تاریخ انتشار : یکشنبه 11 دی 1401 - 14:54
کد خبر : 39966

شاخص بورس ۲۶هزار واحد کاهش یافت

شاخص بورس ۲۶هزار واحد کاهش یافت
اخبار پولی مالی_ شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۱۱ دی‌ماه) با ۲۶ هزار و ۱۱۹ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۶۳۱ واحد کاهش به ۴۶۴ هزار و ۳۷۵ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۷۵۷ واحد افت به ۲۷۶ هزار و ۴۱۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۷ هزار و ۳۱۹ واحد و شاخص بازار دوم، ۵۸ هزار و ۱۹۶ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۸۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۹ هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین ایران خودرو (خودرو) با ۹۲۰ واحد، سایپا (خساپا) با ۱۷۹ واحد، بیمه دانا (دانا) با ۱۰۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری بهمن (وبهمن) با ۱۰۱ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۴۱ واحد و تامین سرمایه لوتوس پارسیان (لوتوس) با ۴۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۷۶۰ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۸۶۱ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و ۵۸۸ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۴۰۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۴۰۴ واحد و پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۱۳۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۸۴۲ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۰ هزار و ۵۵۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۰۱ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۲۴ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۱۸۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۶۱ هزار و ۱۱۶ نوبت بود.

بیمه پاسارگاد (بپاس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بهمن دیزل (خدیزل)، اعتباری ملل (وملل) و بیمه کوثر (کوثر) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

در ادامه پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

اخبار پولی مالی

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.