تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 - 17:34
کد خبر : 48526

ورود نخستین شرکت هلدینگ فناپ به بازار سرمایه

ورود نخستین شرکت هلدینگ فناپ به بازار سرمایه
اخبار پولی مالی_ مدیرعامل گروه شرکت‌های فناپ در نشست معارفه نماد بورسی پرداخت الکترونیک پاسارگاد از ورود نخستین شرکت هلدینگ فناپ به بازار سرمایه خبر داد و گفت که شرکت‌های تکنولوژی‌محور و فعال در حوزه ICT‌، بالاترین ارزش‌ها را در بازار سرمایه دارند.

به گزارش اخبار پولی مالی، شهاب جوانمردی مدیرعامل گروه شرکت‌های فناپ در مراسم معارفه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد و ورود نماد «پی‌پاد» به بازار بورس اوراق بهادار تهران، که ظهر روز دوشنبه ۲۲ اسفندماه جاری در دانشگاه خاتم برگزار شد، با ابراز خرسندی از عرضه سهام PSP پاسارگاد با نماد «پی‌پاد» به‌عنوان نخستین شرکت هلدینگ فناپ در بازار بورس، اظهار داشت: ما با افتخار فرزند بانک پاسارگاد هستیم و از آنجا که خوشنامی والدین در معرفی فرزند نقش مهمی دارد،‌ خوشنامی سهام‌های مربوط به بانک پاسارگاد نیز دیدگاه مشخصی از سهام شرکت پرداخت الکترونیک ‌پاسارگاد پیش‌روی مخاطبان قرار خواهد داد.

وی با اشاره به چشم‌اندازی که سبب شکل‌گیری و راهبری شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد شده است، درباره نقش PSP‌ پاسارگاد در زیست‌بوم فناپ و جایگاه متفاوتی که این شرکت نسبت به سایر PSPهای فعال در بازار دارد، توضیح داد.

مدیرعامل هلدینگ فناپ گفت: بانک پاسارگاد در سال ۸۴ برای تاسیس شرکت فناپ، ماموریتی فراتر از ارائه سرویس به یک بانک را متصور بود و امروز می‌بینیم که به‌رغم رکود اغلب صنایع، حوزه اقتصاد دیجیتال به رشد، توسعه و بالندگی خود ادامه می‌دهد.

دکتر جوانمردی تاکید کرد: نگاه به بازارهای جهانی نیز نشان می‌دهد که شرکت‌های تکنولوژی‌محور و فعال در حوزه ICT‌، بالاترین ارزش‌ها را در بازار سرمایه دارند و بیشترین رشدها متعلق به این شرکت‌ها است.

مدیرعامل گروه شرکت‌های فناپ گفت: ما با این نگاه که توسعه سیستم اقتصاد دیجیتال کشور نیازمند شرکت‌های بزرگ و قدرتمند است، از سال ۹۹ نسبت به بازنگری چشم‌انداز فناپ تا سال ۱۴۰۴ اقدام و در افق ۴ ساله، فروشی معادل یک‌درصد تولید ناخالص داخلی را هدف‌گذاری کرده‌ایم. همچنین برنامه ایجاد ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۱۰۰ هزار شغل غیرمستقیم در این چشم‌انداز دیده شده است.

وی تصریح کرد: به‌دنبال این هستیم که در مسیر پیش‌رو تبدیل به پل نوآوری کشور شویم و گذشته توسعه صنایع پیشینی و متقدم کشور را در مسیر تحول دیجیتال، به آینده اقتصاد نوآوری گره بزنیم. زمانی همه فکر می‌کردند این مسیر از شکل‌گیری استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و نوپا می‌گذرد اما امروز مشخص شده که آنچه تحول کشور را رقم خواهد زد شرکت‌های بزرگ فناوری‌محوری هستند که ماموریت حل مسائل کلیدی کشور را برعهده دارند.

شهاب جوانمردی ادامه داد: در کشور ما با یک اقتصاد بانک‌محور، بانک‌ها بهترین زمین برای رشد شرکت‌های بزرگ تکنولوژی‌محور هستند و شاهد هستیم که با وجود تمامی موانع، قانون توسعه جهش دانش‌بنیان مجددا به نظام بانکی بازگشت تا امکان حمایت از حوزه اقتصاد دانش‌بنیان فراهم شود.

وی به ماموریت فناپ در ۴ دسته‌بندی «سبک زندگی»، «صنعت»، «تلکام» و «فین‌تک» و نیز هدف‌گذاری درآمدی ۷۴ هزار میلیارد تومانی و سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار میلیارد تومانی تا سال ۱۴۰۴ اشاره کرد و درباره زیرمجموعه‌های این شرکت که قرار است این اهداف را محقق کنند، گفت: ۲۵ درصد تراکنش‌های نظام بانکی کشور از طریق محصول «شرکت داتین» انجام می‌شود و این شرکت پس از PSP پاسارگاد، دومین مجموعه از هلدینگ فناپ خواهد بود که راهی بازار سرمایه می‌شود. همچنین ۲۵ درصد تولید محصولات سخت‌افزاری بانکی توسط «فناپ‌تک» در منطقه آزاد اروند درحال انجام است و «فناپ‌زیرساخت» نیز یکی از جدی‌ترین اپراتورهای صنعت هوشمند در کشور محسوب می‌شود که پازل حرکت به سمت صنعت‌۴ (Industry 4.0) را تکمیل می‌کند.

مدیرعامل گروه شرکت‌های فناپ با اشاره به سایر شرکت‌های این هلدینگ از جمله «فناپ‌تلکام» و «زیتل» و استارت‌آپ‌هایی که با نگاه نوآوری در این مجموعه فعال شده‌اند، تاکید کرد: شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد با تغییر مدل کسب‌وکار خود در سال‌های اخیر، از یک شرکت پرداخت به سمت یک ارائه‌کننده راهکارهای جامع بانکداری‌الکترونیک حرکت کرده و فرآیند تحول دیجیتال را کلید زده است. این فرآیند تحول دیجیتال PSP‌پاسارگاد را از سایر شرکت‌های پرداخت، متمایز کرده است.

به گفته جوانمردی، بیشترین درآمد شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد از پایانه فروش بوده و از هر ۵ پوز در شبکه بانکی یک پوز متعلق به PSP‌ پاسارگاد است.

در این مراسم مسیح تفرشی مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد نیز با اشاره به عرضه اولیه سهام این شرکت در روزهای آتی در بورس اوراق بهادار گفت: شرکت PSP‌ پاسارگاد پس از ۱۷سال سابقه اجرایی موفق شده که سهام خود را در بازار دوم بورس عرضه کند.

وی این شرکت را یکی از بهترین‌های صنعت پرداخت برشمرد که طی چندسال گذشته در بازدهی و سودآوری، رشد مستمری را دنبال کرده است.

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد گفت: امروز این شرکت با سهامداری بانک پاسارگاد و شرکت فناپ، در توسعه خود به سمت سرویس‌های ارزش‌افزوده حوزه فین‌تک گرایش دارد و چشم‌انداز خود را بهبود کیفیت زندگی با توسعه راهکارهای پرداخت نوآور و هوشمند می‌داند.

وی سرمایه‌گذاری برای پرداخت غیرحضوری، ایجاد تمایز نسبت به رقبا، نفوذ در بازار و مدیریت بهره‌وری را از جمله اولویت‌های راهبردی این شرکت در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

تفرشی با بیان اینکه پرداخت الکترونیک پاسارگاد در رده‌بندی شرکت‌های برتر کشور (IMI100) عنوان شرکت برتر از نظر «رشد سریع» را به‌دست آورده است، افزود: پرداخت الکترونیک پاسارگاد، در ارزیابی شاپرک از فروردین ۱۳۹۹ تا بهمن ۱۴۰۱ در شاخص مبلغ تراکنش، ارتقای ۴ رتبه‌ای و در شاخص تعداد تراکنش، ارتقای ۳ رتبه‌ای داشته است.

گفتنی است طبق اعلام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، در سال مالی ۱۴۰۱ برای این شرکت بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی، ۲۱۶ میلیارد تومان سود خالص و ۷۲ تومان به‌عنوان درآمد هر سهم (EPS) ثبت شده است و پیش‌بینی می‌شود با همین رویه این شرکت در سال ۱۴۰۲ توانمندی دستیابی به بیش از ۴۸۰۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی، ۶۲۰ میلیارد تومان سود ناخالص، ۴۱۸ میلیارد تومان سود خالص و ۱۳۹ تومان به‌عنوان درآمد هر سهم (EPS) را خواهد داشت.

براساس ارزشیابی انجام‌شده برای عرضه سهام «پی‌پاد» به‌ازای هرسهم ۶۹۴ تومان و جمع‌بندی ۲ هزار میلیارد تومانی درنظر گرفته شده که در روزهای آتی شاهد کشف قیمت و عرضه سهام اولیه آن خواهیم بود.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.