تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 - 18:56
کد خبر : 47778

ظرفیت‌های شرکت سیم و کابل ابهر در فرابورس معرفی شد

صادرات ۴۶ میلیون دلاری «بکابل» در سال جاری

صادرات ۴۶ میلیون دلاری «بکابل» در سال جاری
اخبار پولی مالی_ مدیرعامل شرکت سیم و کابل ابهر در نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» ضمن معرفی این مجموعه، «بکابل» را تنها شرکت دانش‌بنیان این صنعت اعلام کرد و درباره وضعیت تولید، فروش و صادرات آن گفت: پیش‌بینی فروش، سود خالص و رقم صادرات بکابل برای سال جاری 100 درصد محقق شده است.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، مجید شمس، مدیرعامل شرکت سیم و کابل ابهر در اولین نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام این شرکت که صبح روز دوشنبه در فرابورس برگزار شد، با تشریح تاریخچه تأسیس این مجموعه گفت: ابهر در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد و سرمایه فعلی این شرکت ۱۰۲۳ میلیارد و ۷۵ میلیون ریال است.

وی در تشریح وجه تمایز مجموعه «بکابل» به در اختیار داشتن آزمایشگاه منحصربه‌فرد روتین تست تا سطح ۴۰۰ کیلوولت اشاره کرد و گفت: مجموعه ابهر برای اولین بار در ایران قرار است کابل ۴۰۰ کیلوولت تولید کند.

شمس این مجموعه را به عنوان تنها شرکت دانش‌بنیان در حوزه تولید کابل‌های ۴۰۰ ولت معرفی کرد و افزود: همچنین شرکت سیم و کابل ابهر وارد حوزه کابل‌های زیر دریایی نیز شده است.

تشریح وجه تمایز «بکابل»

وی در ادامه‌ تشریح وجه تمایز «بکابل» با رقبا به تولید کابل‌های بسیار متنوع اشاره کرد و درباره سهامداران این مجموعه گفت: سهامدار حقوقی کابل ابهر شرکت تولیدی گرانول قزوین است و باقی سهامدارها حقیقی هستند.

مدیرعامل شرکت سیم و کابل ابهر در ادامه بخشی از دستاوردهای ویژه این شرکت را موردتوجه قرارداد و گفت: ابهر اولین تولیدکننده کابل ۱۳۲ کیلوولتی در ایران و نخستین تولیدکننده تایپ تست کابل ۲۳۰ کیلوولت در منطقه بوده، همچنین «بکابل» اولین تولیدکننده کابل ۴۰۰ کیلوولت کروگیت در ایران و اولین صادرکننده کابل فشارقوی در ایران است.

تحقق ۱۰۰ درصدی سود خالص

وی با اشاره به اینکه در برنامه تولید سال ۱۴۰۱ این مجموعه تولید ۱۷ هزار و ۱۷۹ تن محصول پیش‌بینی‌شده، تأکید کرد: به‌طورقطع این برنامه محقق می‌شود.

شمس ادامه داد: پیش‌بینی فروش شرکت برای سال جاری ۲ هزار و ۷۰۱ میلیارد تومان بوده که تا امروز بیش از ۲ هزار و ‌۶۶۸ میلیارد تومان آن‌که معادل ۹۹ درصد است، محقق شده است.

وی در ادامه به پیش‌بینی سود خالص شرکت اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی سود خالص امسال ۲۲۷ میلیارد تومان است که با توجه به محاسبه سود و زیان تا پایان بهمن‌ماه، این رقم تا پایان سال جاری ۱۰۰ درصد محقق می‌شود.

وی همچنین از سیاست تقسیم سود ۷۰ درصدی در مجامع «بکابل» خبر داد و تصریح کرد: پیش‌بینی صادرات در این مجموعه برای سال جاری ۴۵.۳ میلیون دلار بوده که تا امروز بیش از ۴۶ میلیون دلار صادرات انجام‌شده و از پیش‌بینی‌ها فراتر رفته است.

برنامه‌های صادراتی «بکابل»

مدیرعامل شرکت سیم و کابل ابهر در خصوص برنامه‌های صادراتی این شرکت گفت: ابهر بازار خوبی در عراق دارد و برندی کاملا شناخته‌شده در کشور عراق است. امسال هم قراردادهای خوبی در این کشور داشته و بر اساس برنامه‌ها پیش‌بینی می‌شود سال آینده نیز قراردادهای خوبی با کشور عراق منعقد شود.

وی از انعقاد اولین قرارداد کابل ۴۰۹ کیلوولتی در خراسان رضوی توسط شرکت ابهر خبر داد و گفت: در این قرارداد مجموعه بکابل علاوه بر تولید، مجری هم هست.

به گفته شمس شرکت سیم و کابل ابهر در تولید کابل فشارقوی ولتاژ ۴۰۰ در ایران و منطقه اولین و در حال حاضر منحصربه‌فرد است، به‌طوری که تا امروز هیچ کارخانه‌ای این کابل را تولید نکرده است.

وی ادامه داد: ابهر اولین تولیدکننده کابل زیردریایی در خاورمیانه نیز هست. در این حوزه در کشور عراق و کابل نصب‌شده به طول ۱۵۰۰ متر توسط این مجموعه وجود دارد.

کارخانه احداث کابل‌های دریایی

وی از برنامه‌ریزی برای احداث کارخانه‌ای مجزا در حوزه تولید کابل‌های دریایی خبر داد و گفت: این کارخانه در جنوب کشور کنار دریا با تکنولوژی خاص راه‌اندازی خواهد شد. محل کارخانه در استان هرمزگان خواهد بود و در مرحله انتخاب زمین هستیم.

مدیرعامل سیم و کابل ابهر در ادامه به تشریح پروژه‌های مهم نفت و گازی که توسط این مجموعه انجام‌شده، اشاره کرد و گفت: ، از سال ۱۳۸۰، تأمین کابل‌های مورد نیاز میدان گازی پارس جنوبی فازهای ۱ تا ۲۴ را که بزرگ‌ترین پروژه توسعه میدان گازی دنیا است توسط ابهر در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین قرارداد ستاره خلیج‌فارس به ارزش ۷۴ میلیون یورو یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای داخلی مجموعه بکابل است.

پروژه‌های صنعتی

وی با اشاره به پروژه‌های صنعتی این مجموعه افزود: از مهم‌ترین پروژه‌های صنعتی ابهر در کارخانه‌های فولادسازی، سیمان و نیروگاه‌ها انجام ‌شده است. همچنین تأمین کابل هالوژن و ضد حریق تمامی تونل‌های تهران توسط «بکابل» انجام ‌شده است.

مدیرعامل سیم و کابل ابهر ادامه داد: بزرگراه صدر نیز یکی از پروژه‌های این مجموعه است. این پل دوطبقه، تونلی با کابل ۲۳۰ ولت داشته که تأمین و اجرای کابل با این مجموعه بوده است. همچنین در تهران کابل ۵ تونل زیر زمینی طی قرارداد بزرگی به رقم ۳۴ میلیون یورو با شرکت برق تهران بسته‌شده است.

وی عمده‌ترین بازار صادراتی سیم و کابل ابهر را عراق اعلام کرد و گفت: بکابل اولین صادرکننده کابل‌های فشارقوی است و همچنین مجهزترین آزمایشگاه فوق فشارقوی را در منطقه در اختیار دارد که تا سطح ولتاژ ۲۸۰۰ کیلوولت برای آزمایش همه کابل‌های تولیدی به‌صورت روتین تست است.

برنامه‌ریزی‌های «بکابل» در شرایط تحریم

مجید شمس مدیرعامل شرکت سیم و کابل ابهر در ادامه این نشست خبری در خصوص فرآیندهای حاکم بر این مجموعه عنوان کرد: سیستم‌های کنترل سیم و کابل ابهر علاوه بر مس و آلومینیوم تمام مواد مصرفی از پی وی سی، پلی اتیلین و… را تحت کنترل دارد.

مدیرعامل بکابل با اشاره به بخشی از طرح‌های این مجموعه اظهار کرد: در شرایط خاص تحریمی که با آن روبه‌رو هستیم در زمینه تامین تجهیزات با یک شرکت اروپایی قرارداد منعقد کردیم که تجهیزات تا ۳ ماه دیگر وارد ایران خواهد شد.

شمس با تاکید بر اهمیت حضور در بازار عراق به عنوان صادرکننده پایدار اظهار داشت: برای این مهم باید فاکتورهای ریسک از جمله چشم‌انداز تحولات سیاسی و مسائلی مانند تعرفه‌های گمرکی به حداقل برسد.

مدیرعامل سیم و کابل ابهر نقش برق را در بازسازی عراق، محوری دانست و بیان کرد: کابل، نقش ویژه‌ای را در شبکه توزیع و انتقال برق در این کشور دارد. اکنون عراق از ایران، ترکیه، عربستان و بعضا اروپا کابل وارد می‌کند و ایران جایگاه ویژه‌ای در این زمینه دارد.

مجید شمس در انتها از تاسیس کارخانه مشترک با طرف عراقی در راستای حضور پایدار در این کشور خبر داد و گفت: تا یک سال و نیم دیگر اولین تولید مشترک را شاهد خواهیم بود.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.