تاریخ انتشار : یکشنبه 1 آبان 1401 - 14:30
کد خبر : 31270

پرداخت ماهانه بیش‌از ۱۲هزار فقره تسهیلات در شعب بانک توسعه تعاون

پرداخت ماهانه بیش‌از ۱۲هزار فقره تسهیلات در شعب بانک توسعه تعاون
اخبار پولی مالی_ سرپرست بانک توسعه تعاون در جلساتی با حضور رئیس کل بانک مرکزی در استان فارس، از پرداخت ماهانه بیش از 12 هزار فقره تسهیلات از سوی این بانک خبر داد.

به گزارش اخبار پولی مالی، سرپرست بانک توسعه تعاون به منظور شرکت در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس ، شورای هماهنگی بانک های استان ، گفت و گو با فعالان و سرمایه گذاران اقتصادی و بازدید از شعب بانک به شیراز سفر کرد.

محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در جلسه شورای هماهنگی بانکهای فارس اظهار داشت: سیاست های صحیح بانک مرکزی مبتنی بر کنترل نقدینگی بوده است و این بانک نیز به تبعیت از سیاست کلی نظام بانکی، ضمن حمایت از واحدهای تولیدی، شرایط را برای کنترل نقدینگی مهیا نموده است.

وی افزود: در این راستا بانک توسعه تعاون سقف اختیارات استان ها را در صدور ضمانت نامه و اعتبار اسنادی داخلی دو برابر کرده است .

سرپرست بانک توسعه تعاون در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان تاکید کرد: بانک توسعه تعاون عهده‌دار تکالیف متعددی در پرداخت تسهیلات معرفی شدگان نهادهای حمایتی ، فرزند آوری و پرداخت وام ازدواج جوانان بوده است و عاملیت طرح‌های مهم ملی از جمله بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، ماده ۵۲ و ماده ۵۶ قانون الحاق و اشتغال زا روستایی و عشایری به پیش برده است و عملکرد بانک نشان دهده این است که بالای ۹۰ درصد تکالیف خود را انجام داده است و در سال جاری بطور ماهانه بیش از ۱۲ هزار فقره تسهیلات در شعب بانک پرداخت شده است.

وی گفت: برای رفع مشکلات بانک ها در استان و کمک به خدمات رسانی مناسب تر به مردم در بررسی مشکلات بانکها در سطح استان باید تحلیل درستی داشته باشیم و آسیب شناسی نیز انجام گیرد.

شیخ حسینی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد تامین مالی کشور بر عهده شبکه بانکی است بیان کرد: شایسته است سهم بازار سرمایه در تامین مالی اقتصاد افزایش یابد و تکالیف دولتی بر عهده بانک ها تا حدی تعدیل یابد.

رئیس کل بانک مرکزی کشور نیز در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی تصریح کرد: نقدینگی باید به سمت فعالیت‌های مولد هدایت شود، و نظام بانکی نیز در همین مسیر فعالیت‌های خود را به پیش برده است .

وی با تاکید بر کنترل نقدینگی در کشور افزود: مازاد نقدینگی ارتباط تنگاتنگ با تورم ایجاد می‌کند و این نکته‌ای است که راه حل خاص خود را دارد.

صالح آبادی درخصوص رصد عملکرد شعب بانک‌ها در کشور اعلام کرد: برای نظارت بر کلیه شعب بانک‌ها در سراسر کشور سامانه‌ای راه‌اندازی گردیده است که بر اساس آن در هر لحظه میزان و میانگین تسهیلات ارائه شده از سوی هر شعبه قابل رصد می باشد.

سرپرست بانک توسعه تعاون در ادامه سفر یک روزه از شعب حافظ ، شهید چمران و مرکزی شهر شیراز بازدید و از نزدیک با همکاران این شعب گفتگو کردند وی همچنین به همراه نماینده مردم شهرستان های ممسنی ، رستم و مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس با اعضای اتاق تعاون فارس نیز تشکیل جلسه دادند.

نشست با تعدادی از فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی ، صنایع ،معادن و کشاورزی شیراز از دیگر برنامه این سفر بود.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.