تاریخ انتشار : شنبه 24 اردیبهشت 1401 - 19:49
کد خبر : 18347

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

وزارت اقتصاد بحث توثیق سهام عدالت را پیگیری کند

وزارت اقتصاد بحث توثیق سهام عدالت را پیگیری کند
اخبار پولی مالی_عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از وزیر امور اقتصاد و دارایی درخواست کرد که دستور شناسایی بانک‌های متخلف را صادر کند تا نهایت همکاری با دارندگان سهام عدالت صورت پذیرد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از برنا، رحمت‌الله نوروزی، نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت بر عملکرد بانک‌ها یک امر ضروری و مهم به شمار می‌رود و گزارش‌هایی مبنی بر تخلف برخی از بانک‌ها در توثیق قرار ندادن سهام عدالت برای دریافت وام‌های خرد به گوش می‌رسد که این موضوع اصلاً خوشایند نمایندگان مجلس نیست.
وی افزود: شاید ۱۰ میلیون یا‌ ۵ میلیون تومان رقمی به شمار نرود اما همین مبلغ می‌تواند گره کوچکی از اقشار نیازمند جامعه را بگشاید تا مجبور نشوند سرشان را مقابل دیگران پایین بیندازند. توثیق سهام عدالت طرحی بود که در شرایط خوب بازار مطرح شد اما متأسفانه به محض اینکه شرایط بازار سهام افت کرد، بسیاری از بانک‌ها حتی برای دریافت وام ۱۰میلیون تومانی حاضر نیستند آن را به عنوان وثیقه قبول کنند، درصورتی‌که رقم سهام عدالت بیش از ۱۰ میلیون تومان است اما واقعاً بانک‌هایی به سهامداران عدالت بی‌مهری می‌کنند، متخلف محسوب می‌شوند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از وزیر امور اقتصاد و دارایی درخواست کرد که دستور شناسایی بانک‌های متخلف را صادر کند تا نهایت همکاری با دارندگان سهام عدالت صورت پذیرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: دولت آقای رئیسی عزم جدی برای شناسایی متخلفان بانکی دارد و امید می‌‌رود که در همین راستا ناقضان قوانین بانکی شناسایی شوند تا هم از این طریق همه خود را ملزم به رعایت مر قانون بدانند و هم اینکه اقشار ضعیف بتوانند از تسهیلات سهام عدالت نهایت استفاده را کنند.
وی با بیان اینکه سهام عدالت پشتوانه آینده برای دارندگانش محسوب می‌شود، گفت: سهام عدالت مجموعه‌ای از شرکت‌های آینده‌دار است که تجربه نشان داده به مرور زمان به قیمت آن افزوده می‌شود، لذا نباید نگاهی سفته‌بازانه به سهام عدالت داشت بلکه این سهام پشتوانه اقشار ضعیف محسوب می‌شود و بنابراین باید در توثیق آن نهایت همکاری را با مردم داشت.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.