تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 خرداد 1401 - 13:40
کد خبر : 20432

سرپرست بانک توسعه تعاون

پاسخ به نیازهای جدید مشتریان از راهبردهای بانک توسعه تعاون است

پاسخ به نیازهای جدید مشتریان از راهبردهای بانک توسعه تعاون است
اخبار پولی مالی- ایجاد ارزش برای مشتریان، ذینفعان و کارکنان جزو راهبردهای بانک در سال‌های آینده است و برای اینکه برای مشتریان ایجاد ارزش کنیم باید به نیازهای مشتریان و کارکنان پاسخ دهیم.

به گزارش اخبار پولی مالی ، محمد شیخ حسینی در کارگاه آموزشی مدیران ستادی و شعب استان با بیان اینکه مدیریت راهبردی باید در دستور کار همکاران قرار گیرد، گفت: مدیریت منابع و نقدینگی به عنوان مهم‌ترین اولویت بانک در ماه‌های آینده است. در حوزه مدیریت نقدینگی باید ابزارها و فرایندهای لازم طراحی و اجرا شود.
وی افزود: برای دستیابی به راهبردهای تدوین شده نیاز به یک سری اقدامات از پیش تعیین شده داریم.
شیخ حسینی با بیان این‌که انسان در تفکر اسلامی و سازمانی ما در بالاترین جایگاه قرار دارد، گفت: ایجاد انگیزش بر اساس شایستگی، تخصص و تعهد در نیروهای سازمان باید انجام شود.
سرپرست بانک توسعه تعاون ادامه داد: در حال حاضر فرآیند و نحوه ارائه خدمت از خود خدمت مهم‌تر است. که در این فرایند نیروی انسانی، فناوری و رویه‌های اجرایی نقش مهمی دارند.
به گفته شیخ حسینی، اگر در خدمت به مشتریان، کارکنان و ذینفعان رضایت خداوند را در نظر بگیریم در دنیا آرامش و در آخرت با رستگاری روبرو می‌شویم.
سرپرست بانک توسعه تعاون اعلام کرد: مدیران باید در انجام کارها روحیه جهادی داشته باشند و منظور از این روحیه این است که مدیر باید فعال و در کارها پیشرو باشد.
شیخ حسینی با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری و پاسخگو بودن یکی از ویژگی‌های اصلی مدیر است و تنها راه موفقیت مدیران پاسخگو بودن می‌باشد.
سرپرست بانک توسعه تعاون تأکید کرد: مدیران ارشد استانی باید تفکر راهبردی داشته باشند. مجهز بودن به این تفکر می‌تواند بسیاری از چالش‌ها را رفع کند.
هدایت‌گری یکی دیگر از ویژگی‌هایی بود که شیخ حسینی به تشریح آن پرداخت و گفت: مدیران استان باید به صورت مداوم نیروهای زیرمجموعه خود را هدایت و راهبری کنند و به نوعی نقش مربی داشته باشند.
در ادامه سرپرست بانک توسعه تعاون به یکی از چالش‌ها اشاره و بیان کرد: بخشی نگری و جزیره‌ای عمل کردن مشکلات زیادی برای سازمان ایجاد می‌کند.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تجربه ماهاتیر محمد در مالزی اعلام کرد: برنامه‌ریزی، کنترل و نظارت مهم‌ترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی این کشور به حساب می‌آید.
وی فرآیند محوری را از دیگر ویژگی‌های مدیریتی ذکر کرد و افزود: در تمام اقدامات و فعالیت‌های بانک در تمام بخش‌ها تفکر فرآیند محور باید در دستور کار قرار گیرد.
امانت‌داری، عدالت، قاطعیت، مدارا و تفکر جمعی و مشورت به عنوان ویژگی‌های مدیریتی از سوی شیخ حسینی تشریح شد.
وی بار دیگر بر مدیریت راهبردی تأکید کرد و گفت: مدیریت منابع و نقدینگی تا چند ماه آینده به عنوان یک راهبرد در دستور کار همه ارکان بانک قرار گیرد.
سرپرست بانک توسعه تعاون ادامه داد: برای مدیریت نقدینگی باید ابزارهای لازم را در نظر بگیریم و شاید لازم باشد برخی فرآیندها را تغییر بدهیم.
شیخ حسینی در تشریح موفقیت سازمان اعلام کرد: سرمایه انسانی به عنوان مهم‌ترین مؤلفه موفقیت سازمان است. فناوری نیز می‌تواند به موفقیت سازمان کمک مؤثری کند.

 

نقش بانک توسعه تعاون در پیشبرد برنامه های توسعه ای و تکالیف بودجه ای

محمد جعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در آغاز کارگروه آموزشی مدیران ستادی و استانی بانک توسعه تعاون اظهار داشت: نقش آفرینی بانک توسعه تعاون در تکالیف بودجه ای و برنامه های پنج ساله توسعه ای و طرح های ملی نشان دهنده ظرفیت بانک می باشد.

وی افزود: حدود ۵۰۰ بانک توسعه ای در دنیا فعالیت می کنند که رویکردی حمایتی دارند و بانک توسعه تعاون نیز رویکردی اخلاق مدارانه در حوزه اقتصاد ایران برعهده دارد که تکالیف و اقدامات بانک فراتر از کسب سود مادی و با هدف کمک به تولید و اقتصاد می باشد.
ایرانی آینده پژوهی فضای بانکی را برای بانک مغتنم برشمرد و گفت: نگاه به بازارهای نوظهور، رقبا و نیز رصد فضای بانکی می تواند فرصتی ارزنده را برای بانک توسعه تعاون فراهم سازد تا آمادگی کافی برای فعالیت سازنده در سال‌های آتی را داشته باشد.
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: میزان نفوذ در بازار ، شاخص مهمی است که با دریافت داده های صحیح می توان موقعیت کنونی و قابل پیش بینی برای بانک را تبیین نمود.
ایرانی با اشاره به اینکه از طریق تدابیر و برنامه ها می توان اثربخشی بانک را در عرصه های توسعه و پیشرفت کشور جلوه گر نمود خاطرنشان کرد :اساسنامه بانک در بدو تاسیس تدوین شده و در دوره های زمانی چند ساله نیازمند بازنگری است و همچنین برخی مسائل از جمله اختصاص هفتاد درصد به بخش تعاون و سهم تعاونی ها در تحقق این اندازه، قابلیت بررسی و تحلیل دارد.
ایرانی گفت: بانک در فضایی رقابتی با شبکه بانکی برای جذب منابع و همچنین جذاب نمودن خدمات برای مشتریان و مراجعین قرار دارد و با این که بانک های تجاری از آزادی عمل بیشتری برخوردارند، هنر همکاران بانک در این بوده است تا با رویکردی توسعه ای دراین بازار رقابتی فعالیت نمایند.
وی تصریح نمود: بیش از ۹۰ هزار تعاونی فعال در عرصه اقتصاد حضور دارند و ۲۲۰ هزار تعاونی ثبت شده در منابع آمار ملی است و بانک توسعه تعاون وظیفه دارد تا شرایطی را مهیا سازد تا تامین منابع مالی، تجهیز منابع و خدمات تخصصی را با سطحی ممتاز برای این جامعه هدف گسترده ارائه کند.
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: مدیران استانی و واحدهای صف از تجربه ای ارزنده در ارائه خدمات به جامعه هدف و مواجهه با تعاونی ها و نیازسنجی آنها برخوردارند و هم افزایی و تعامل واحدهای ستادی و صف می تواند مثمر ثمر باشد.
ایرانی افزود:کمک به رشد بخش تعاون می تواند در کاهش تصدی گری دولت نیز تاثیرگذار باشد و امکان پرورش و بالندگی تعاونی ها و تحقق سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد ملی در پیشرفت کلی کشور نیز اثرگذار است.

 

برنامه بانک توسعه تعاون برای پرداخت تسهیلات تکلیفی

بانک توسعه تعاون همراهی حداکثری برای اجرای تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ در راستای پرداخت تسهیلات تکلیفی ازدواج، فرزند آوری،مددجویان کمیته امداد و بهزیستی خواهد داشت.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در دومین روز کارگاه‌ آموزشی مدیران ستادی و شعب اعلام کرد:براساس تکالیف اعلام شده از سوی بانک مرکزی، در حوزه تبصره ۱۶ قانون بودجه بانک توسعه تعاون امسال ۵۵ هزار میلیارد ریال در این سرفصل تسهیلات پرداخت خواهد کرد.
سید باقر فتاحی افزود:مجلس در زمان تصویب بودجه ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی برای نظام بانکی در قالب تبصره ۱۶ تعیین کرده بود که با تذکر مقام معظم رهبری مبنی بر اضافه نکردن تکلیف بیش از توان بر نظام بانکی این عدد به ۳۵۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافت.
وی ادامه داد:وزارت امور اقتصادی و دارایی امسال راهبردهای ۲۶ گانه ای به نظام بانکی ابلاغ کرده و ما در بانک توسعه تعاون تا هفته آینده راهبردهای بانک را به مجموعه ستاد و صف ارائه خواهیم کرد.
وی افزود :بر اساس یکی از بندهای این راهبرد حجم فعالیت در بخش اعتبار اسنادی ریالی و ضمانت نامه ها باید ۲۰ درصد افزایش یابد.به نظر می رسد با تمهیداتی که از سوی شعب اتخاذ می شود میزان صدور ضمانت نامه و اعتبار اسنادی امسال باید حداقل ۲۰ درصد افزایش پیدا می کند.
به گفته فتاحی،با توجه به اینکه یک درصد تسهیلات باید در زمینه تامین مالی زنجیره ای پرداخت شود معاونت عملیات بانکی و فناوری بانک باید امکان اجرای این راهبرد را فراهم کنند.
در ادامه وی بیان کرد:با توجه به ظرفیت های بانک توسعه تعاون در بخش ارزی، حجم‌ فعالیت این بخش حداقل ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون تاکید کرد:فرآیند های پرداخت تسهیلات خرد زیر ۲۰۰ میلیون تومان می بایست بر بستر الکترونیک انجام شود. این مهم نیاز مند همراهی بیشتر شرکت سمات و واحد فناوری بانک برای اجرای این راهبرد می باشد.
فتاحی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره ای به وضعیت بانک در سال ۹۵ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ کرد و گفت:میزان سرمایه بانک در سال ۹۵ بالغ بر ۷۹۶ میلیارد تومان بود که این رقم پارسال به ۳۲۴۸ میلیارد تومان رسید .با تلاش هایی که در حال حاضر انجام شده است میزان سرمایه بانک در آینده نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر افزایش پیدا می کند.
وی بیان کرد:در سال ۱۳۹۵ منابع بانک حدود ۶ هزار میلیارد تومان بود که این رقم در پایان سال گذشته به ۳۷ هزار میلیارد تومان رسید.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون با بیان اینکه سال گذشته رکورد جدیدی در پرداخت تسهیلات ثبت کردیم،گفت:میزان تسهیلات پرداختی سال گذشته به ۲۵ هزار میلیارد تومان رسید.
فتاحی ادامه داد: در طول پنج سال گذشته قیمت تمام شده پول با اقدامات و تلاش همه همکاران از ۲۳/۷ درصد به ۱۶/۴۴درصد رسیده است.
در پایان وی تاکید کرد:عملیات بانک در طول سال گذشته با سود همراه بوده است.

 

بانک توسعه تعاون الگویی موفق از فعالیت توسعه ای ارائه داده است
معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بانک توسعه تعاون به عنوان الگویی موفق از فعالیت توسعه ای یاد نمود.

مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارگاه آموزشی مدیران ستادی و استانی بانک توسعه تعاون اظهار داشت: این بانک در طول سال‌ها فعالیت با رویکرد توسعه ای الگویی موفق بوده است و شایسته است این نوع فعالیت ترویج یابد.
وی افزود: نقش بانک توسعه تعاون در حمایت از تعاونی ها بسیار مهم است و نیاز است تا بانک همانند نقش آفرینی در طرح های ملی و تسهیلات تکلیفی، برنامه و طرحهایی ویژه ای با حمایت وزارت تعاون جهت تقویت این بخش ارائه نماید .
مسکنی تصریح نمود: در وضعیتی که بانک توسعه تعاون بر مدار توسعه ای و تخصصی در حال فعالیت می باشد، می توان این بانک را به عنوان الگویی در اجرای بانکداری اسلامی نیز به شمار آورد چرا که بسیاری از جنبه های نوآورانه تامین مالی و بانکداری اسلامی در بانک قابلیت اجرا و الگوسازی دارد.
معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید نمود: دستاوردهای تعاون در سطح اقتصاد ملی قابل ملاحظه است، ۷۰ درصد حمل و نقل مسافر و ۴۰ درصد حمل و نقل بار کشور از سوی تعاونی ها صورت می پذیرد و حدود ۸۴۰ هزار واحد مسکونی در طرح های ملی از جمله مسکن مهر از طریق تعاونی ها ساخته شده است و در راستای جهاد تبیین می توان این گونه دستاوردها را برای عموم اطلاع رسانی نمود.
وی گفت: روز ملی حمل و نقل نیز بر اساس ایفای نقش اعضای تعاونی های حمل و نقل در حمل بار از بندر ماهشهر به اقصی نقاط کشور در روزهای سخت و دشوار دفاع مقدس نامگذاری شده است.
مسکنی تصریح کرد: مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت متولی تسهیل و رسیدگی به امور تعاونی هستند و چنانچه تعاونی ها در چرخه های اقتصادی آسیب دیده اند، وظیفه نهادهای تخصصی بخش این است که در رفع مشکلات و گره گشایی کار آنان اتخاد تدابیر نموده و راهکارهای موثر بکار گیرند.
وی گفت: هر چه یک نهضت به سمت نظام سازی تمایل پیدا نماید، گرچه ساختار آن بزرگتر می شود، اما باید مراقبت نمود خدمات به جامعه هدف نیز به نحوه بهتری تداوم یابد و خدمات رسانی در چرخه پیچ و خم اداری معطل نماند.
وی در ادامه نتیجه گیری کرد: شایسته است نهادهای متولی بخش تعاون نیز فراتر از ساختارهای اداری، در مواجهه با تعاونگران با رویکرد دلسوزانه و حمایتی رفتار نمایند و زمینه سازی لازم‌ برای تسهیل کسب و کارهای تعاونی ها را فراهم نمایند.
مسکنی گفت: مطالعات میدانی اقتصادهای موفق نشان دهنده این است که مردم مبتنی بر زیرساخت های فناوری اطلاعات عهده دار تمامی بخش های اقتصاد هستند و از این رو مردمی سازی اقتصاد بسیار حائز اهمیت است.
در این رویداد محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون، سید باقر فتاحی رئیس و محمد جعفر ایرانی و امیر هوشنگ عصارزاده اعضای هیات مدیره بانک و مدیران ستادی و استانی بانک نیز حضور داشتند.

 

تحول دیجیتال نقطه کانونی عملیات بانکی است

تجربه مشتری به عنوان‌ نقطه کانونی تحول دیجیتال به حساب می آید و تمام عملیات بانکی حول این مفهوم می چرخد.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون اعلام کرد: بانک توسعه تعاون به عنوان یک نهاد مالی توسعه ای تجربه مشتری را جزو اولویت های خود قرار داده است.
امیر هوشنگ عصارزاده بیان کرد: امروزه فین تک ها و نئو بانک ها در حال سهم بیشتر گرفتن از بازار پولی کشور هستند به همین دلیل نیاز است که بانک ها اقداماتی در راستای چابک سازی خود برای روبرو شدن با تغییرات سریع درفضای کسب و کار را انجام دهند.
وی ادامه داد: کیفیت خدمات ارائه شده به مشتری موجب ماندگاری مشتریان سابق و جذب مشتریان جدید می شود.
به گفته عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون، تغییر در نگرش و باورها پیش نیاز تغییر در فضای کسب‌ و کار است.
وی اعلام کرد:یکی دیگر از پیش نیاز ها روبرو شدن با تغییرات در فضای کسب و کار اصلاح و راه اندازی زیر ساخت های بانک است.وی با بیان اینکه تحول دیجیتال می تواند به جذب منابع در نظام بانکی کمک موثری کند،گفت :هر سازمان برای اینکه بتواند همگام با تحولات حرکت کند نیاز به آموزش نیروی انسانی خود دارد که البته باید بدانیم با روش های قدیم در آموزش راه به جایی نخواهیم برد.
وی افزود: مشتری در فضای جدید کسب و کار انتظار دارد که بانک ارزش مورد انتظارش را تامین کند. دسترسی سریع و راحت به خدمات می تواند به تجربه مشتری کمک موثری کند.
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد:برای مدیریت نقدینگی نیاز است که پرداخت تسهیلات هم راستا با تجهیز منابع باشد.
در آینده باید به‌ سمت تسهیلات مبتی بر گردش حساب حرکت کنیم. عصارزاده در بخش دیگری از سخنان در تشریح مدیریت نقدینگی اعلام کرد: سیاست های اعتباری نیاز به تجدید نظر دارد و باید بسته‌ عملیاتی و خدمات ویژه برای جذب منابع طراحی و معرفی شود.

 

هم افزایی بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون موجب تسهیل فعالیت تعاونی ها می شود

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون هم افزایی بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون را موجب تسهیل فعالیت تعاونی ها اعلام نمود.

البرز محمدی مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در کارگاه آموزشی مدیران ستادی و استانی بانک توسعه تعاون اظهار داشت: همکاری بانک و صندوق به عنوان دو رکن توسعه ای در فرآیندهای تامین مالی بخش تعاون حائز اهمیت است.
وی افزود: بخش تعاون ظرفیتی مهم برای پیشبرد بسیاری از برنامه های توسعه ای و پیشرفت کشور می باشد و بسترسازی برای تسهیل فعالیت تعاونی ها از وظایف نهادهای توسعه ای بخش محسوب می شود.
محمدی خاطر نشان کرد: ارائه خدمات صدور ضمانت نامه بر بستر الکترونیک و مبتنی بر فضای دیجیتال از برنامه های پیش روی صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون است.
وی تصریح نمود: از شبکه شعب بانک توسعه تعاون انتظار می رود در ارجاع پرونده های تسهیلاتی جهت صدور ضمانت نامه از سوی صندوق اهتمام کافی داشته باشند تا هم افزایی بانک و صندوق برای تکمیل فرآیندهای مالی بخش تعاون به نحو مناسب تری محقق گردد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.