تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 فروردین 1402 - 18:12
کد خبر : 49322

مدیرعامل سامانه سککوک مطرح کرد؛

نقش تأمین مالی فکتورینگ در کنترل تورم

نقش تأمین مالی فکتورینگ در کنترل تورم
اخبار پولی مالی_ استفاده از فکتورینگ در زنجیره اعتبار به جای تزریق نقدی، می‌تواند در کاهش تورم مؤثر باشد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از ایبنا، فردوس باقری؛ مدیرعامل سککوک در حاشیه آئین رونمایی از سامانه فکتورینگ (ثبت واگذاری مطالبات قراردادی) گفت: یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده در حوزه تأمین مالی بنگاه‌ها فکتورینگ است. مسئله اصلی فکتورینگ این است که ظرفیت قانونی لازم در گذشته وجود نداشت؛ ولی از سال ۱۳۹۸ که قانون مربوطه به تصویب رسید ظرفیت مناسبی برای تأمین مالی مطالبات بنگاه‌ها ایجاد شد.

وی افزود: فکتورینگ فصلی جدید و ابزاری پیشرو در حوزه تأمین مالی بنگاه‌ها در سطح دنیا است و امیدوارم در کشور ما نیز مثمرثمر واقع شود تا بنگاه‌ها بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

مدیرعامل سککوک ادامه داد: در سال گذشته ظرفیت تأمین مالی فکتورینگ در دنیا ۲۷۰۰ میلیارد دلار بوده است که متأسفانه بنگاه‌های ما سهمی از آن نداشتند.

باقری یادآور شد: یکی از دستاورد‌های مهم در حوزه فکتورینگ این است که حساب‌های دریافتنی را می‌توان به‌عنوان پشتوانه تأمین مالی یا مبنای تأمین مالی در نظر گرفت. این رویکرد جدید ظرفیت بزرگی را پیش روی بنگاه‌ها برای تأمین مالی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: این روش یکی از ابزار‌هایی است که می‌تواند به توسعه تأمین مالی زنجیره تأمین منجر شود و یکی از کارکرد‌های آن، فاصله گرفتن از ابزار‌های تأمین مالی نقدی و حرکت به سمت ابزار‌های اعتباری است که می‌تواند به کاهش هزینه‌های تأمین مالی بنگاه‌ها کمک کند.

این فعال اقتصادی تأکید کرد: این روش در جهت‌دهی منابع به سمت تولید واقعی و جلوگیری از انحراف منابع می‌تواند ابزار بسیار مؤثری باشد و اگر بتوان به جای تزریق نقدی این ابزار را در زنجیره اعتبار نیز حرکت داد، حتی می‌تواند در کاهش تورم در اقتصاد کشور نیز مؤثر باشد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.