تاریخ انتشار : یکشنبه 25 دی 1401 - 11:17
کد خبر : 41482

عرضه ربع سکه در بورس ادامه دارد

عرضه ربع سکه در بورس ادامه دارد
اخبار پولی مالی_ عرضه ربع سکه طلا در بورس کالا به منظور از بین بردن حباب سکه و تعدیل انتظارات تورمی غیر واقعی ادامه می‌یابد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، مصطفی قمری وفا سخنگوی بانک مرکزی تأکید کرد: روش کشف قیمت ربع سکه طلا در بورس کالا به صورت ثبت سفارش دفتری و بر مبنای بیشترین حجم تقاضا و قیمت اعلامی توسط خریداران است و متقاضیان خرید هم از ساعت ۹ الی ۱۳ اقدام به سفارش‌گذاری می‌کنند. فرآیند تطابق قیمت خرید در ساعت ۱۳ بر اساس روش مذکور انجام می‌شود.

وی افزود: در اولین عرضه گواهی سپرده ربع سکه طلا در بورس کالا، ۷۴۴ کد حقیقی موفق به خرید ۲۸۰۰ قطعه ربع سکه طلا به قیمت ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شدند. تعداد ربع‌سکه‌های قابل عرضه در بورس کالا ۵۰۰ هزار قطعه است و مدت عرضه سکه‌ها سه روز کاری است که در صورت وجود تقاضا توسط خریداران، این مدت تمدید می‌شود.

گفتنی است، عرضه ۵۰۰ هزار قطعه ربع سکه از امروز شنبه ۲۴ دی ماه آغاز شده و خریداران می توانند پنج روز کاری بعد از خرید سکه در بورس، به خزانه بانک های عامل مراجعه کرده و با ارائه اسناد مربوطه سکه های خریداری شده را تحویل بگیرند.

بر این اساس تمامی اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی را خریداری کنند.

اخبار پولی مالی

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.