تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 17:07
کد خبر : 42545

در دومین روز از مرحله دوم انجام شد؛

خرید ۱۷ هزار و ۳۹۷ قطعه ربع سکه بهار آزادی در بورس کالا

خرید ۱۷ هزار و ۳۹۷ قطعه ربع سکه بهار آزادی در بورس کالا
اخبار پولی مالی_در دومین روز از مرحله دوم عرضه گسترده ربع سکه بهار آزادی در بورس کالا، تعداد 17 هزار و 397  قطعه ربع سکه بهار آزادی تا قیمت 7 میلیون و 730 هزار تومان توسط متقاضیان خریداری شد.
به گزارش اخبار پولی مالی، عرضه ۴۵۰ هزار ربع سکه طلا بهار آزادی از روز  سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ به مدت ۱۰ روز کاری از طریق بورس کالای ایران آغاز شده است.
عرضه ربع سکه طلای بهار آزادی در بورس کالا در این مرحله به صورت گواهی سپرده ناپیوسته بوده و فرآیند کشف قیمت جدید در عرضه مربوطه هم به صورت ثبت سفارش دفتری با قیمت‌های مختلف است.

مطابق شرایط عرضه ربع سکه طلا در بورس کالا، تمامی اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه ربع سکه طلای بهار آزادی را خریداری کنند.

خریداران می توانند پنج روز کاری بعد از خرید سکه در بورس کالا، به خزانه بانک رفاه مراجعه کرده و با ارائه اسناد مربوط به  بورس، به صورت فیزیکی معادل سکه‌های خریداری شده را تحویل بگیرند.

بانک مرکزی همچنین در نامه ای به شرکت بورس کالای ایران تاکید کرد، مبلغ ۹٪ مالیات بر ارزش افزوده در قیمت کشف شده معاملات گواهی سپرده کالایی سکه طلای ربع بهارآزادی خزانه بانک رفاه، محاسبه شده است؛ لذا مبلغ دیگری با عنوان هزینه مالیات بر ارزش افزوده از متقاضیان اخذ نمی‌شود.

گفتنی است، عرضه ربع سکه طلا در بورس کالا به منظور از بین بردن حباب سکه و تعدیل انتظارات تورمی غیر واقعی توسط بانک مرکزی با همکاری بورس کالای ایران انجام می‎ شود.

یادآور می شود در نخستین روز از مرحله دوم عرضه ربع سکه طلا در بورس کالا، تعداد ۴۷۶۷ قطعه ربع سکه بهار آزادی تا قیمت ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان در بورس کالا خریداری شد.

منبع_روابط عمومی بانک مرکزی
اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.