تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 - 11:11
کد خبر : 54332

حمایت از آینده صادرات با سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان

حمایت از آینده صادرات با سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان
اخبار پولی مالی_ حمایت از آینده صادرات کشور در گرو سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان است.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از اگزیم نیوز، “محمدجعفرمزده” سرپرست بانک توسعه صادرات ایران و هیات همراه طی بازدید از پارک علم و فناوری استان یزد با فعالان حوزه دانش بنیان و فناور این استان دیدار و گفتگو کرد.

مزده با به فال نیک گرفتن تقارن این نشست با دهه کرامت، وجود تلاشگران حوزه دانش بنیان را برای استان یزد مایه خیر و برکت دانست و گفت: بانک توسعه صادرات ایران به طور خاص، آماده ارائه خدمات و تسهیلات به این شرکت هاست.
وی، دانش بنیان ها را شرکت های صادرات فردا عنوان کرد و افزود: برای افزایش چند برابری صادرات طی سال های آینده لازم است امروز سرمایه گذاری ویژه ای در زمینه شرکت های دانش بنیان انجام دهیم.
مزده تاکید کرد: توسعه تنها منحصر به حمایت از واحدهای تولیدی فعال نیست و باید بخش های مستعد رشد و تولید، مانند شرکت های دانش بنیان وارد این مسیر شوند.
سرپرست بانک توسعه صادرات ایران با اعلام رضایت از عملکرد شعبه یزد، اظهار داشت: پیگیری حمایت از شرکت های دانش بنیان توسط شعبه یزد ستودنی است و امیدواریم این نگاه ارزشمند به سایر شعب تسری یابد.

سهم ۳۰ درصدی شرکت های دانش بنیان از تسهیلات اعطایی شعبه یزد
“مجید غفوری منش”رئیس شعبه یزد بانک توسعه صادرات ایران در ادامه این نشست از سهم ۳۰ درصدی شرکت های دانش بنیان از تسهیلات اعطایی شعبه یزد خبر داد.
وی، نقش بانک توسعه صادرات را در مسیر حمایت و توسعه شرکت های دانش بنیان، همانند یک «شتاب دهنده» دانست و گفت: شعبه یزد از شعب ممتاز بانک توسعه صادرات ایران است و با وجود کمبود منابع، با سهم ۳۰۰ میلیارد تومانی، مصارفی بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان دارد و همواره از منابع مرکز برای استان استفاده کرده است.
وی در ادامه با اشاره به سیاست های کلان بانک توسعه صادرات ایران برای حمایت از شرکت های دانش بنیان، افزود:شعبه یزد موفق به جذب ۲۰ درصد از کل شرکت های دانش بنیان این استان شده و از ۱۱۰۰ میلیارد تومان منابع شعبه در سال گذشته، بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان، معادل ۳۰ درصد از کل تسهیلات اعطایی شعبه را جذب کرده اند.
وی افزود: در تلاشیم با همکاری مدیریت ارشد بانک، سقف ۶۰ میلیارد تومانی تعهد صندوق پژوهش و فناوری افزایش یابد البته در حال حاضر این سقف به طور کامل استفاده شده است.
غفوری منش اذعان داشت با افزایش سقف تعهدات صندوق پژوهش و نوآوری امکان توسعه خدمات رسانی به جامعه دانش بنیان استان فراهم می شود.
رئیس شعبه یزد بانک توسعه صادرات ایران در ادامه پیشنهاد داد شرکت های فناوری که به مرحله فروش رسیده و دارای اظهارنامه هستند نیز در قالب شرکت های تولیدی غیرصادراتی در نظر گرفته شوند تا مشمول خدمات و تسهیلات دانش بنیان شوند.

همراهی جدی بانک توسعه صادرات ایران با شرکت های دانش بنیان استان یزد
سید حبیب الله میرغفوری، رئیس پارک علم و فناوری یزد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت توسعه شرکت های دانش بنیان، گفت: تنها مسیر توسعه ایران، حوزه دانش بنیان است و به همین دلیل طی سال های اخیر مقام معظم رهبری بر این مهم تاکید ویژه داشته اند.
وی، بانک توسعه صادرات ایران را یک حامی مصمم و جدی در تحقق سیاست توسعه شرکت های دانش بنیان دانست و گفت: خوشبختانه شعبه یزد این بانک، عملکرد مطلوبی در این بخش داشته و امید می رود با افزایش تسهیلات اعطایی، این روند توسعه ای سرعت بیشتری بگیرد.
وی اعلام کرد: در حال حاضر پارک علم و فناوری استان یزد میزبان ۴۶۰ شرکت فن آور است که از این تعداد ۱۴۰ شرکت، استاندارد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را کسب کرده و در زمره شرکت های دانش بنیان قرار دارند.
میرغفوری با بیان این مهم که استان یزد ظرفیت چهاربرابری در بخش استفاده از ظرفیت های دانش بنیان را دارد، گفت: آنچه مسلم است، شرکت های دانش بنیان این پتاسیل را دارند که سود محصولاتشان در سفره مردم مشخص شود و این ویژگی خاص برای کشور ارزشمند است.
رئیس پارک علم و فناوری اظهار امیدواری کرد روند همکاری بانک توسعه صادرات ایران با پارک علم و فناوری ادامه دار باشد و خواستار نگاه ویژه این بانک به حوزه دانش بنیان شد.

عملکرد هوشمندانه بانک توسعه صادرات در قبال شرکت های دانش بنیان
“اکرم فداکار” مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان یزد نیز در این نشست، گفت: تامین مالی اکوسیستم دانش بنیان الزاما به نظام بانکی ختم نمی شود اما نظام بانکی هوشمند، خود را با نیازهای این حوزه تطبیق می دهد؛ بانک توسعه صادرات علاوه بر هوشمندی با بهره مندی از نیروی متخصص، با اراده وانگیزه خود در شعبه یزد نمونه موفقی از حمایت و تامین مالی دانش بنیان را ارائه کرده است.
وی، با اشاره به سند تحول استان یزد، اظهار داشت: برنامه های متعددی برای توسعه نهادهای تامین مالی در استان برای چهارسال آینده پیش بینی شده و انتظار می رود بانک توسعه صادرات ایران، نقش مهم تری در این میان ایفا کند.
وی با یادآوری ماده ۱۸ قانون جهش تولید دانش بنیان ها، اظهار داشت: طبق این قانون به بانک ها اجازه داده شده که همراه با صندوق نوآوری و شکوفایی بتوانند در طرح های نوآورانه مورد تایید شورای راهبری، سرمایه گذاری مشترک انجام دهند. بر همین اساس توقع می رود بانک توسعه صادرات ایران در این زمینه همچون گذشته پیشرو باشد.
در ادامه این نشست، “سید علی اکبر کلانتر”، رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان یزد با اشاره به ظرفیت این استان در حوزه های مختلف صنعتی و علمی، گفت: مردم یزد راهی جز استفاده از اندیشه و نوآوری برای پیشرفت ندارند.
وی اظهار داشت: هزینه ایجاد شرکت های نوآور در مقایسه با واحدهای صنعتی ، بسیار کمتر بوده و در این میان نقش بانک های توسعه ای مانند بانک توسعه صادرات ایران بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه رفع چالش فعلی کشور در بخش تامین مالی واحدهای تولیدی در دست بانک های توسعه ای است، اظهار داشت: بانک توسعه صادرات ایران در استان یزد توانسته نقش حمایتی خود را به خوبی ایفا و رضایت جامعه فناور و دانش بنیان را جلب کند.
به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات در ادامه این نشست، فعالان حوزه دانش بنیان، ضمن قدردانی از عملکرد مدیریت شعبه یزد بانک توسعه صادرات ایران، چالش ها، پیشنهادات و مطالبات خود را در حوزه تامین مالی با مدیران ارشد این بانک در میان گذاشتند.

 

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.