تاریخ انتشار : دوشنبه 7 آذر 1401 - 9:16
کد خبر : 35720

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی:

بیمه های زندگی به سامانه توثیق متصل می شوند

بیمه های زندگی به سامانه توثیق متصل می شوند
اخبار پولی مالی_ چهارمین نشست بررسی فرآیندهای اجرایی سامانه توثیق سهام با حضور جلال مشاور وزیر امور اقتصاد و دارایی، نمایندگان مدیران عامل برخی از شرکت های بیمه و تعدادی از مدیران بیمه مرکزی برگزار شد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، علی بنیادی نائینی، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با اعلام این خبر گفت: در چهارمین نشست فرآیندهای اجرایی سامانه توثیق الکترونیکی روشمند و هوشمند (ستاره) پیش نویس API های مرتبط با سامانه ستاره و فرآیندهای این سامانه طرح و بررسی شد.

وی از استعلام بیمه نامه های اندوخته دار از بیمه مرکزی با کد ملی بیمه گذار، استعلام از شرکت بیمه گر، توثیق و تایید نهایی، آزادسازی و کسر از وثیقه به عنوان مهمترین فرآیندهای مورد بحث نام برد و گفت: امیدوارم با سپری شدن مراحل پایانی الحاق بیمه نامه های زندگی به سامانه توثیق، فرآیندهای طراحی شده در جهت رفاه حال بیمه گذاران به زودی اجرایی و عملیاتی شود.

شایان ذکر است، این سامانه این امکان را فراهم کرده است که همه داراریی های خرد و کلان افراد اعم از سهام بازار سرمایه و اوراق بهادار، اندوخته بیمه عمر و سنوات، اسناد املاک خودرو، سکه و … به عنوان وثیقه مورد استفاده عموم قرار گیرد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.