تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 - 10:49
کد خبر : 11983

طی 10 ماه گذشته رقم خورد:

رشد ۴۸ درصدی منابع کل پست بانک ایران

رشد ۴۸ درصدی منابع کل پست بانک ایران
اخبار پولی مالی- ارزیابی و دیده بانی عملکرد پست بانک ایران در 10 ماه گذشته سال جاری، نشان می‌دهد که موفقیت‌های بانک از سال گذشته تاکنون شتاب بیشتری گرفته است به صورتی که تسهیلات پرداختی بانک از رقم 103 هزار میلیارد ریال در 10 ماه سال 99 به رقم 166 هزار میلیارد ریال صعود کرده است.

به گزارش اخبار پولی مالی، بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران، از رشد ۴۸ درصدی منابع کل بانک طی ۱۰ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹ خبر داد و گفت: مانده منابع کلی بانک از ۷/۲۵۲ هزار میلیارد ریال در ۱۰ ماهه سال گذشته به رقم ۲/۳۷۵ هزار میلیارد ریال در پایان دیماه سال جاری رسیده است .

بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری در همین مدت، مانده منابع موثر بانک از ۷/۲۳۵ هزار میلیارد ریال در سال پایان دیماه سال گذشته به رقم ۲/۳۵۵ هزار میلیارد ریال در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است که رشدی بالغ بر ۵۱ درصد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه پست بانک ایران برای نیل به اهداف راهبردی خود، گسترش شمول مالی در مناطق روستایی و کم برخوردار را در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: ترکیب منابع موثر بانک نشان می‌دهد که حساب‌های قرض‌الحسنه جاری بانک از ۱۲۷ هزار میلیارد ریال در ۱۰ ماه منتهی به دی ماه سال ۹۹ به رقمی بالغ بر ۱۹۳ هزار میلیارد ریال رسیده است.

شیری با تاکید بر رشد ۶۲ درصدی پرداخت تسهیلات از سال گذشته تاکنون گفت: ارزیابی و دیده بانی عملکرد پست بانک ایران در ۱۰ ماه گذشته سال جاری، نشان می‌دهد که موفقیت‌های بانک از سال گذشته تاکنون شتاب بیشتری گرفته است به صورتی که تسهیلات پرداختی بانک از رقم ۱۰۳ هزار میلیارد ریال در ۱۰ ماه سال ۹۹ به رقم ۱۶۶ هزار میلیارد ریال صعود کرده است.

وی با بیان اینکه پست بانک ابران برای گسترش تسهیلات خرد، به متقاضیان بیشتری وام پرداخت کرده است، خاطرنشان کرد: رشد ۳۳ درصدی تعداد تسهیلات پرداختی طی ۱۰ ماه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹ مهر تاییدی بر این ادعا است.

 

پرداخت ۳۰۲ فقره تسهیلات بدون ضامن در شعب پست بانک ایران

مدیرعامل پست بانک ایران از پرداخت ۳۰۲ فقره تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به متقاضیانی که از این بانک حقوق دریافت می‌کنند خبر داد و گفت: در پی دستور رئیس جمهوری و ابلاغ وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر لزوم پرداخت تسهیلات بدون ضامن به مشتریان معتبر که شرایط لازم را نیز داشته باشند، پست بانک ایران پرداخت این تسهیلات را از هفتم بهمن ماه در شعب سراسر کشور آغاز کرده است.

بهزاد شیری با اشاره به اینکه بر طبق گزارش‌های اخذ شده از سامانه‌های بانک از نهم تا ۱۶ بهمن ماه ۳۰۲ فقره تسهیلات بدون ضامن، تعهد ذیحسابی دستگاه‌ یا امور مالی شرکت‌ها با یک ضامن، به مبلغ ۳۵۵ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

شیری با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در مدت ۴۳ روز تا پایان سال بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بدون ضامن در شعب بانک پرداخت شود، تصریح کرد: پست بانک ایران به عنوان اولین بانک دستورالعمل مربوط به این تسهیلات را همان روز اول به شعب خود ابلاغ کرد و بخشنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی، طرح‌های گرافیکی، اینفوگرافیک، اخبار و اطلاع‌رسانیهای مرتبط را علاوه بر سایت در فضای مجازی نیز منتشر کرده است.

مدیرعامل پست بانک ایران افزود: این تسهیلات همگام با وام‌های قرض‌الحسنه ازدواج، نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی است که با یک ضامن پرداخت می شود.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه رئیس‌جمهوری بانک‌ها را مکلف به اجرای پنج دستور کرد که یکی از آن‌ها، تسهیل پرداخت تسهیلات به مردم است که در این زمینه، فرآیند اخذ وثیقه در پرداخت تسهیلات خرد به مردم تغییر کرد و اعتبارسنجی جایگزین اخذ وثیقه یا ضامن شد.

بدین منظور، در مرحله اول وزارت اقتصاد به بانک‌های زیرمجموعه خود ابلاغ کرد تا پرداخت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان را برای شاغلان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران دستگاه‌های اجرایی اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی دارای رتبه اعتباری مناسب (از بانک محل دریافت حقوق خود) را «بدون ضامن» انجام دهند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.