تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 - 15:10
کد خبر : 13657

پذیره‌نویسی یک ETF جدید از امروز آغاز شد

رونمایی از صندوق «مروارید» در فرابورس

رونمایی از صندوق «مروارید» در فرابورس
اخبار پولی مالی- نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» ویژه پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری «مروارید بهابازار» قابل معامله در فرابورس ایران امروز برگزار شد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در ابتدای این نشست محسن حسن‌آبادی مدیرعامل سبدگردان بهابازار پارس با بیان اینکه مجوز راه‌اندازی این صندوق بهمن‌ماه دریافت شده است، گفت: از امروز هفتم اسفندماه به مدت ۴ روز کاری پذیره‌نویسی واحدهای این صندوق در فرابورس ایران انجام می‌شود.

او با بیان اینکه سقف سرمایه صندوق ۱۰۰ میلیارد تومان است و ۹۹ میلیارد تومان حداکثر رقمی است که در بازار به فروش می‌رسد، افزود: مبلغ هر واحد صندوق نیز یک هزار تومان است. اگر بیشتر از سقف پذیره‌نویسی انجام شود با مجوز سازمان بورس می‌توانیم سقف سرمایه صندوق را افزایش دهیم.‌

او با اشاره به اینکه خرید eftها مستلزم دارا بودن کد معاملاتی فعال در سیستم سپرده‌گذاری است، گفت: اگر سقف تعیین شده برای پذیره‌نویسی قبل از مهلت ۴ روزه تکمیل و وجه مربوطه تامین شود، عملیات پذیره‌نویسی متوقف خواهد شد، مگر آنکه سازمان بورس با افزایش سقف واحدهای سرمایه‌گذاری قابل پذیره‌نویسی موافقت کند.

ارکان صندوق مروارید

حسن‌آبادی در تشریح ارکان این صندوق توضیح داد: شرکت سبدگردان بهابازار پارس مدیر این صندوق، موسسه حسابرسی بهراد مشار متولی صندوق، موسسه حسابرسی تدوین و همکاران رکن حسابرس و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی نهایت‌نگر، بازارگردانی این صندوق را برعهده دارند.

او درخصوص معاملات ثانویه صندوق اظهار کرد: بعد از اتمام پذیره‌نویسی و ثبت صندوق، در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس معاملات ثانویه آن آغاز می‌شود و دارندگان واحدها و سایر سرمایه‌گذاران می‌توانند به خرید و فروش واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق مروارید اقدام کنند.

او با تاکید بر اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت نظارت سازمان بورس هستند و به همین دلیل با توجه به شفافیت، گزینه امنی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند، اعلام کرد: با توجه به فعالیت بازارگردان، نقدشوندگی در این صندوق و صندوق‌های مشابه تضمین شده ‌است.

توصیه‌هایی به سرمایه‌گذاران

وی به سرمایه‌گذاران با نقدینگی کم و دانش ناکافی توصیه کرد: برای سرمایه‌گذاری مستقیم، صندوق‌های سرمایه‌گذاری با تیم متخصص و حرفه‌ای بهترین گزینه هستند، این صندوق‌ها علاوه بر اینکه ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد بلکه هزینه‌های سرمایه‌گذاری نیز کاهش پیدا می‌کند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.