تاریخ انتشار : سه شنبه 8 آذر 1401 - 12:07
کد خبر : 35923

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد؛

توافق با نیروهای مسلح برای تامین ۵ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن

توافق با نیروهای مسلح برای تامین ۵ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن
اخبار پولی مالی_ معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از توافق با نیروهای مسلح برای تامین بالغ بر ۵ هزار هکتار زمین به منظور استفاده از طرح نهضت ملی مسکن خبر داد که در مراحل تغییر کاربری قرار دارند.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، تقی رضایی، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره راهکارهای در نظر گرفته شده برای تامین اراضی در استان‌هایی که کمبود زمین دارند، اظهار کرد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در برخی استان‌ها با معضل کمبود زمین مواجه شدیم که برای رفع این مشکل، سه راهکار در نظر گرفته شد.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: توافق با مالکین بخش خصوصی و تعاونی‌ها، شهرک سازی در خارج از حرائم شهرها و استفاده از زمین‌های دولتی و توافق با نیروهای مسلح از جمله سپاه و ارتش، سه روش تامین زمین برای جبران کمبود اراضی در طرح نهضت ملی مسکن است.

به گفته رضایی، استان‌هایی مثل کردستان، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام دارای کمبود زمین هستند.

وی افزود: توافق اولیه با نیروهای مسلح برای تامین بالغ بر ۵ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی اتجام شده و این زمین‌ها در مرحله تغییر کاربری قرار دارند.

گفتنی است، وزارت راه و شهرسازی مکلف به ساخت ۴ میلیون مسکن تا پایان چهار سال دولت شده است و طبق گفته‌های وزیر راه و شهرسازی، در شهرهایی که زمین به میزان کافی وجود دارد، واحدهای مسکونی به صورت ویلایی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و یا زمین‌ به متقاضیان در گروه‌های دو تا چهار نفره به صورت ۲ ساله اجاره داده می‌شود تا با سلیقه خود خانه بسازند و در صورت ساخت، ۹۷ سال دیگر اجاره آن تمدید می‌شود.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.