تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دی 1400 - 14:21
کد خبر : 10302

گزارش:

فولاد سبز با کمک هیدروژن جای فولاد سنتی را می گیرد

فولاد سبز با کمک هیدروژن جای فولاد سنتی را می گیرد
اخبار پولی مالی- تولید سبز، طبق گزارش جدید شرکت تحقیقاتی BloombergNEF (BNEF)، تولید فولاد تقریباً بدون انتشار کربن از طریق 278 میلیارد دلار سرمایه گذاری تا سال 2050 در حال انجام است.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از تولید سبز- بر اساس گزارشی با عنوان کربن زدایی فولاد، یک مسیر خالص صفر، تا سال ۲۰۵۰، هیدروژن سبز می تواند ارزان ترین روش تولید فولاد باشد و ۳۱ درصد از بازار را به خود اختصاص می دهد. ۴۵ رصد دیگر می‌تواند از مواد بازیافتی و بقیه از ترکیبی از کارخانه‌های قدیمی‌تر و زغال‌سنگ مجهز به سیستم‌های جذب کربن و فرآیندهای نوآورانه با استفاده از نیروی الکتریسته برای پالایش سنگ آهن و تولیدآهن و فولاد به دست آید.

گزارش مذکور تصریح دارد که این یک تغییر چشمگیر در نوع کوره ها و سوخت های مورد استفاده برای تولید فولاد خواهد بود.

امروزه ۷۰ درصد فولاد تولیدی جهان در کوره‌های بلند با استفاده از زغال‌سنگ تولید می‌شود . ۲۵ درصد نیز در کوره‌های الکتریکی و ۵ درصد آن در فرآیندهای جدیدتر و معمولاً با سوخت گاز طبیعی به نام DRI ساخته می‌شود.

تبدیل بخش قابل توجهی از سیستم تولید فولاد توسط هیدروژن و نیروگاه های گازی به سرمایه گذاری عظیمی نیاز داردتا تولید کوره بلندی که با ذغال سنگ کار می کنند به ظرفیت ۱۸ درصد تولید کاهش پیدا کند.

در گزارش بلومبرگ همچنین تصریح شده است که هیدروژن و بازیافت نقش اساسی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از محل تولید فولاد خواهند داشت. فولاد در هر سال مسئول ۷ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای ساخته دست بشر است و یکی از آلاینده ترین صنایع جهان به شمار می رود.

جولیا آتوود، رئیس مواد پایدار در BNEF و نویسنده اصلی این گزارش می‌گوید: «صنعت فولاد نمی‌تواند منتظر بماند تا دهه ۲۰۴۰ انتقال خود را آغاز کند.

آتوود می افزاید:۱۰ سال آینده جهان شاهد افزایش گسترده ظرفیت تولید فولاد برای پاسخگویی به تقاضا در اقتصادهای در حال رشد مانند هند خواهد بود.

رد شرایط فعلی میب توان با راه اندازی کارخانه‌های جدید فردا را بازسازی کرد. راه‌اندازی نیروگاه‌های گاز طبیعی می‌تواند به تقویت تولیدکنندگان برای استفاده از هیدروژن در دهه‌های ۲۰۳۰ و ۲۰۴۰ منجر شودکه برخی از کم‌هزینه‌ترین افزایش ظرفیت‌ها را شامل خواهد شد.

با این حال ادامه ساخت نیروگاه‌های جدید که با سوخت زغال‌سنگ کار می کنند گزینه‌های بدی را برای اینگونه تولیدکنندگان در آینده جهت تحقق هدف کربن صفر درسال ۲۰۵۰ ایجاد خواهد کرد.

منبع: اکونومیست

ترجمه: تولید سبز

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.