تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آبان 1401 - 16:22
کد خبر : 34254

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

نقش موثر بسته ۱۰بندی حمایت از بازار سرمایه در سبز شدن بورس

نقش موثر بسته ۱۰بندی حمایت از بازار سرمایه در سبز شدن بورس
اخبار پولی مالی_ بسته ۱۰بندی حمایت فوری از بازار سرمایه اثر زیادی در رشد اخیر بازار سرمایه داشته و به نظر می‌رسد اقدامات این چنینی در بهبود وضعیت بورس و بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران حقیقی به این بازار موثر خواهد بود.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از بازار سرمایه ایران (سنا)، سهیلا نقی‌پور، کارشناس بازار سرمایه در این خصوص بیان کرد: بسته ۱۰بندی حمایت فوری از بازار سرمای اثر زیادی در رشد اخیر بازار سرمایه داشته و به نظر می‌رسد اقدامات این چنینی در بهبود وضعیت بورس و بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران حقیقی به این بازار موثر خواهد بود. علاوه بر آن معتقدم تثبیت نرخ بهره بین بانکی و همچنین کاهش نرخ ارز در نیما و بازار آزاد نیز کمک قابل توجهی به بهبود وضعیت بازار سرمایه خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه ضمن تاکید بر ضرورت کاهش اختلاف نرخ ارز در سامانه نیما با بازار آزاد اظهار کرد: دو نرخی بودن ارز به نفع بازار سرمایه نیست و طبیعتاً هرچه اختلاف بین نرخ ارز نیمایی با بازار آزاد کاهش یابد، گزارش‌های بهتری از شرکت‌های صادرات محور شاهد خواهیم بود. افزایش نرخ ارز نیمایی اثر مثبتی در بازار سرمایه خواهد داشت، اما بعید است که به تنهایی موجب تغییر در روند کلی بازار شود و می‌توان گفت کاهش اختلاف نرخ ارز نیمایی با بازار آزاد یکی از اتفاقاتی است که وقوع آن در مسیر تغییر روند بازار سرمایه ضرورت دارد.

مدیر معاملات برخط کارگزاری بانک صادرات ادامه داد: علاوه بر این موارد معتقدم محدودیت دامنه نوسان نیز باید برطرف شود. البته افزایش دامنه نوسان معاملات بازار سرمایه از مثبت و منفی ۵ درصد به مثبت و منفی ۷ درصد، تا حدودی تاثیرگذار بوده، اما اصولا هر محدودیتی در این بازار مانع پویایی بازار سرمایه است و موافق حذف دامنه نوسان معاملات یا افزایش این دامنه هستم.

 

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.