تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 - 10:01
کد خبر : 18228

در راستای افزایش سطح ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان :

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق توسعه فناوری‌های نوین تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق توسعه فناوری‌های نوین تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند
اخبار پولی مالی- بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق توسعه فناوری‌های نوین در راستای افزایش سطح ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، عصر روز سه شنبه و در نخستین روز از inotex یازدهم، تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق توسعه فناوری‌های نوین به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه که به امضای دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و «سید روح‌الله میرامینی» مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین رسید، زمینه استفاده بانک از ظرفیت‌های مکانیزه صندوق توسعه فناوری‌های نوین در راستای ارائه خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را فراهم می‌کند.

بر اساس این تفاهم‌نامه فرآیند تشکیل پرونده، اعتبارسنجی، ارزیابی، تنظیم قرارداد و معرفی متقاضیان فناور و دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بر عهده صندوق توسعه فناوری‌های نوین و بر بستر سامانه الکترونیکی این صندوق قرار خواهد گرفت.

همچنین این تفاهم‌نامه زمینه‌ساز توسعه بانکداری دیجیتال در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تکیه بر توان و تجربه صندوق توسعه فناوری‌های نوین خواهد شد.

فصل نوین تأمین مالی دانش‌بنیان‌ها

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به اعتماد ایجاد شده دو جانبه گفت: عملکرد صندوق توسعه فناوری‌های نوین در ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌و‌کارهای کوچک و تجاری‌سازی آنها تحت بررسی ما بوده و همین امر سبب امضای این تفاهم‌نامه شده است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های قابل توجه بانک و صندوق در اجرای تعهدات این تفاهم نامه افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همواره ارائه خدمات قرض‌الحسنه به آحاد جامعه را دنبال کرده و در سال جدید با توسعه صورت گرفته در ارائه خدمات تامین مالی می‌تواند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به اشخاص حقوقی تسهیلات ارائه کند.

شمسی‌نژاد ضمن تاکید بر شعار سال و حمایت از حوزه دانش بنیان خاطرنشان کرد: توجه ویژه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به شرکت‌های دانش بنیان و نامگذاری امسال توسط ایشان، ما را ترغیب به ایجاد پیوند با صندوق توسعه فناوری‌های نوین به عنوان یکی از بزرگترین صندوق‌های کشور در تامین مالی این حوزه کرد.

وی افزود: این صندوق تا کنون ارزیابی و تامین مالی شرکت‌‌های متعددی در این حوزه را در کارنامه خود دارد و این پیوند با توجه به توانایی‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین و ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌تواند فصل نوینی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور رقم بزند.

اعطای تسهیلات به معرفی‌شدگان صندوق

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خصوص میزان تسهیلات مورد توافق طرفین برای اعطا به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه در گام اول قرار است تعداد ۱۰۰ فقره تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی با تکیه بر فرآیند الکترونیکی ارزیابی، اعتبارسنجی و معرفی صندوق توسعه فناوری‌های نوین از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اعطا شود.

شمسی‌نژاد با اشاره با موضوع دیگر تفاهم‌نامه بانک و صندوق خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مورد پیگیری ما در این تفاهم‌نامه، الکترونیکی شدن همه فرآیندهای مالی و بانکی است؛ بر این اساس بحث اعتبارسنجی و ارزیابی شرکت‌ها از طریق بستر الکترونیکی صندوق عملی خواهد شد. همچنین با توجه به سوق فرآیندهای بانکی و مالی به سمت غیرحضوری و الکترونیکی شدن می‌توانیم ارتقای سطح خدمات الکترونیک بانک را با تکیه بر توان IT صندوق توسعه فناوری‌های نوین دنبال کنیم.

صندوق توسعه فناوری‌های نوین در نظام بانکی پذیرفته شده است

مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین نیز با تأکید بر ضرورت رفع دغدغه های نظام بانکی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: سرمایه‌گذاری جسورانه همواره یکی از دغدغه‌های بانک مرکزی است و این امر با توجه به تجربه صندوق توسعه فناوری‌های نوین و رفع این دغدغه‌ها با تکیه بر توان صندوق همواره با موفقیت همراه بوده است.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد ۱۴ ساله صندوق در ارائه انواع خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور افزود: اکنون صندوق توسعه فناوری‌های نوین با عملکرد مطلوب خود طی ۱۳ تفاهم‌نامه مستقل به سیستم بانکی، خود به نهادی پذیرفته شده در بین بانک‌ها مبدل شده و ضمانت‌نامه و ‌ارزیابی این صندوق در بین بانک‌ها شناخته شده و پذیرفته شده است.

میرامینی ارائه انواع خدمات مالی را تخصص صندوق توسعه فناوری‌های نوین برشمرد و تصریح کرد: این صندوق اکنون امکان ارائه انواع خدمات مالی همچون ارائه ضمانت‌نامه، تسهیلات، سرمایه‌گذاری و مشارکت و تأمین مالی جمعی(croudfunding) را داراست. همچنین امکان ارائه خدمات بیمه ای و مشاوره تامین مالی از بازارسرمایه و بانک‌ها را برای شرکت‌ها در مجموعه صندوق نوین فراهم کرده‌ایم و جعبه ابزار ما برای ارائه خدمات تامین مالی کامل است.

مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین با ارائه برخی آمار یادآور شد: این صندوق در بسیاری از شاخص‌ها رتبه نخست را در بین صندوق‌های هم‌مسیر خود دارد و مثلاً در میزان ضمانت‌نامه و تسهیلات رتبه نخست خدمات تأمین مالی را در بین صندوق‌های مشابه دارد.

در ادامه مراسم از باجه خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در محل صندوق توسعه فناوری‌های نوین رونمایی شد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.