تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 - 13:41
کد خبر : 52769

تداوم افت سنگین شاخص بورس

تداوم افت سنگین شاخص بورس
اخبار پولی مالی_ شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت ماه) با ۱۲۵ هزار و ۷۶۱ واحد کاهش در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۱۴ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش اخبار پولی مالی، شاخص هم‌وزن با ۳۷ هزار و ۱۱ واحد کاهش به ۸۰۳ هزار و ۳۲۶ واحد و شاخص قیمت با ۲۱ هزار و ۷۹۹ واحد افت به ۴۷۳ هزار و ۱۵۹ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۳ میلیارد و ۶۵۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۶ هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال معامله شد.

پرداخت الکترونیک پاسارگاد (پی پاد) با ۶۳ واحد، گروه صنعتی ملی (وملی) با ۶۲ واحد و محورسازان ایران خودرو (خوساز) با ۵۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با هشت هزار و ۶۵۵ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با هشت هزار و ۳۴۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با هفت هزار و ۹۵۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با چهار هزار و ۱۶ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با سه هزار و ۸۱۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز همچنین پرداخت الکترونیک پاسارگاد (پی پاد)، سایپا (خساپا)، بانک ملت (وبملت)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و ملی صنایع مس ایران (فملی)‌ در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۳۸۲ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۰ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز یک هزار و ۳۴۳ واحد کاهش داشت و به ۲۹ هزار و ۴۴۷ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۸۸۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۴۴ هزار و ۲۷۹ نوبت بود.

ایران خودرو دیزل (خاور) و فولاد شاهرود (فرود) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند و در مقابل پتروشیمی مارون (مارون)، پلیمر آریاساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.