تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اسفند 1400 - 11:30
کد خبر : 13716

مدیرعامل بانک پارسیان در بازدید از سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل عنوان شد:

حضور و حمایت بانک پارسیان در پروژه‌های جدید پتروشیمی

حضور و حمایت بانک پارسیان در پروژه‌های جدید پتروشیمی
اخبار پولی مالی- در سالی که بانام "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" نام‌گذاری شده است در کنار حمایت مالی از پروژه‌های بزرگ، بانک پارسیان تلاش کرده است تا در حوزه نوآوری صنعت پتروشیمی از صنایع خرد و پروژه‌های کوچک حمایت کند.

به گزارش اخبار پولی مالی ، کورش پرویزیان مدیرعامل به همراه مصطفی ضرغامی عضو هیات مدیره بانک پارسیان چهارشنبه ۴ اسفندماه از سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی بازدید کرده و در غرفه بانک پارسیان در این نمایشگاه حاضر شدند.
مدیرعامل و عضو هیات مدیره بانک پارسیان در زمان حضور در نمایشگاه در غرفه بانک پارسیان میزبان تنی چند از مدیران عامل شرکت‌های صنعت پتروشیمی بودند و با ایشان به گفت‌وگو پرداختند.
پرویزیان و ضرغامی همچنین از غرفه تعدادی از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه دیدن کردند و از نزدیک در جریان دستاوردهای صنعت پتروشیمی، پالایش، پتروپالایش و عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفتند.
مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به اهمیت نقش بانک‌ها در حمایت از صنعت پتروشیمی به‌ویژه در دوران تحریم از نقش حمایتی بانک پارسیان در شکل‌گیری پروژه‌های مهم این صنعت خبر داد.
کورش پرویزیان درحاشیه نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی در نشست خبری با خبرنگاران در غرفه بانک پارسیان با اشاره به اینکه پروژه‌های مهمی چون پروژه بزرگ گازی بیدبلندخلیج فارس به‌وسیله بانک پارسیان و برخی بانک‌های داخل کشور تأمین مالی و حمایت‌شده‌اند، افزود: پروژه‌های پتروپالایشی مهمی نیز وجود دارند که در ماه‌های آتی با حمایت‌های مالی ریالی و ارزی بانک‌های کشور به مرحله بهره‌برداری خواهند رسید.
وی افزود: بانک پارسیان نیز متناسب با توان مالی و ظرفیت خود، صندوق توسعه ملی و یا انتشار اوراق تلاش کرده است تا از پروژه‌های مختلف به‌ویژه در صنعت پتروشیمی و پتروپالایشی حمایت کند.
پرویزیان با اشاره به پروژه ۳٫۳ میلیون تنی شرکت پالایش سپهر پارسیان در شهرستان مهر استان فارس و عسلویه اشاره کرد و افزود: این پروژه با تأمین مالی بانک پارسیان به بهره‌برداری رسیده و امروزه این شرکت جزء شرکت‌های برتر صادرکننده پتروشیمی در کشور است.
وی افزود: در پروژه بید بلند هم این بانک یکی از اعضاء کنسرسیوم بود و در پروژه کنگان نیز در یک پروژه در سقف ۴ میلیارد دلار و در یک پروژه دیگر ۳ میلیارد دلار به شکل سندیکایی همراه با دیگر بانک‌ها در اتمام و به بهره‌برداری رسیدن آن‌ها حضور تمام‌قد داشته است.
وی از حضور بانک پارسیان در پروژه‌های جدید پتروشیمی که در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهند رسید خبر داد و افزود: در سالی که بانام “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها” نام‌گذاری شده است در کنار حمایت مالی از پروژه‌های بزرگ، این بانک تلاش کرده است تا در حوزه نوآوری صنعت پتروشیمی از صنایع خرد و پروژه‌های کوچک حمایت کند.
عمل به مسئولیت اجتماعی
ایجاد ساختار مستقل قرض‌الحسنه و اختصاص اعتبار ۴۵ هزار میلیارد ریالی به کسب‌وکارهای خانگی در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار در همکاری با نهادهای حمایتی مانند بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد برکت از دیگر مواردی است که مدیرعامل بانک پارسیان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به آن اشاره کرد.
وی ادامه داد: در این رابطه ساخت مدارس و تأمین اقلام موردنیاز دانش آموزان توسط بانک و شرکت‌های تابعه از دیگر فعالیت‌های بانک پارسیان است.
به گفته مدیرعامل بانک پارسیان، ساخت ۷ باب مدرسه توسط بیمه پارسیان در سیستان و بلوچستان و برنامه‌ریزی برای احداث یک باب مدرسه دیگر در خاف از دیگر فعالیت‌های بانک پارسیان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.
بانک پارسیان حامی شرکت‌های دانش‌بنیان
در حوزه حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان نیز کورش پرویزیان از تخصیص اعتباری بالغ‌بر ۲۵ هزار میلیارد ریال به بیش از ۴۵۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور خبر داد و افزود: این شرکت‌ها از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی وابسته به نهاد ریاست جمهوری و صندوق توسعه ملی جهت دریافت تسهیلات و تأمین اعتبار تعهدات به این بانک معرفی‌شده‌اند .
وی خاطرنشان کرد: بانک پارسیان در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در محل صندوق نوآوری و شکوفایی، به باز مهندسی محصولات ویژه‌ای همچون لیزینگ محصولات دانش‌بنیان، خرید محل کار، اجاره محل، سرمایه در گردش و … پرداخته است.
سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با حضور فعال شرکت‌های صنعت پتروشیمی، پالایش، پتروپالایش و شرکت‌های دانش‌بنیان و بانک‌ها با حضور جمعی از مسئولان، تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و فعالان عرصه صنعت پتروشیمی، نفت، پالایش، پتروپالایش و تأمین‌کنندگان منابع مالی و بانک‌های کشور از تاریخ ۲ لغایت ۴ اسفند در سالن نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار شد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.