تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مرداد 1401 - 12:41
کد خبر : 22706

معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران مطرح کرد:

رشد تسهیلات اعطایی در پنج حوزه تاثیرگذار اقتصادی

رشد تسهیلات اعطایی در پنج حوزه تاثیرگذار اقتصادی
اخبار پولی مالی-معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران از رشد اعطای تسهیلات این بانک طی سال 1400 در پنج حوزه "کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی"، "استخراج معدن"، "صنعت"، "خدمات فنی و مهندسی" و "بازرگانی" خبر داد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، رضا ساعدی فر در خصوص تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات در سال گذشته به بخش های مختلف اقتصادی، گفت: بالغ بر۳۶ هزار و ۶۰۵ میلیارد ریال تسهیلات به بخش “کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی” اعطا شده که نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۰۷ درصدی داشته است.
ساعدی فر در ادامه به رشد ۱۰۴ درصدی اعطای تسهیلات در حوزه “استخراج معدن”در دوره مذکور اشاره و اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات درسال گذشته به فعالان این حوزه تخصیص داده شده است.
به گفته معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران، طی سال گذشته یک هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال از منابع بانکی صرف ارائه تسهیلات به حوزه بازرگانی داخلی و خدمات داده شده که نسبت به سال قبل از آن ۲۵۱ درصد رشد داشته است.
ساعدی فر در ادامه به تشریح حجم تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات ارائه شده به بخش صنعت پرداخت و افزود: ۱۰۹ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت اعطا شده که نسبت به سال ۹۹ بالغ بر ۸ درصد رشد تسهیلاتی را در این بخش شاهد بوده ایم.
وی مجموع تسهیلات تخصیصی به بخش “خدمات فنی و مهندسی” را در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۲۰ هزار و ۲۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: رشد تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات ایران طی سال ۱۴۰۰ در بخش یاد شده نسبت به سال ۹۹ رشدی چشمگیر بوده است.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.