تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 دی 1401 - 16:55
کد خبر : 41928

نقش‌آفرینی پررنگ هوش مصنوعی در آینده

نقش‌آفرینی پررنگ هوش مصنوعی در آینده
اخبار پولی مالی_ مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک تجارت با اشاره به تغییر رفتار مشتریان در عصر تحول دیجیتالی بر ضرورت همسویی با پیشروی تکنولوژی در صنعت بانک و پرداخت تاکید کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از اداره روابط‌عمومی و ارتقاء سرمایه اجتماعی بانک تجارت، محمد فرجود مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک تجارت در جریان نشستی تخصصی با محوریت فرایند نوآوری در صنعت بانکداری و پرداخت که در حاشیه هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران برگزار شد با بیان این موضوع تاکید کرد: نوآوری در صنعت بانکداری مدل‌های مختلفی دارد و با توجه به سرعت دیجیتالی شدن عملیات مالی در کشور، جبری بر جامعه برای حرکت به سمت دیجیتالی شدن حاکم شده و در رفتار مردم تغییرات بزرگ ایجاد کرده است؛ به نوعی باید گفت که پاندمی کرونا همه را به سمت عصر دیجیتال سوق داد و حرکت از آن زمان پررنگ جلوه کرد.

وی با اشاره به اینکه نوآوری در مدل‌های کسب‌و‌کار تغییر کرده است گفت: تا سال ۲۰۲۵ در دنیا ۸۶ درصد بانک‌ها باید بدانند چطور می‌توانند تعاملات خود را با بازیگران جدید در این عرصه داشته باشند.

مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک تجارت با تاکید بر اینکه هوش مصنوعی در آینده بیشترین بخش را به خود اختصاص خواهد داد افزود: پرداخت‌ها به سرعت در حال پیشرفت هستند و در کمترین زمان ممکن اقدامات به صورت هوش مصنوعی انجام می شود.

فرجود به اهمیت نوآوری اشاره و تصریح کرد: الان اکوسیستمی داریم که موتورهای متعددی چه در لایه تکنولوژی و چه در سمت تقاضا آن را حرکت می‌دهند و به سمت تحول می‌برند؛ اگر نوآوری را تغییر به سمت ایجاد ارزش بهتر تعریف کنیم، بررسی محصولات بانک و پرداخت نشان‌دهنده ابعاد مختلف کاربرد این نوآوری است.

مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک تجارت افزود: این روش برای رسیدن به سرعت در عملیات مالی و بانکی بسیار موثر بوده و باعث افزایش طراحی متنوع محصولات بانکی، سرعت و کاهش هزینه‌ها خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه در بانک تجارت سه مدل کسب‌وکار نوآورانه پیاده‌سازی شده است به معرفی پلتفرم ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان در حاشیه نمایشگاه تراکنش ایران اشاره کرد و گفت: برای این طرح‌ها سرمایه‌گذاری‌های ویژه‌ای صورت گرفته است؛ از جمله این‌ها می‌توان به پلتفرم ارائه غیرحضوری وام ازدواج اشاره کرد.

فرجود در پایان خاطرنشان کرد: در بانک تجارت مدل دیگری از تعامل با فین‌‌تک‌ها تعریف شده که در حوزه بانکداری باز است. مدلی که در آن سعی شده بانک تجارت با مشارکت در طرح‌هایی که توسط دیگر پلتفرم‌ها ارائه می‌شود به اکوسیستم نزدیک شود.

اخبار پولی مالی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.