تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 18:33
کد خبر : 54613

مدیرعامل فرابورس خبر داد:

فعالیت بازار SME در فرابورس برای تامین سرمایه شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ

فعالیت بازار SME در فرابورس برای تامین سرمایه شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ
اخبار پولی مالی_ بازار SME در فرابورس برای تامین سرمایه شرکت‌های کوچک دانش بنیان و استارتاپ فعال است.

به گزارش اخبار پولی مالی، محمدعلی شیرازی، مدیرعامل فرابورس ایران، عصر سه شنبه، سوم خرداد ماه، در «نشست هم اندیشی مدیران و فعالان بازار سرمایه درباره ظرفیت‌های شرکت ملی صنایع مس ایران» در تبریز، اظهار کرد: بازار سرمایه طی سال‌های اخیر بالندگی و شکوفایی خوبی داشته به گونه‌ای که اکنون ۵۰ میلیون کد سهام داری در کشور وجود دارد که نشان می‌دهد اغلب مردم ایران در بازار سرمایه فعال هستند.

وی ادامه داد: بازار سرمایه دو جهت دارد که یک جهت مربوط به سرمایه‌ گذاران است و این بخش پیشرفت بسیار خوبی به خصوص در سال گذشته داشته و جهت دیگر تقاضا کنندگان تامین مالی از بازار سرمایه هستند که متاسفانه این قسمت آنچنان که باید پیشرفتی نداشته است.

شیرازی با بیان این‌که سرمایه گذاران و تقاضاکنندگان تامین مالی دو روی سکه بازار سرمایه هستند، گفت: اگر این دو جهت، توازن نداشته باشند، قطعا دچار مشکل خواهیم شد.

وی با اشاره به این‌که ظرفیت‌های بازار سرمایه در اختیار بنگاه‌ها قرار می‌گیرد، گفت: بازارها، نهادها و ابزارهایی که ما در بازار سرمایه داریم، قابلیت سرمایه گذاری در اختیار سرمایه گذاران خرد چندصدهزار تومانی و سرمایه گذاران کلان چند هزار میلیارد تومانی و قابلیت تامین سرمایه برای بنگاه‌هایی که به تامین مالی زیر یک میلیارد تومان تا چندهزار میلیارد تومان نیاز دارند، قرار می‌دهد.

شیرازی افزود: بازارهای اصلی در فرابورس ایران شامل بازار اول و دوم را داریم که شرکت‌های وارد شده به این بازارها می‌توانند پذیرش شوند و از طریق عرضه سهام، تامین سرمایه کنند.

وی با اشاره به فعالیت انواع صندوق‌ها، طیف‌های مختلف سهام و بازارهای اول و دوم، پایه، توافقی و سوم در فرابورس، ادامه داد: تامین مالی جمعی را جهت تامین مالی بنگاه‌های خرد در فرابورس داریم که در آن سرمایه موردنیاز برای بنگاه‌های خرد که امکان تامین مالی از بازارهای مختلف را ندارند، تامین می‌شود.

شیرازی با اشاره به آغاز فعالیت شرکت‌های سهامی عام پروژه در بازار سرمایه، اظهار کرد: هدف از فعالیت این شرکت‌ها، تامین مالی پروژه‌ها بوده و قطعا سرمایه بالا در این راستا به تولید و اشتغالزایی کشور کمک می‌کند و اگر طرحی مناسب انتخاب شود، قطعا سود آور بوده و باعث ورود ارز به کشور خواهد شد.

مدیرعامل فرابورس ایران از آمادگی فرابورس برای تامین مالی طرح‌های شرکت صنایع مس ایران و سایر فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی از طریق ابزارها و بازارهای بورس خبر داد و افزود: شرکت مس ایران در سال گذشته به عنوان اولین شرکت، تقاضای دریافت مجوز شرکت سهامی عام پروژه برای مس سونگون را با میزان سرمایه گذاری ۵۷۰ میلیون دلار و اشتغالزایی بیش از ۳۰۰نفر به صورت مستقیم ارائه کرده است.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.