تاریخ انتشار : شنبه 11 تیر 1401 - 16:21
کد خبر : 21415

گزارش:

نخستین مسابقه سخنرانی صنعت بیمه به خط پایان رسید

نخستین مسابقه سخنرانی صنعت بیمه به خط پایان رسید
اخبار پولی مالی- "مسابقه بزرگ سخنرانی صنعت بیمه"، با معرفی 6 نفر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش اخبار پولی مالی، روز شنبه ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۱ مراسم اختتامیه دور اول و رونمایی از دور دوم “مسابقه بزرگ سخنرانی صنعت بیمه” با رویکرد استعدادیابی، ارتقای مهارت سخنوری و انتشار مجموعه سخنرانی فعالان صنعت بیمه، با حضور قائم مقام و مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی، مدیرعامل بیمه تعاون و مدیران ارشد شرکت های بیمه و برگزیدگان این مسابقه و خبرنگاران برگزار شد.

نخستین رویداد مسابقه سخنرانی در صنعت بیمه با هدف توسعه ضریب نفوذ بیمه در ایران توسط شرکت بیمه تعاون با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از فعالان این صنعت برگزار گردید. شرکت کنندگان در این مسابقه با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت ۱۳ برگزیده نهایی به مرحله فینال راه یافتند و پس از گذشت یکسال، روز شنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ مراسم اختتامیه این مسابقه با معرفی ۶ نفر از برگزیدگان در محل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، پرویز خسروشاهی، قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی با اظهار این موضوع که اجرای برنامه هایی همچون اینشورتاک نباید فقط برشبکه فروش صنعت بیمه متمرکز شود، خواستار اجرای اینگونه مسابقات برای شبکه پرداخت خسارت شد و توضیح داد: در حال حاضراکثر کسانی که خسارت بیمه‌نامه دریافت می‌کنند ناراضی هستند و دلیل آن این است که یا نمی‌دانند بیمه‌نامه آنها چه مواردی را پوشش داده و یا اینکه نماینده بیمه با مردم خوب صحبت نکرده است.

خسرو شاهی سپس خطاب به شرکت های بیمه ای گفت: با گسترش ابتکار عمل همراه با عنصر رقابت می توان به رشد و توسعه صنعت بیمه کمک کرد زیرا مردم را هم درگیر صنعت بیمه می کند.

قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی برگزاری این مسابقه را ابتکاری جدید درصنعت بیمه دانست و تصریح کرد: تربیت کارشناسان با توانمندی های فن بیان، مهارت های مذاکره و فروش کمک بزرگی برای صنعت بیمه به شمار می آید که متعاقبا به گسترش فرهنگ بیمه در جامعه و افزایش ضریب نفوذ بیمه ختم می شود. بیمه گران همان قدر که در حوزه فروش بیمه نامه به استفاده از فن بیان نیاز دارند، باید توانایی سخن گفتن را درباره خدمات پس از فروش بیمه نامه و عمل به تعهدات بیمه گر نیز کسب نمایند، چون ای بسا این مهارت موثرتر از مهارت بازاریابی است.

قائم مقام بیمه مرکزی، در ادمه ابتکار عمل بیمه تعاون را در پوشش بیمه‌ای قهرمانان ورزشی را مورد ستایش قرار داد و گفت: باید مردم عادی را درگیر صنعت بیمه کنیم و عنصر رقابت در فروش بیمه‌نامه وارد شود.

در ادامه مراسم یونس مظلومی مدیر عامل بیمه تعاون نیز گفت: مسابقه اینشورتاک در صنعت بیمه کاملاً مستقل از بیمه تعاون است و برای توسعه ضریب نفوذ بیمه و توسعه بیمه‌نامه‌های زندگی برگزار شده است و امیدواریم در سال‌های آینده نیز مسابقات سخنرانی در صنعت بیمه تداوم داشته باشد.

مدیرعامل بیمه تعاون گفت: با وجود اینکه شبکه فروش بیمه و استارت‌آپ‌ها گسترش پیدا کردند اما فروش بیمه به صورت آنلاین فقط ۵ درصد را شامل می‌شوند و همچنان ۹۵ درصد فروش بیمه‌ها در بستر چهره ‌به چهره و حضوری انجام می‌شوند.

به گفته وی، فروش بیمه‌نامه‌های زندگی هیچ استعدادی از طریق ارائه آنلاین و غیرحضوری نمی خواهد بلکه باید برای فروش بیمه‌نامه زندگی با ارائه و توضیح و داشتن مهارت صحبت کردن و معرفی مزایای صنعت بیمه انجام شود.

مظلومی با تاکید بر این که «بیمه» محصولی فروختنی است، نه خریدنی، اظهار کرد: در رویداد مسابقه سخنرانی صنعت بیمه، فرصتی فراهم شده است که فعالان صنعت بیمه توانایی خود در زمینه معرفی محصول را محک بزنند و در این زمینه آموزش هم ببینند.

وی با بیان این که این رویداد، فراشرکتی است و همه دست اندرکاران صنعت بیمه می توانند در آن مشارکت کنند، ادامه داد: سخنرانی حرفه ای یک اصل پذیرفته شده در صنعت فروش است و یکی از روش های توسعه فرهنگ بیمه و نیز کمک به افزایش ضریب نفوذ آن، افزایش مهارت سخنوری فروشندگان بیمه به منظور اقناع خریدار است.

در ادامه مراسم مصطفی زندی، مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی ساده‌سازی مفاهیم بیمه برای مردم و معرفی آئین‌نامه‌های بیمه مرکزی را که مرتب در حال به روز شدن است را هدف برگزاری مسابقات سخنرانی صنعت بیمه ذکر کرد.

در بخش دیگری از مراسم مذکور، علیرضا هادی، مدیر عامل بیمه باران به سخنرانی پرداخت و گفت متأسفانه حجم کیک صنعت بیمه بزرگ نشده است، بلکه این کیک بین افراد بیشتری در صنعت بیمه توزیع شده است.

وی گفت: من به عنوان یک مشتری به نمایندگان فروش بیمه تماس می‌گیرم اما چیزی که آنها ارائه می‌کنند برای من قابل فهم نیست و اکثر مردم همانگونه که با قراردادهای بانک آشنایی ندارند، با فروش بیمه‌نامه‌ها نیز نا آشنا هستند.

در ادامه مراسم، حبیب میرزایی، عضو هیأت عامل و معاون مدیرعامل در بخش طرح ، توسعه و فناوری اطلاعات بیمه پاسارگاد هم گفت: در بحث فروش بیمه عمر و پس‌انداز، گنجینه‌ای از افراد داریم بدین ترتیب که۱۵۰ هزار فروشنده، نماینده و یا ارائه کننده بیمه عمر با ما همکاری دارند.

نام برندگان نخستین دوره سخنرانی صنعت بیمه به ترتیب زیر می باشد:

۱- وهاب دعاچی از بیمه سامان – جایزه ۵۰میلیون تومان وجه نقد، تندیس و لوح افتخار

۲- حسن وفایی از بیمه پاسارگاد- جایزه ۳۰ میلیون تومان وجه نقد، تندیس و لوح افتخار

۳- حدیث ملک حسینی از بیمه تعاون – جایزه ۲۰ میلیون تومان وجه نقد، تندیس و لوح افتخار

۴-مهری طالبی از بیمه سامان- جایزه ۵ میلیون تومان وجه نقد، تندیس و لوح افتخار

۵- هادی کریمی از بیمه باران- جایزه  ۵ میلیون تومان وجه نقد، تندیس و لوح افتخار

۶-  محمد جواد خیر خواه  نماینده بیمه ملت – ۵ میلیون تومان وجه نقد، تندیس و لوح افتخار

 

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.