تاریخ انتشار : دوشنبه 12 دی 1401 - 15:16
کد خبر : 40095

مرتضی ایمانی‌راد:

دوباره باید دنبال یک سلطان ارز دیگر باشیم؟

دوباره باید دنبال یک سلطان ارز دیگر باشیم؟
اخبار پولی مالی_ یک اقتصاددان در واکنش به سیاست ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی نوشت: با سیاست‌های فعلی کشور و با وجود عدم توافق برجام و با وجود حجم نقدینگی وحشتناکی که به اقتصاد تزریق شده است و مهم‌تر از همه، تمایل شدیدی که به خروج سرمایه در کشور وجود دارد، این سیاست اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش اخبار پولی مالی، مرتضی ایمانی‌راد در یادداشتی در فضای مجازی در واکنش به تصمیم رییس‌کل جدید بانک مرکزی نوشت: رییس‌کل بانک مرکزی تغییر کرد؛ تغییری که قابل پیش‌بینی بود. همیشه با نوسان بالای بازار، سیاست تغییر رییس‌کل در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: رییس‌کل جدید هم کار خود را با یک اشتباه بزرگ شروع کرد. دوباره نرخ ارز را تثبیت کردند. این‌طوری دوباره رانت ایجاد می‌شود. دوباره صادرات گرفتار قیمت پایین ارز می‌شود. دوباره سفته‌بازی در بازار ارز بیشتر می‌شود و دوباره باید دنبال سلطان ارز دیگری باشیم.

این اقتصاددان عنوان کرد: همه تعجب می‌کنند که چرا یک اشتباه چندین بار تکرار می‌شود. به نظرم پاسخ روشن است. با سیاست‌های فعلی کشور و با وجود عدم توافق برجام و با وجود حجم نقدینگی وحشتناکی که به اقتصاد تزریق شده است و مهم‌تر از همه، تمایل شدیدی که به خروج سرمایه در کشور وجود دارد، این سیاست اجتناب‌ناپذیر است.

اخبار پولی مالی

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.