب شیمی فومن گفت: تعاونگران در این دو شهرستان در رسته های مختلف اقتصادی مشغول به فعالیت هستند و درخواست اعتباری شرکت های تعاونی توسط همکاران مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد و امید است شرکت های تعاونی نیز در انجام عملیات بانکی همکاری با بانک توسعه تعاون را در اولویت قرار دهند.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون در این سفر به همراه احمد محمدی مدیر امور شعب و استانها، حمید البرزی مدیر امور اعتباری و سرمایه گذاری، ابراهیم واسعی مدیر شعب استان گیلان و حجت شمس رییس اداره کل حوزه مدیریت ضمن بازدید از شعبه سعدی رشت و رودبار با همکاران شعب به گفتگو نشست.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.