تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 - 12:25
کد خبر : 20559

رئیس اداره کل نظارت بر تسهیلات و پیگیری مطالبات بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد:

رشد ۱۰۷ درصدی تسهیلات اعطایی به بخش کشاورزی و صنایع تکمیلی و تبدیلی

رشد ۱۰۷ درصدی تسهیلات اعطایی به بخش کشاورزی و صنایع تکمیلی و تبدیلی
اخبار پولی مالی- بانک توسعه صادرات ایران در سال 1400 با پرداخت 36 هزار و 605 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان اقتصادی در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، رشدی 107 درصدی را در این بخش نسبت به سال 1399 تجربه کرده است.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، “رضا حسینی صفا” با اشاره به اولویت اعطای سرمایه درگردش به مشتریان بانک، گفت: این بانک طی سال های اخیر برنامه اعطای تسهیلات سرمایه درگردش از محل منابع بانک به واحدهای معتبر صادراتی و دارای درآمد ارزی در کشور را دنبال کرده است.
وی اظهار داشت: بانک توسعه صادرات ایران با اعطای ۱۱هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش معدن در سال ۱۴۰۰، رشدی ۱۰۴ درصدی را در این حوزه نسبت به سال ۱۳۹۹ داشته است.
حسینی صفا بخش صنعت را یکی از ظرفیت های مهم کشور برای درآمد ارزی و اشتغالزایی معرفی کرد و گفت: بانک توسعه صادرات ایران با هدف توسعه ظرفیت های صادراتی بخش صنعت، ۱۰۹ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته به مشتریان صنعتی خود پرداخت کرده و حمایت ویژه از این حوزه را در برنامه های خود دارد.
رئیس اداره کل نظارت بر تسهیلات و پیگیری مطالبات بانک توسعه صادرات ایران، افزود: این بانک در سال ۱۴۰۰ به مشتریان فعال در بخش های مرتبط با تامین برق، آب و گاز، ساختمان، حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات و بازرگانی داخلی نیز در مجموع ۲۴ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده است.
حسینی صفا از خاتمه ده پروژه بزرگ تامین مالی شده توسط بانک توسعه صادرات ایران در بخش­های صنعت، معدن و خدمات در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این بانک بیش از ۲۱ طرح نیز دردست اجرا دارد و از همه توان و امکانات خود برای به سرانجام رسیدن این طرح ها تا پایان سال ۱۴۰۱ استفاده می کند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.