تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 آذر 1401 - 10:54
کد خبر : 36054

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران حامی زنان سرپرست خانوار

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران حامی زنان سرپرست خانوار
اخبار پولی مالی_ مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قزوین با اشاره به پرداخت ۵۰۰ فقره وام ۳۰ میلیون ریالی به زنان سرپرست خانوار گفت: همواره تلاش کرده‌ایم تا بانک نقش خود را در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به‌خوبی ایفا کند.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک در استان قزوین دارای ۶ شعبه فعال است که مشغول ارائه خدمات بانکی و اعتباری به مشتریان هستند. مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قزوین عملکرد موفقی در مسیر تحقق اهداف و راهبردهای بانک داشته و همین مسئله، باعث ارتباطات مؤثری میان بانک و مشتریان شده است. در این خصوص گفت‌وگویی با «کاوه نائینی» مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قزوین انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

رشد منابع مدیریت شعب استان قزوین در سال جاری چقدر بوده است؟
در سال جاری منابع استان قزوین از ۱۹هزار میلیارد ریال ابتدای سال به بیش از ۳۱هزار میلیارد ریال رسیده که این آمار رشد حدوداً ۶۲ درصدی را نشان می‌دهد.

در سال ۱۴۰۱ چه میزان وام در استان قزوین به متقاضیان پرداخت شده است؟
در سال جاری تعداد ۲۶ هزار و ۷۵۷ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش بیش از حدوداً ۱۲هزار میلیارد ریال به متقاضیان استان پرداخت شده است. از این تعداد بیش از ۱۱۲۵ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش ۲۰۵ میلیارد ریال در قالب وام‌های بدون ضامن بوده است.

یکی از اولویت‌های اصلی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران کمک به نهادهای حمایتی مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و … است. در این راستا چه میزان وام در همکاری با نهادهای حمایتی پرداخت کرده‌اید؟
در سال جاری از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته برای کمیته امداد امام خمینی(ره) تعداد ۳۰۳ فقره وام به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال پرداخت شده است. در خصوص مددجویان بهزیستی نیز ۶۸ فقره وام به ارزش ۶۱ میلیارد ریال پرداخت شده است. همچنین در راستای جزء ۲ بند ب اشتغال استانداری (بنیاد برکت) نیز از ۹۱ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته تعداد ۵۶ فقره وام به ارزش حدوداً ۴۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

اقدامات مدیریت شعب استان قزوین در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی چه بوده است؟
پرداخت وام درمان به بیماران نیازمند بدون سپرده‌گذاری از محل طرح همیاران مهر از جمله اقداماتی است که در سال جاری به‌صورت بی‌وقفه در حال انجام است و تا کنون بیش از ۲۵۳ فقره وام درمان به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال از محل این طرح پرداخت شده است. در سال‌های گذشته نیز ۳۶۴ قلم از اقلام پزشکی در شرایط بیماری کرونا به دانشگاه علوم پزشکی طی ۲مرحله به ارزش بیش از ۶ میلیارد ریال اهدا شده است. همپنین پرداخت ۵۰۰ فقره وام ۳۰ میلیون ریالی به زنان سرپرست خانوار از جمله اقدامات بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی و در سطح استان قزوین بوده است.

در سال جاری چه تعداد وام از‌دواج و فرزندآوری از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به متقاضیان پرداخت شده است؟
تا این برهه از سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۸۹ فقره وام فرزندآوری به ارزش بیش از ۱۷۹ میلیارد ریال پرداخت شده است. همچنین تا پایان مهرماه ۴۷۶ فقره وام ازدواج به ارزش بیش از ۶۳۱ میلیارد ریال به زوج‌های جوان پرداخت شده است.

توسعه خدمات بانکداری الکترونیک از سیاست‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به شمار می‌رود و برای رسیدن به این هدف زیرساخت‌های مناسبی از سوی بانک در سراسر کشور ایجاد شده است. مدیریت استان قزوین در این زمینه چه اقداماتی انجام داده است؟
با توجه به استقبال مشتریان از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و ضرورت جلوگیری از ازدحام جمعیت مشتریان در شعب، گسترش افتتاح حساب و درخواست وام آنلاین یک ضرورت برای استان محسوب می‌شود. این موضوع در استان قزوین به طور روزانه رصد می‌شود تا ضمن فرهنگ‌سازی، آمارهای خود را نیز در این زمینه بهبود بخشیم. به‌طور مثال از ابتدای امسال تا کنون ۳۰هزار مورد افتتاح حساب آنلاین و ۳۰۰۰ فقره درخواست وام آنلاین در شعب استان به ثبت رسیده است.

مزیت نسبی استان شما در کدام حوزه اقتصادی است و برای حمایت از آن، در قالب تأمین مالی چه اقداماتی انجام داده‌اید؟
استان قزوین یک استان صنعتی است و وجود شهرک‌های صنعتی متعدد در این استان جمعیت کارگری استان را افزایش داده است. در این راستا تلاش شده با معرفی طرح «مهریار» امکان پرداخت حقوق این قشر در بانک فراهم شود تا با پرداخت وام‌های ارزان قیمت به آن‌ها در قالب این طرح و طرح امتیازی به افزایش رفاه این افراد کمک شود.

موفق‌ترین طرح بانک را چه می‌دانید؟
اکثر طرح‌های بانک با توجه به نیازسنجی از مشتریان طراحی شده و پاسخگوی نیاز قشر خاصی از جامعه است. در میان طرح‌های متنوع بانک طرح حمایتی فرد حقیقی و حقوقی در قالب بانکداری اجتماعی جزو طرح‌های موفق بوده است.

کدام یک از طرح‌های ارائه شده از سوی بانک در سال جاری را مناسب‌تر ارزیابی می‌کنید؟
۲ طرح ویژه در سال جاری ارائه شده است. طرح مهریار با هدف افزایش رفاه حقوق‌بگیران دولتی و خصوصی در سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات در حال اجراست. طرح دیگر نیز پیشبرد مهر است که برای رفع نیازهای فوری و ضروری صاحبان کسب‌و‌کارهای مختلف و دارندگان حساب جاری که چک‌های در گردش دارند، در نظر گرفته شده است.

کدام یک از طرح‌های بانک را برای جذب بیش از پیش منابع پیشنهاد می‌دهید؟
در شرایط فعلی اقتصاد، طرح مهریار و طرح حمایتی می‌توانند در افزایش منابع مؤثر باشند.

شما پاشنه آشیل بانک را چه می‌بینید و راه‌حل آن را چه می‌دانید؟
اساساً ۲ عامل بر بانک تأثیرگذار است؛ موضوعات داخلی و مسائل بیرونی. در حال حاضر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشتر از عدم ثبات اقتصادی لطمه می‌خورد. به عبارت دقیق‌تر در شرایط تورمی مردم اصطلاحاً با «پول داغ» ارتباط دارند و تمایل آن‌ها به ماندگاری پول در حساب‌ها به‌ویژه حساب‌های قرض‌الحسنه کاهش می‌یابد. تغییرات نرخ ارز و تغییرات قیمت در بازارهای موازی نظیر طلا، سکه و… بر میزان سپرده بانک همیشه مؤثر بوده است. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همواره در شرایط ثبات اقتصادی رشد بیشتری را تجربه کرده است.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.