تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مهر 1400 - 11:53
کد خبر : 3254

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تشریح کرد؛

زوایای سرویس های خدمات شهروندی بیمه سلامت

زوایای سرویس های خدمات شهروندی بیمه سلامت
اخبار پولی مالی- معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، زوایای سرویس های خدمات شهروندی بیمه سلامت را تشریح کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از سازمان بیمه سلامت، مهدی رضایی،معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، زوایای سرویس های خدمات شهروندی بیمه سلامت را تشریح کرد و با اشاره به راه اندازی سرویس های خدمات شهروندی و آمادگی برای بهره برداری از آن گفت: دسترسی به این سامانه از طریق آدرس https://eservices.ihio.gov.ir/esc فراهم است .
وی افزود: با توجه به ضرورت سهولت دسترسی بیمه شدگان به این سامانه، این سازمان در حال طراحی اپلیکیشن موبایل سامانه است. همچنین ضروری است دامنه به گونه ای باشد که به راحتی در خاطر بیمه شدگان بماند، با توجه به این که پیش تر دامنه bimehsalamat.ir در اختیار سازمان بوده است، از این دامنه برای دسترسی به این خدمات استفاده خواهد شد .
وی تصریح کرد: از مهم ترین قابلیت های این سامانه در حال حاضر می توان به خدمت استعلام وضعیت پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت، خدمت تمدید اعتبار دفترچه در صندوق روستاییان و سلامت همگانی و ایرانیان، خدمت اصلاح شماره تماس بیمه شدگان از طریق سامانه شاهکار و خدمت تعویض عکس بیمه شده اشاره کرد.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: همچنین ثبت نام خانوار، ثبت عضو در خانوارهای موجود در سامانه های سازمان، بازیابی کد رهگیری نسخ و مشاهده برخط سوابق نسخه الکترونیک بیمه شده، استحقاق سنجی، مشاهده اطلاعات خانوار برای سرپرست و تمدید پوشش بیمه ای اعضا، مشاهده و جستجوی مراکز طرف قرارداد سازمان، مشاهده اطلاعات پزشک خانوار، نمایش تاریخچه پرداخت‌های بیمه شده به سازمان و تصحیح اطلاعات هویتی بیمه‌شدگان با استعلام از ثبت‌احوال از قابلیت های دیگر این سامانه است.
رضایی اظهار داشت: همچنین قابلیت‌های امکان ثبت رویدادهای بیمه‌شدگان مانند تولد، ازدواج، طلاق، فوت و … از سرویس‌های سازمان ثبت‌احوال، امکان ثبت درخواست صدور بیمه‌نامه در پوشش‌های بیمه‌ای، امکان اعلام نرخ یک خدمت خاص به بیمه شدگان، پیاده‌سازی پرسشنامه‌های رضایت‌سنجی و نظرسنجی سازمان، امکان نمایش پرداخت‌ها به بیمه‌شده، امکان جستجوی مراکز ارائه دهنده یک خدمت خاص، امکان جستجوی آدرس و اطلاعات تماس ادارات کل استانی از قابلیت هایی است که در آینده اضافه خواهد شد.
وی گفت: کلیه کارکردهای فوق الذکر در قالب api نیز موجود بوده و نرم افزارها و اپلیکیشن های موجود و دارای مخاطب در بازار می توانند پس از پیاده سازی و دریافت تاییدیه از آزمایشگاه سازمان بیمه سلامت اقدام به ارائه خدمات غیرحضوری شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران در برنامه های خود نمایند و در حال حاضر نیز چند اپلیکیشن پرکاربر این کار را انجام داده اند .

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.