تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 دی 1401 - 9:57
کد خبر : 39525

رئیس کل بیمه مرکزی در برنامه زنده "صف اول" از شبکه یک:

صنعت بیمه روی ریل دستیابی به اهداف سند تحول بیمه حرکت خواهد کرد

صنعت بیمه روی ریل دستیابی به اهداف سند تحول بیمه حرکت خواهد کرد
اخبار پولی مالی_ بیش از نود درصد پرتفوی صنعت بیمه در کشورهای توسعه یافته به ثبت رسیده و در همین راستا افزایش ضریب نفوذ بیمه از شاخص های مهم توسعه اقتصادی در جهان به شمار می رود.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به تاریخچه بیمه‌گری و همچنین تشریح آخرین دستاوردهای صنعت بیمه در دولت سیزدهم، اظهار کرد: شناخت مردم از ظرفیت‌های بیمه و جلب اعتماد عمومی از اصلی‌ترین چالش‌های مدیریت بیمه مرکزی است و فرهنگسازی بیمه ای نیز زیرساخت همگانی سازی آن خواهد بود.

رئیس کل بیمه مرکزی از تلاش نهادناظر برای تسهیل فرایندهای بیمه گری به خصوص در حوزه پرداخت خسارت خبر داد و افزود: اگر مردم با برکات و قابلیت های صنعت بیمه آشنایی کافی داشته باشند توسعه صنعت بیمه با شتاب بیشتری اتفاق می افتد.

بهزادپور با برشمردن ویژگی های متنوع بیمه های زندگی از رسانه های گروهی خواست تا با تمرکز بیشتر بر اطلاع رسانی در خصوص این رشته مهم در رشد و شکوفایی صنعت بیمه نقش آفرینی کنند.

وی با بیان تفاوت های بیمه های تامین اجتماعی و بیمه های بازرگانی از سند ملی صنعت بیمه ذیل سند تحول اقتصادی دولت سیزدهم نام برد و خاطرنشان کرد: حرکت به سمت هوشمندسازی و تحول دیجیتالی یکی از کلیدی ترین ابزارهای صنعت بیمه برای دستیابی به اهداف سند تحول به شمار می رود.

رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر این نکته که تسهیل گری عملیات بیمه ای بدون بهره مندی از ابزارهای دیجیتالی امکان پذیر نیست به تشریح عملکرد سامانه “کروکی آنلاین” پرداخت و نسبت به کاهش تقلبات بیمه ای در آینده نزدیک ابراز خوش بینی کرد.

وی افزود: کوتاه شدن عملیات مسیر بیمه گری از مرحله صدور بیمه نامه تا پرداخت خسارت نوعی گره گشایی از مشکلات بیمه است و نهادناظر صنعت بیمه با جدیت هر چه تمامتر این مسیر خدمت را دنبال می کند.

رئیس کل بیمه مرکزی، پروژه هاب درمان، سامانه هوشمند نظارت و نظایر آن را در راستای برنامه هوشمندسازی ارزیابی کرد و تصریح کرد: در حال حاضر سامانه سنهاب نهاد ناظر صنعت بیمه، فرایندهای بیمه گری را کنترل می کند اما هوشمندسازی صنعت بیمه به مفهوم کامل آن در راس برنامه های ما قرار دارد.

مجید بهزادپور با تاکید ویژه بر مقررات زدایی و کاهش تصدی گری دولت، اعلام کرد: هر گونه اصلاح آیین نامه در راستای تسهیل عملکرد صنعت بیمه و کاهش میزان تصدی گری دولت و ایجاد فضای مناسب تر برای بخش خصوصی صورت می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از رسانه ها به عنوان پرچمداران فرهنگسازی در حوزه صنعت بیمه یاد کرد و افزود: محصول نهایی صنعت بیمه، اعتماد است و رسانه ها باید با خادمان مردم در این عرصه همراهی کنند.

سکاندار صنعت بیمه در ادامه سخنان خود با ارائه گزارش جامع از عملکرد بیمه مرکزی و صنعت بیمه در خصوص برپایی مراسم اربعین سال جاری، آمار و حجم خدمات رسانی در این آیین بین المللی را چشمگیر توصیف کرد و اظهار داشت: کاهش نرخ حق بیمه و افزایش تعهدات در قبال بیمه گذاران یک دستاورد بزرگ است که می تواند علاوه بر الگوسازی، دغدغه های دولت و نهادهای دیگر حاکمیتی را به نحو محسوسی کاهش دهد.

رئیس شورای عالی، مطالبه گری دولت و مردم را در بخش درمان و هم افزایی صنعت بیمه و دستگاه های مرتبط نظیر وزارت بهداشت و سازمان سلامت، زمینه ساز توسعه بیمه های تکمیلی دانست و تصریح کرد: سقف و نوع تعهدات بیمه های پایه کاملا مشخص است اما در بیمه های تکمیلی هنوز پیچیدگی های وجود دارد که با بهره گیری از ابزارهایی نظیر هاب درمان به زودی برطرف خواهد شد‌.

وی تکمیل فرایند حذف نسخه های فیزیکی و رفع معضلات بخش های کلینیکی و پاراکلینیکی و نقش آفرینی بهتر صنعت بیمه در این عرصه را به عنوان یکی دیگر از راهکارهای اعتمادسازی عمومی یاد کرد.

بهزادپور با اشاره به مشکلات و آسیب های ناشی از تحریم های ظالمانه، این موضوع را خلاف ماهیت و فلسفه صنعت بیمه ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه تهدیدهای بیمه ای با درایت همکاران بیمه گر و خادمان مردم در این صنعت به فرصتی برای تجربه اندوزی و آموزش مبدل شد و هم اکنون با رایزنی های جدی موضوع آموزش های بین المللی را نیز آغاز کرده ایم.

وی در همین راستا از پوشش کامل ناوگان زمینی، هوایی و دریایی به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای بیمه ای در حوزه های ملی و بین المللی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه هیچ ریسکی در کشور وجود ندارد که صنعت بیمه پوشش مناسبی را برای آن طراحی و عرضه نکرده است.

رئیس کل بیمه مرکزی از طرح “سه شنبه های نوآوری” در نهادناظر صنعت بیمه رونمایی کرد و گفت: صنعت بیمه از طرح هایی که به تسهیل عملیات بیمه گری و افزایش ضریب رضایتمندی منتهی شود با جدیت حمایت خواهد کرد.

وی امضای تفاهم نامه با معاونت علمی ریاست جمهوری را از آثار تمرکز صنعت بیمه بر موضوع حمایت از فناوران و شرکت های دانش بنیان دانست و افزود: ایده هایی که قابلیت تجاری سازی و تبدیل به محصول داشته باشند از سوی نهادناظر صنعت بیمه پیگیری و تقویت خواهند شد.

رئیس کل بیمه مرکزی در این برنامه تلویزیونی در خصوص آمادگی صندوق حوادث طبیعی ساختمان برای خدمت رسانی گسترده، راه اندازی سامانه های هوشمند ثبت تقلبات بیمه ای و همچنین تعامل با دستگاه قضا برای رفع مشکلات بیمه گران و بیمه گذاران نیز توضیحات مبسوطی ارائه داد.

شایان ذکر است برنامه “صف اول” با محوریت نقد و بررسی عملکرد مسئولان کشور از شبکه یک و شبکه خبر به صورت زنده پخش می شود.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.