تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 - 16:34
کد خبر : 43136

سرمایه بیمه آسیا به ۳۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت

سرمایه بیمه آسیا به ۳۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت
اخبار پولی مالی_ مجمع عمومی فوق العاده بیمه آسیا به منظور تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه این شرکت، با حضور سهامداران، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بیمه آسیا، نمایندگان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بورس و سازمان حسابرسی برگزار شد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، در جلسه مجمع عمومی فوق العاده بیمه آسیا، افزایش سرمایه این شرکت از ۲۴۱۳ میلیارد تومان به ۳۱۰۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته و تأیید حسابرس قانونی، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار تصویب شد.

بنا بر این گزارش، مسعود بادین، نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا، در ابتدای این مجمع با ارائه گزارشی، روند و مراحل افزایش سرمایه بیمه آسیا را تشریح کرد.

این گزارش می افزاید: طبق اعلام هیات مدیره بیمه آسیا، اهم منافع شرکت ناشی از افزایش سرمایه از محل سود انباشته شامل افزایش ظرفیت مجاز سهم نگهداری اتکایی و به تبع آن تاثیر مثبت در سودآوری شرکت، تاثیر مثبت در توانگری مالی شرکت وحفظ و ارتقا سهم پرتفوی در بازار و بهبود جایگاه رقابتی می باشد

قابل ذکر است، در سال ۱۳۹۹ نیز شرکت بیمه آسیا در پی تجدید ارزیابی دارایی های ثابت، سرمایه خود را از ۲۳۰ میلیارد تومان به ۲۴۱۳ میلیارد تومان افزایش داد. بدین ترتیب از سال ۱۳۹۹ تا سال جاری (۱۴۰۱) سرمایه شرکت ۱۲۴۸ درصد افزایش یافته است.

گفتنی است، مجمع عمومی فوق العاده بیمه آسیا در ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۹ بهمن ماه سال جاری با حضور سهامداران و هم چنین به صورت مجازی از طریق پایگاه اطلاع رسانی شرکت بیمه آسیا برگزار شد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.