تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آذر 1400 - 15:22
کد خبر : 7637

مدیرعامل شرکت بیمه سامان:

 «بیمه بدنه کیلومتری » محصولی بیمه ای مبتنی بر ریسک است

 «بیمه بدنه کیلومتری » محصولی بیمه ای مبتنی بر ریسک است
اخبار پولی مالی- «بیمه بدنه کیلومتری» به عنوان دستاورد منحصر به فرد این شرکت، مصداق بارز طراحی محصول بیمه ای مبتنی بر ریسک است.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی،احمد رضا ضرابیه مدیرعامل شرکت بیمه سامان با اشاره به موضوع همایش بیمه و توسعه و راهبرد این شرکت مبنی بر لزوم حرکت به سمت بیمه گری مبتنی بر ریسک، تاکید کرد که «بیمه بدنه کیلومتری» به عنوان دستاورد منحصر به فرد این شرکت، مصداق بارز طراحی محصول بیمه ای مبتنی بر ریسک است.

ضرابیه با بیان این که تحول دیجیتال یک الزام برای صنعت بیمه است و نمی توان از کار آن به سادگی عبور کرد، افزود: اثر مثبت تحول دیجیتال باید در محصولات و خدمات برای مصرف کننده نهائی کاملا محسوس باشد، به گونه ای که حق بیمه، میزان خسارت دریافتی و نیز نحوه صدور بیمه نامه و ارائه خدمات در زمان خسارت را متحول کند.

وی همچنین توجه ویژه به ریسک بیمه گذار هنگام صدور بیمه نامه و محاسبه حق بیمه را الزامی خواند و با تاکید بر این که رعایت عدالت در محاسبه حق بیمه باید در نظر گرفته شود، اظهار کرد: بیمه گری مبتنی بر ریسک، امری رایج در کشورهای توسعه یافته و متناسب با تازه ترین یافته های دانش بیمه گری است، به گونه ای که پارامترهای ایجاد کننده ریسک باید حداکثر دخالت را در میزان حق بیمه دریافتی داشته باشند.

به گفته ضرابیه، اکنون بیمه بدنه کیلومتری شرکت بیمه سامان به عنوان یک محصول Usage-Based Insurance، چنین شرایطی را فراهم کرده و با استفاده از ابزار نوین، میزان حق بیمه بدنه اتومبیل را با میزان استفاده از خودرو متناسب کرده است.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان، بیمه گری مبتنی بر ریسک را عادلانه ترین روش بیمه گری خواند و اظهار امیدواری کرد با تکمیل داده های مربوط به مشتریان صنعت بیمه و استفاده از تحلیل داده ها، بتوان رویکرد مدیریت ریسک در صنعت بیمه را هر چه بیشتر به سمت بیمه گری مبتنی بر ریسک پیش برد

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.