تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 دی 1401 - 15:40
کد خبر : 39700

سیدحمید حسینی:

بحران اقتصادی فعلی کشور به خاطر ضعف وزیران است

بحران اقتصادی فعلی کشور به خاطر ضعف وزیران است
اخبار پولی مالی_ سیدحمید حسینی کارشناس مسائل اقتصادی در روزنامه آرمان ملی نوشت: وضعیت اقتصادی جامعه و افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها در حوزه‌های مختلف نشان می‌دهد که گویی برخی مدیران توان مدیریت اقتصاد کشور را ندارند.

به گزارش اخبار پولی مالی، در سال۹۷ که قیمت‌ها شروع به افزایش کرد ترامپ روی کارآمد، از برجام خارج شد و متعاقب آن تحریم‌ها برگشت. اما اکنون دیگر تحریم‌ها به آن سختی سابق نیست و ما طی چند سال اخیر توانسته‌ایم راهی برای دور زدن تحریم‌ها پیدا کنیم. لذا انتظار می‌رفت که هر چه از سال ۹۷ فاصله بگیریم وضعیت اقتصادی کشور بهتر شود.

این دولت و حامیان آن نیز بر این باور بودند که مشکل اقتصاد کشور این است که مدیران کارآمدی روی کار نیستند و اگر مدیران جوان انقلاب جایگزین شود مشکلات حل خواهد داشت. گرچه از همان ابتدا نیز مشخص بود که بدنه کارشناسی کشور تکنوکرات است و ربطی به اصلاح‌طلب یا اصولگرا و هر دولتی ندارد و می‌شود از این بدنه در تصمیم سازی و تصمیم گیری استفاده کرد.

این تغییر و تحولات نشان داد کابینه‌ای که اینگونه بسته شده چندان تیم هماهنگی از آب در نیامده است.چرا که برخی وزرا سابقه اجرایی نداشتند.هر چند در وزارتخانه‌هایی که مقداری وزرایی با سابقه اجرایی قبلی و کاری آمده‌اند احساس می‌شود که عملگراتر از دیگران هستند. مثلا در وزارت نفت احساس می‌شود که خود وزیر مقداری واقع‌نگرتر است. یا آقای ضرغامی و سجادی به جهت کاری که قبلا کردند و تجربه مدیریتی که قبلا داشتند بر اوضاع مدیریتی مسلط‌تر هستند. اما در برخی از وزارتخانه‌ها مشخص است که مدیرانی که منصوب شده‌اند از اشراف لازم برخوردار نیستند.

این موضوع نیز خود در جامعه بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند. وقتی جامعه ناامید می‌شود تبدیل به یک جامعه محافظه کاری می‌شود که پول خود را از بانک بیرون می‌کشد و به سمت سرمایه‌گذاری بلند مدت نمی‌رود، بر روی تولید سرمایه‌گذاری نمی‌کند. از طرفی مهاجرت افرایش پیدا می‌کند چرا که عده‌ای احساس می‌کنند که آینده‌ای در کشور ندارند. حداقل آمار می‌گوید که سالانه ۱۵۰ هزار نفر از کشور خارج می‌شوند که ۶۵درصد آنها فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند و بقیه نیز صاحبان حرفه‌ها و پزشک و پرستار و…که همین مساله باعث خروج سرمایه از کشور می‌شود و اقتصاد کشور را دچار مشکل می‌کند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.