تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مرداد 1401 - 21:56
کد خبر : 22674

رونمایی از گزارش سالانة 1400 در رویدادِ فصلِ مشترکِ یکتانت

یکتانت و همراهیِ مستمر با رشدِ کسب‌وکارها

یکتانت و همراهیِ مستمر با رشدِ کسب‌وکارها
اخبار پولی مالی_در استارت‌آپ‌ها آدم‌ها هستند که تفاوت ایجاد می‌کنند نه پول و سرمایه. ارزشمندترین دارایی یکتانت افرادی هستند که در داخل آن کار می‌کنند.

به گزارش اخبار پولی مالی،رویداد فصل مشترک یکتانت در تاریخ ۲ مرداد ۱۴۰۱ با حضور مدیران این شرکت، متخصصان دیجیتال مارکتینگ کشور، مدیران برندهای مطرح کشور و اهالی رسانه در ایوان شمس برگزار شد. در این رویداد، گزارشی از وضعیت بازار تبلیغاتِ آنلاین کشور در سال ۱۴۰۰ ارائه و نیز گزارشِ سالانهٔ یکتانت در سال ۱۴۰۰ رونمایی و منتشر شد

 

در ابتدای این رویداد، سینا مؤمنی، مدیرعامل یکتانت با اشاره به تاریخچهٔ فعالیت یکتانت اظهار داشت: «ما یکتانت را از بهمن ۱۳۹۵ آغاز کردیم. این برند، در شروع با اسم مای گیرباکس آغاز  به کار کرد و در اردیبهشت ۱۳۹۶ با اسم یکتانت به مسیر خود ادامه داد. در آن زمان، در آمریکا نزدیک به ۵۰% از بودجهٔ مارکتینگ کسب‌وکارها به بخش آنلاین اختصاص داشت. این عدد در آن زمان در ایران کمتر از ۵ درصد بود. یکتانت ایجاد شد تا کسب‌وکارها بتوانند بهترین استفاده را از تبلیغات آنلاین داشته باشند، ناشران و وب‌سایت‌ها بتوانند درآمدزایی منصفانه‌ای داشته باشند و در نهایت کاربران وب محتوای غنی تری بخوانند. کاربران زمانی محتوای غنی‌تری می‌خوانند که ناشران محتوای باکیفیت‌تری تولید کنند. ناشران چه زمانی می‌توانند این کار را بکنند؟ زمانی که درآمدزایی خوبی داشته باشند. این درآمدزایی زمانی ایجاد می‌شود که کسب‌وکارها از تبلیغات آنلاین نتیجه خوبی بگیرند. این چرخه نمی‌چرخد مگر آنکه تمامِ این بخش‌ها درست کار کنند. یکی از مهم‌ترین این بخش‌ها این است که کسب‌وکارها نتیجه بگیرند.»

 

مدیرعامل یکتانت  با اشاره به اهمیت نیروی متخصص خاطرنشان کرد: «امروز در نقطه‌ای هستیم که بیشتر کسب‌وکارهای ایرانی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنند. در گذشته، معیار موفقیت یک وب‌سایت رتبهٔ الکسا بود ولی همهٔ ما می‌دانیم که چقدر این معیار دقیق نیست. هدف ما این بود که معیار سنجش یک وب‌سایت، کیفیت محتوای تولید شدهٔ آن باشد. تمام این اقدامات انجام نمی‌شد مگر به کمک یک تیم قوی. در استارت‌آپ‌ها آدم‌ها هستند که تفاوت ایجاد می‌کنند نه پول و سرمایه. ارزشمندترین دارایی یکتانت افرادی هستند که در داخل آن کار می‌کنند.»

 

وی در ادامه افزود: «سال ۱۳۹۶ یکتانت یک تیم ۱۲ نفره بود. در خوش‌بینانه‌ترین حالت تصور می‌کردیم در سال سوم یک تیم ۷۰ نفره باشیم اما چیزی که در واقعیت رخ داد این بود که در پایان سال سوم یک تیم ۱۵۰ نفره همراه با چندین بیزینس لاین بود که توسعه داده بودیم. امروز فقط در حوزهٔ دیجیتال مارکتینگ، یکتانت ۹ بیزینس لاین مختلف را توسعه داده است. نیاز به تبلیغاتِ بازگشتی، نجوا را ساخت. نیاز به رپورتاژ آگهی و سئو تریبون را ساخت. نیاز به تبلیغات در سوشال، جریان را ساخت. تکه‌های پازل دیجیتال مارکتینگ یکتانت با حضور ادیوری برای تبلیغات درون اپلیکیشن، هارمونی برای آژانس دیجیتال مارکتینگ، فرست ادز برای تبلیغات گوگل، چاوش برای افیلیت مارکتینگ، یک لینک برای مدیریت لینک بایو و در نهایت نووا برای آموزش دیجیتال مارکتینگ کامل‌تر شدند.»

 

مؤمنی در پایان سخنان خود اظهار داشت: «تمام این بیزینس لاین‌ها حول سه ذی‌نفع قرار دارند. یکتانت با این ۳ ذی‌نفع در ارتباط است. کسب‌وکارها، ناشران وب فارسی و کاربران وب فارسی. هرکدام از بیزینس لاین‌های یکتانت بخشی از نیازهای این ذی‌نفعان را پوشش داده است. ما معتقدیم روزی که رشد هرکدام از این ذی‌نفعان متوقف شود آن روز، روزی است که بقای یکتانت به خطر می‌افتد. در پایان ۱۴۰۰، تیم ۴۱۷ نفرهٔ یکتانت با ۵۵ هزار کسب‌وکار و ۲۳۰۰ سایت نمایش‌دهنده همکاری داشته است.»

 

داده‌هایی برای توضیحِ مقیاسِ کارِ یکتانت

 

سینا عطاران، مدیر مهندسی نرم‌افزار یکتانت در ادامهٔ رویداد، به تشریح چالش‌های یکتانت در واحد فنی پرداخت و گفت: «دغدغهٔ ما شامل بهینه‌سازی اهداف تبلیغ‌کنندگان، رضایت کاربران و بهینه‌سازی درآمد ناشران می‌شود. کار مهم هماهنگی بین این سه دسته از ذی‌نفعان یکتانت است. پارامترهای اصلی در حل مسئلهٔ هماهنگ‌سازی این بخش‌ها شامل نرخ کانورژن، بودجه کمپین، قیمت کلیک، مخاطب و نرخ کلیک به نمایش (CTR) است.»

 

عطاران در خصوص داده‌های در اختیار یکتانت  اظهار داشت: «داده‌های یکتانت به‌طورکلی به ۳ دسته تقسیم می‌شود. داده‌های مربوط به رفتار کاربران وب که از وب‌سایت‌های همکار با یکتانت به دست می‌آید. این دیتا کاملاً ناشناس است. دسته دوم داده‌های محتوای صفحات وب است. یک داده، متنی است که یکتانت سعی می‌کند از نظر کیفی و کمی آن را بیشینه کند تا داده‌های غنی از وب فارسی در دست داشته باشد. دسته سوم داده فیدبک نمایش تبلیغات است. درواقع در سیستم یکتانت یک سری الگوریتم تعریف شده است که تعیین می‌کند چه تبلیغاتی به چه کسانی و در چه زمانی نمایش داده شود. این الگوریتم سعی می‌کند با استفاده از فیدبک خود و الگوریتم‌های یادگیری تقویتی، عملکردش را به‌روز و ارتقا دهد.»

 

مدیر مهندسی نرم‌افزار یکتانت در ادامه به توضیح مقیاس کار یکتانت پرداخت و گفت: «برای توضیح مقیاس کار یکتانت باید در مورد ۳ پارامتر توضیح دهیم. در حال حاضر ۲۰ هزار تبلیغ فعال در لحظه، در سیستم وجود دارد که توسط تبلیغ‌کننده‌های یکتانت ساخته شده است. از سوی دیگر ۵۰ میلیون محصول از فروشگاه‌های آنلاین جمع‌آوری‌شده و وقتی یک کاربر وارد یک سایت می‌شود، الگوریتم باید فقط شش عدد تبلیغ، از میان این ۵۰ میلیون محصول و ۲۰ هزار تبلیغ فعال موجود را انتخاب کند و به او نمایش دهد. از سوی دیگر در این سیستم، ۲۳۰۰ نمایش‌دهندهٔ فعال با مخاطبان و دسته‌بندی‌های متفاوت وجود دارد که ۹۰ درصد ترافیک وب فارسی را تشکیل می‌دهند و الگوریتم، باید به نیاز تمامی آن‌ها پاسخ داده و آن‌ها را به هدف خود برساند.»

 

وی در ادامه افزود: «همه این موارد در حالتی است که ۱۳۰ میلیون دستگاه گوناگون با یکتانت در ارتباط است. در حال حاضر ۱۵ میلیون صفحه در یکتانت وجود دارد که دارای تگ موضوعی است و روزانه ۵ هزار صفحه به آن اضافه می‌شود. یکتانت کاربران را بر اساس رفتار آنها به ۱۵ سگمنت تقسیم‌بندی می‌کند و هدف ما برای سال جدید این است که در سال ۱۴۰۱ این تعداد به ۳۰ سگمنت افزایش پیدا کند. همچنین درمورد ساختار فنی فوق‌العادهٔ یکتانت مفتخریم که اعلام کنیم در هر ثانیه، ۲۰ هزار رخداد (۲ میلیارد در روز) از سمتِ کاربران به سمت سرورهای یکتانت می‌آید تا بررسی شده و درنهایت تبدیل به دیتاهایی برای شناخت رفتار کاربران شود.»

 

یکتانت در سال ۱۴۰۰ چه محصولاتی به بازار تبلیغات آنلاین معرفی کرد؟

 

مریم اسماعیلی و پوران زمانی، مدیران محصول یکتانت به طور مشترک، سخنران‌های بعدی فصل مشترک بودند. اسماعیلی در توضیح فعالیت این واحد در یکتانت اظهار داشت: «ما در تیم محصول یکتانت همواره به دنبال این بوده‌ایم که به عنوان شرکتی خلاق و نوآور شناخته شده که اولین‌ها را به بازار تبلیغات معرفی می‌کند. بر اساس همین هدف ما در سال ۱۴۰۰ افتخار این را داشتیم که مثل همیشه محصولات بی‌همتایی را به بازار تبلیغات ایران ارائه کنیم. اولین محصول، سرویس RTB یا real time bidding بوده که یک فضای آزاد و شفاف برای رقابت در وب فارسی است تا همهٔ کسب‌وکارها بتوانند فارغ از اینکه با یکتانت در حال همکاری هستند یا خیر، از این بستر استفاده کنند. RTB محصولی است که توانسته است فضایی برای هم‌افزایی در وب فارسی شکل دهد. براین‌اساس یکتانت در سال ۱۴۰۰ ظرفیتی معادل ۳ میلیارد نمایش از تبلیغات را به این سرویس اختصاص داد.»

 

زمانی نیز در ادامه خاطرنشان کرد: «یکی از هدف‌های مهم تبلیغات یکتانت، نمایش درست تبلیغ به مخاطب هدف است. در همین راستا برای جذب مخاطب جدید و هدفمند، سرویس اشتراک مخاطب را راه‌اندازی کردیم. این سرویس این امکان را به کسب‌وکارها می‌دهد تا با رضایت خود بتوانند مخاطبان خود را برای رشد بیشتر در اختیار سایر کسب‌وکارها قرار دهند. ما با اجرای این کمپین در ۳۰ کسب‌وکار، متوجه بهبود هفت برابری نرخ کانورژن در مقایسه با سایر کمپین‌ها شدیم.»

 

اسماعیلی در توضیح محصولات جدید یکتانت ادامه داد: «محصول بعدی که در سال ۱۴۰۰ بر آن تمرکز کردیم بنرساز اتوماتیک بود. باتوجه‌به این نکته که کسب‌وکارهای کوچک، بودجه‌های محدودی برای تبلیغات دارند و ساخت بنر، عموماً رقم بالایی را برای تبلیغات طلب می‌کند، بنرساز اتوماتیک محصولی است که به این نوع کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با داشتن یک عکس ساده، یک تیتر جذاب، یک دکمه دعوت به اقدام و… بتوانند تعداد زیادی بنرِ ساده در پنل یکتانت بسازند تا به صورت اتوماتیک در تبلیغات بنری یکتانت به نمایش دربیایند. در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۶۳۰۰ بنر با استفاده از بنرساز اتوماتیک یکتانت ساخته شده است. طبق تعرفه میانگین، هزینه طراحی این تعداد بنر معادل ۸ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است و بنرساز اتوماتیک به صرفه‌جویی در این هزینه برای کسب‌وکارها کمک شایانی کرده است. نتایج ما نشان داده که به‌طورکلی CTR بنرهای ساخته شده با بنرساز اتوماتیک %۵۰ بیشتر از سایر بنرها بوده است و در حال حاضر این نوع بنرها ۱۰% سهم از نمایش کل بنرها را دارند.»

 

زمانی در پایان این بخش از رویداد گفت: «دو محصول بعدی ما در سال ۱۴۰۰ محصولات ریکامندیشن و محتوامحور بود. موضوعی که ما را به ایجاد این دو محصول تشویق کرد این بود که یکی از مخاطبان اصلی ما فروشگاه‌های آنلاین هستند و محصول اختصاصی ما برای این که این دسته از مشتریان به اهداف خود برسند، کمپین‌های محصول ریتارگتینگ بود اما مشکل اینجا بود که تعداد زیادی از این فروشگاه‌های آنلاین، در سطح کوچک یا متوسط بودند و حجم مخاطبان پایینی داشتند. ما برای حل این مشکل ۲ محصول ریکامندیشن و محتوامحور را ارائه دادیم. در ریکامندیشن ما باتوجه‌به دیتاهای خود از سلیقه و رفتار کاربر، محصولاتی که فکر می‌کنیم مطابق با سلیقه‌اش بوده است را به او پیشنهاد می‌دهیم تا طیف بیشتری از محصولات به مخاطب نمایش داده شود. در محصول محتوامحور نیز هدف، جذب مخاطبان جدید است و به این صورت است که ما متناسب با محتوایی که مخاطبان در سایت‌های متفاوت مطالعه می‌کنند، محصولاتی را به آن‌ها نمایش می‌دهیم.»

 

یکتانت و ساخته‌شدن ۹۰ هزار و ۸۳۷ کمپین تبلیغاتی در سال ۱۴۰۰

 

حامد زمانی، مدیر ارتباط با مشتریان یکتانت، سخنران بعدی رویداد فصل مشترک بود. وی در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: «تا پایان سال ۱۴۰۰ در مجموع ۵۵ هزار کسب‌وکار برای تبلیغات خود در وب‌سایت‌ها با یکتانت همکاری کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته این عدد ۶۰ درصد افزایش داشته است. تاکنون بیش از ۳۷ هزار کسب‌وکار علاوه بر یکتانت حداقل از خدمات یکی از بیزینس لاین‌های یکتانت نیز استفاده کرده‌اند. با افزایش تعداد مخاطبان یکتانت، میانگین ظرفیت ماهانه نمایش تبلیغات در سال ۱۴۰۰ از عدد ۲۷ میلیارد به ۴۰ میلیارد رسید. در این سال، تعداد ۹۰ هزار و ۸۳۷ کمپین تبلیغاتی در یکتانت ساخته شده است که تمامی این کمپین‌ها نیاز به همراهی و هم فکری تیم عملیاتی یکتانت دارد.»

وی در ادامه افزود: «آمارها نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۰، بیش از ۲ سال گذشته تبلیغ‌کنندگان به اهمیت تبلیغات هدفمند پی بردند و بیش از ۷۵۰۰ کسب‌وکار، اسکریپت ریتارگتینگ یکتانت را در وب‌سایت خود قرار داده‌اند. ما همواره بر اهمیت ارائهٔ گزارش‌ کمپین‌ها تأکید داشته‌ایم و در این راستا اسکریپتی را توسعه دادیم که مشتریان بتوانند جزئیات گزارش کمپین‌های خود را در پنل یکتانت مشاهده کنند و با استفاده از این اسکریپت، می‌توانند کاربران خود را در سایت‌های دیگر هدف قرار داده و دوباره به سایت خود بازگردانند. در پایان لازم است اشاره کنم که واحد عملیات یکتانت از سه تیم تشکیل می‌شود. تیم پرفورمنس مارکتینگ، تیم مدیریت اکانت و تیم پشتیبانی مشتریان. مشتریان بزرگ ما که نیازهای پیچیده‌تری دارند، زیر نظر تیم‌های پرفورمنس و مدیریت اکانت قرار می‌گیرند.»

۴۶% از کمپین‌های یکتانت با هدف فروش آنلاین اجرا شده است

امیرحسین خرمی، مدیر فروش یکتانت به عنوان سخنران بعدی رویداد، با اشاره به کسب‌وکارهای متفاوتی که با یکتانت همکاری می‌کنند گفت: «از جمله این کسب‌وکارها می‌توان به کسب‌وکارهای آموزشی، فروشگاه‌های اینترنتی، صنعت زیبایی، مد و پوشاک و خدمات اشاره کرد. در سال ۱۴۰۰، حوزه‌های مالی و سرمایه‌گذاری و صنعت زیبایی بیشترین سهم از بودجه تبلیغات را به خود اختصاص دادند. همچنین بیشترین میانگین سبد تبلیغات به تفکیک حوزه‌های کسب‌وکار مربوط به حوزه حمل‌ونقل است و با اینکه بازیگران حوزه حمل‌ونقل محدود هستند ولی ورود به این حوزه نیازمند سرمایه‌گذاری جدی است.»

وی در ادامه به ارائهٔ آمارهای دیگری در این بخش پرداخت و گفت: «بالاترین میزان رقابت برای تبلیغات در مقایسه با صنایع متفاوت مربوط به فروشگاه‌های اینترنتی و حوزه آموزش آنلاین بوده است. آمارها نشان می‌دهد یکی از حوزه‌هایی که در زمینهٔ دیجیتال مارکتینگ توجه کمی به آن شده، حوزهٔ املاک است. با بررسی اهداف کسب‌وکارها از تبلیغات در یکتانت متوجه شدیم که هدف ۴۶% از آنها فروش آنلاین، ۱۹% افزایش ترافیک ورودی و ۱۵% آگاهی از برند است. نکتهٔ پایانی و مهم اینکه اگر هدف شما از تبلیغات، فروش آنلاین است، باید قبل از آن و به عنوان پیش‌نیاز، کمپین‌هایی با هدفِ آگاهی از برند و جذبِ سرِنخ اجرا کرده و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.»

تمایلِ روزافزونِ کاربران وبِ فارسی به استفاده از موبایل

آرمان آیت‌اللهی، مدیر تیم ارتباط با نمایش‌دهندگان یکتانت در ادامهٔ رویداد به ارائهٔ آمار‌هایی در خصوص ناشران و وب‌سایت‌های همکار با یکتانت پرداخت و گفت: «در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۳۰۰ وب‌سایت نمایش‌دهنده از طریق یکتانت به طور مداوم کسب درآمد کردند. همچنین ۱۹۳۸ وب‌سایت، جایگاه‌های همسان که یکی از اصلی‌ترین انواع تبلیغات یکتانت بوده را در وب‌سایت خود قرار داده‌اند. ۸۰۳ وب‌سایت از جایگاه‌های بنری استفاده کرده که این تعداد، یک‌سوم جایگاه‌های همسان است. یکی از انواع تبلیغات در یکتانت که در سال ۱۴۰۰ رونمایی شد، جایگاه‌های تبلیغاتیِ پیش‌نمایشِ ویدئویی یا pre-roll است. تا پایان سال ۱۴۰۰، با ۲۶ رسانه که عمدتاً از رسانه‌های خبری بودند در این بخش، همکاری داشتیم و به نتایج خوبی رسیدیم.»

مدیر تیم ارتباط با نمایش‌دهندگان یکتانت در ادامه افزود: «در حال حاضر یکتانت با ناشرانی از ۳۱ استان کشور همکاری دارد و این وسعتِ همکاری با هر قشر و سن و قومیتی برای ما افتخار است. در سال ۱۴۰۰ نسبت استفاده کاربران از موبایل از ۸۳% به ۸۸% افزایش یافت و پیش‌بینی ما این است که در آینده این عدد به میزان بالایی رشد خواهد داشت. همچنین متوسط ماهانه تعداد دستگاه‌های نمایش تبلیغات یکتانت از سال ۹۸ که عدد ۱۰۰ میلیون تعیین شده بود به عدد ۱۲۸ میلیون در سال ۱۴۰۰ رسیده است. یکی دیگر از اولویت‌های ما جلوگیری از کلیک‌های تقلبی است و یکتانت روزانه ۳۰ تا ۴۰% از تبلیغات را برای جلوگیری از تبلیغات تقلبی، متوقف می‌کند.»

وی در پایان افزود: «ما در بررسی‌های دوره‌ای، سایت‌هایی که دارای نتایج مشکوک هستند را وارد فرآیند بررسی و ارزیابی سختگیرانه می‌کنیم تا از صحت کلیک‌ها مطمئن شویم. جمیع اتفاقات رخ داده در یکتانت در این سال‌ها ما را به جایی رسانده است که با اطمینان اعلام کنیم ۸۵ تا ۹۰% از کلیک‌هایی که توسط کاربر در وب فارسی بر روی آیتم‌های تبلیغاتی کلیک می‌شود از مسیر یکتانت بوده است.»

جلوگیری از انتشار محتوای مخرب و نادرست در جایگاه‌های تبلیغاتی یکتانت

محسن محمودیان فرد، مدیر پشتیبانی مشتریانِ یکتانت در ادامهٔ رویداد به توضیحِ اقدامات این واحد از یکتانت پرداخت و گفت: «هر تبلیغِ ساخته شده توسط مشتریانِ یکتانت، توسط تیمی به نامِ تأیید محتوا مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مطمئن شویم که محتوا قابلیت ارائه به مخاطب را دارا بوده یا خیر؟ همچنین بررسی می‌شود که تبلیغ حاوی پیام، محتوا، تصویر و لینک درستی باشد تا هزینه تبلیغ‌کننده به هدر نرود و همچنین متناسب با قوانین سایت‌های نمایش‌دهنده باشد. در سال ۱۴۰۰ تلاش شد تا زمان بررسی محتوای تبلیغات به زیر ۳۰ دقیقه برسد و علل رد شدن محتوای تبلیغات برای مشتریان به درستی و شفافیت توضیح داده شود تا از تکرار آن در آینده جلوگیری شود.»

وی در پایان افزود: «در نظرسنجی‌های یکتانت، متوجه شدیم که تعداد زیادی از مشتریان، دارایِ دانشِ کم یا متوسطِ دیجیتال مارکتینگ هستند. به همین دلیل، با استفاده از تیمِ ۳۰ نفرهٔ پشتیبانی مشتریان تلاش کردیم به‌گونه‌ای به مشتریان خود مشاوره و آموزش دهیم تا ابهامی در ذهن آن‌ها باقی نماند.»

زینب زارع، مدیر تیم اکانت یکتانت به عنوان یکی دیگر از سخنران‌ها اظهار داشت: «کمپین‌های بزرگ به واسطهٔ ماهیت و فعالیت‌های گوناگونی که دارند، نیازمند فرآیندِ پشتیبانی متفاوتی هستند. در این نوع از کمپین‌ها، اکانت منیجرها و پرفورمنس مارکترها با مشتریان ارتباط گرفته و متناسب با اهداف و بودجه، کمپین‌های متناسب را به مشتریان معرفی، ایجاد و بهینه‌سازی می‌کنند و در نهایت به کسب‌وکارها گزارش می‌دهند. «مشتریانِ بزرگ» برای ما، آن دسته از کسب‌وکارهایی هستند که همواره در حالِ ایجادِ کمپین و تبلیغاتِ آنلاین هستند. این مشتری‌ها، معمولاً بر روی کمپین‌های هدفمند تمرکز می‌کنند و تجربه ما نشان می‌دهد که از طریقِ این کمپین‌ها بهتر می‌توان به اهداف کسب‌وکار دست پیدا کرد. ما همواره رضایت مشتریان را بررسی کرده و در صورت نارضایتی مشتری، برای بهبود محصولات و فرآیندها تلاش می‌کنیم.

مهاجرت، چالش بزرگ حال و آیندهٔ اکوسیستم

مجتبی سلحشور، مدیر ارشد توسعه سازمان و منابع انسانی یکتانت، سخنران بعدی فصل مشترک بود که سخنرانی خود را با ارائهٔ آمارهایی از ظرفیت نیروی متخصص انسانی یکتانت آغاز کرد و اظهار داشت: «در سال گذشته، تعداد نیروهای انسانی یکتانت از ۲۲۶ نفر به ۴۱۷ نفر رسیده است. خوشبختانه به‌خاطر صنعتی که در آن فعال هستیم و فرهنگ سازمانی این برند، توانسته‌ایم تقریباً توازن جنسیتی را میان نیروهای متخصص یکتانت داشته باشیم. میانگین سنی همکاران ما ۲۶ سال بوده و ۷۵% از نیروهای یکتانت زیر ۳۰ سال هستند. ما فرصت همکاری بالایی با دانشجویان در حین تحصیل داریم و از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌کنیم.»

وی در ادامه افزود: «۳۵ درصد همکاران یکتانت در حوزه توسعه محصول و نرم‌افزار کار می‌کنند. این عدد نشان می‌دهد که چقدر این بخش برای ما حائز اهمیت است. بیش از نیمی از نیروهای یکتانت در بیزینس لاین‌های این شرکت فعالیت دارند و این موضوع نشان‌دهندهٔ اهمیت توسعهٔ بیزینس لاین‌های ما است. ارزش‌های اصلی فرهنگ یکتانت شامل یادگیری، آزادی عمل، احترام، نتیجه گرایی و همدلی می‌شود.»

مدیر ارشد توسعه سازمان و منابع انسانی یکتانت در پایان سخنان خود به چالش‌های سال گذشته و پیش روی یکتانت اشاره کرد و گفت: «یکی از چالش‌های ما در سال گذشته، کمبود نیروهای متخصص در دیجیتال مارکتینگ بود. نه تنها خود یکتانت بلکه کسب‌وکارهایی که با آنها همکاری داریم نیز با این کمبود نیرو مواجه بودند. آکادمی آموزش دیجیتال مارکتینگ نووا پاسخی از سوی یکتانت برای این نیاز بود. یکی دیگر از چالش‌های ما جذب افراد مستعد و متخصص بود. سعی کردیم ارتباطات گسترده‌ای با دانشگاه‌ها داشته باشیم. بیش از ۱۵ رویداد تخصصی در حوزه‌های مختلف داشتیم تا بتوانیم با مخاطبان خود در این بخش‌ها ارتباط گرفته و آن‌ها را جذب کنیم. چالش دیگر موضوع نگهداشت و توسعه همکاران بود. روشن کردن مسیر شغلی همکاران یکی از تلاش‌های ما در این بخش بود. هدف ما این است که در سال آینده جزو برترین برندهای کارفرمایی در ایران باشیم. چالش بزرگ حال و آیندهٔ اکوسیستم اما بحث مهاجرت است. در سالی که گذشت ما هم در یکتانت دوستانی را به دلیل مهاجرت از دست دادیم.»

ما در قبال شما مسئولیم تا شفاف و صادق باشیم

مهدیه معظمی‌نیا، مدیر ارتباطات یکتانت به عنوان آخرین سخنران رویداد فصل مشترک سخنان خود را این‌گونه آغاز کرد: «ما فکر می‌کنیم که در یکتانت به خاطر جامعهٔ کوچکی که تشکیل داده‌ایم در مقابل جامعه مسئولیم. ما فکر می‌کنیم بهتر است این مسئولیت را در جاهایی انجام بدهیم که در آن توانمندتر هستیم. ما ۲ کار را خیلی خوب بلد هستیم. نخستین مورد، دانش دیجیتال مارکتینگ است. ما تلاش می‌کنیم این دانش را به افراد و کسب‌وکارها یاد بدهیم تا افراد به کمک این دانش وارد بازار کار شوند و کسب‌وکارها به کمک آن به رشد خود سرعت ببخشند. با شیوع ویروس کرونا، برگزاری وبینارهای آنلاین را در یکتانت شروع کردیم. از آن روز تا الان ما ۶۵ وبینار آنلاین رایگان را توسط ۵۵ مدرس برگزار کرده‌ایم. ۱۱ هزار فرد یونیک در این وبینارها شرکت کرده‌اند و از دانش مدرس‌ها بهره‌مند شده‌اند.»

معظمی نیا در ادامهٔ سخنان خود اظهار داشت: «علاوه بر این موارد، در نوروز ۱۳۹۹ و نوروز ۱۴۰۰ یکتانت، سلسله وبینارهای عید دیدنی را برگزار کرد. در این وبینارها ۲ هدف اصلی را دنبال کردیم. هدف اول تولید محتوای باکیفیت بوده تا افراد را تشویق کنیم در خانه بمانند و کمتر بیرون بروند. هدف دوم نیز آموزش دانش دیجیتال مارکتینگ به افراد علاقه‌مند بوده است.»

مدیر ارتباطات یکتانت به موضوع مسئولیت‌های اجتماعی یکتانت نیز پرداخت و خاطرنشان کرد: «یکی دیگر از مزیت‌های ما توانایی اطلاع‌رسانی گسترده به‌واسطهٔ وب‌سایت‌های همکار با یکتانت و جایگاه‌های تبلیغاتی است. ما در سال ۱۴۰۰ با ۵ خیریهٔ مختلف همکاری کردیم تا کمپین‌های مختلفی که اجرا کرده‌اند را با صدای بلندتری به گوش جامعه برسانیم تا از این طریق بودجه و منابع مورد نیاز خود را تأمین کنند. ما از این مزیت فقط در همکاری با خیریه‌ها استفاده نمی‌کنیم. در موقعیت‌های مختلف از این جایگاه‌ها برای مخابرهٔ پیام‌های عمومی و مهمی همچون ماسک بزنیم و واکسن بزنیم استفاده کرده‌ایم. یکتانت تمام جایگاه‌های ویجت خود در بالای باکس تبلیغات در سایت‌ها را به واکسن بزنیم و ماسک بزنیم اختصاص داده است.»

وی در پایان افزود: «پیام واکسن بزنیم از آبان ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۱ به میزان ۳۲ میلیارد بار در وب فارسی دیده شد. امیدواریم حتی اگر به میزان کمی بوده، افراد را به واکسن زدن تشویق کرده باشیم. در کنار تمام این موارد ما در قبال شما مسئولیم. مسئولیم که صادق و شفاف باشیم و در همین راستا، امروز گزارش سال ۱۴۰۰ یکتانت را منتشر کردیم و من این نوید را می‌دهم که در آینده گزارش‌هایی از این جنس از سوی یکتانت بیشتر و مستمر ارائه شود. بیزینس لاین‌های یکتانت نیز، به صورت جداگانه، گزارش‌های سالانهٔ خود را به مرور منتشر خواهند کرد.» در پایان رویداد، سینا مؤمنی، مدیرعامل یکتانت از حضور شرکت‌کنندگان در رویداد فصل مشترک تشکر کرد.

گزارش سالانهٔ یکتانت از بازار تبلیغات آنلاین ایران در سال ۱۴۰۰ را از این لینک دریافت کنید.

 

اخبار پولی مالی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.