تاریخ انتشار : دوشنبه 8 خرداد 1402 - 18:21
کد خبر : 54995

بانک سپه، بانک پیشرو در تامین پروژه‌های ملی

بانک سپه، بانک پیشرو در تامین پروژه‌های ملی
اخبار پولی مالی_ بانک سپه به‌عنوان بازوی توانمند اقتصادی دولت، اولویت برنامه‌های خود را در جهت جذب سپرده‌های خرد مانند سپرده‌های بلندمدت و کوتاه مدت قرار داده تا از این مهم بتواند قیمت تمام شده پول را مدیریت کند.

به گزارش اخبار پولی مالی، بانک سپه همواره به استناد پیشینه خود در قراردادهای فاینانس، ریفاینانس و حساب ذخیره ارزی و پشتوانه نیروهای توانمند و با هماهنگی مفید و سازنده بخش بین‌الملل و اعتباری خود، در تامین پروژه‌های ملی پیشرو بوده است.

بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایران، محور برنامه‌ها و اهداف خود برای رسیدن به کسب درآمد بیشتر و ارزآوری در سال ۱۴۰۲ را در تعمیق بخشیدن روابط با مشتریان، استفاده از ظرفیت‌های فناورمحور در ارائه خدمات سهل و آسان، حمایت از اقشار جامعه و تولیدکنندگان با توجه به تحقق شعار سال قرار داده است و برای رسیدن به این مهم برنامه‌هایی را تبیین و تعریف کرده است.

این بانک، اولویت برنامه‌های خود را در سال ۱۴۰۲ بر تکمیل و ارتقای طرح‌های پیشین خود مبنی بر حمایت حداکثری از تولیدکنندگان در راستای دستیابی به توسعه اقتصادی و تحقق شعار سال در رشد تولید قرار داده است. همچنین در جهت کاهش اثرات تورمی همچنان بنا دارد تا حمایت‌های تسهیلاتی خود را از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در قالب پرداخت وام‌های تکلیفی با جدیتی بیشتر از گذشته ادامه دهد.

بانک سپه با تمرکز بر مشتری‌مداری و ارائه خدمات آسان، هدف خود را در راستای شکوفایی و رشد اقتصادی کشور پیگیری می‌کند. با توجه به حمایت این بانک از تولید‌کنندگان و اقشار مختلف جامعه، این بانک به نظر می‌رسد به عنوان یک نهاد مالی و پولی مؤثر در توسعه و رشد اقتصادی کشور عمل کرده است. افزایش جذب منابع و کاهش مصارف براساس شرایط خاص هر استان مسیر انتخابی این بانک برای سال جاری در حوزه های بانکداری خرد، بانکداری شرکتی و بانکداری ویژه است.

این بانک که در سال گذشته ۲۰۱ هزار و ۶۳۱ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان در قالب یک میلیون و ۹۶۷ هزار و۲۶۲ فقره تسهیلات در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، تسهیلات تکلیفی از جمله قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری، خوداشتغالی، کمک ودیعه مسکن مستأجرین و بخش بازرگانی پرداخت کرده است، قصد دارد تا با اعطای تسهیلات حمایتی در سال جدید هم نقشی اساسی در جهت رشد تولید و مهار تورم ایفا نماید.

براساس این گزارش، بانک سپه با سابقه‌ای بیش از ۹۰ سال فعالیت در عرصه بانکداری کشور، همواره به عنوان یک بانک دولتی، توجه به مسئولیت های اجتماعی در راستای توسعه و شکوفایی اقتصادی کشور و رونق بخش تولید را مورد توجه ویژه قرار داده است. این بانک در قالب انعقاد قراردادهای عاملیت با صندوق توسعه ملی به مبلغ معادل ۱۵ میلیارد دلار نسبت به تامین پروژه‌های ملی در میادین مشترک نفتی، پتروشیمی، پالایشگاهی، فولاد و نیروگاهی بسیار مثمرثمر بوده است. البته نباید از نقش اساسی بانک سپه در پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان مرکزی غافل شد.

بزرگترین بانک ایرانی با دارا بودن بخش قابل توجهی از منابع کشور، بانکداری قرض الحسنه را یکی از محورهای توسعه راهبردی خود می‌داند که با توسعه زیرساخت‌های لازم بنا دارد این مهم را در سال جاری به انجام برساند. بانکداری قرض‌‌الحسنه یکی از محورهای اصلی بانکداری اسلامی و عاملی اساسی با محوریت مشتری‌مداری در جهت کسب رضایت مشتریان به حساب می‌آید.

بانک سپه از ابتدای سال جاری علاوه بر رصد و پایش شرایط بازار پولی و مالی کشور، با انجام اقدامات بهبود دهنده شاخص‌های کارایی، نوآوری و بهره‌وری همسو با اجرای طرح تحول راهبردی، رشد مقرر را به‌صورت متوازن در ابعاد مختلف دنبال می‌کند و کماکان با حمایت از واحدهای تولیدی و رفع نیازهای تسهیلاتی خرد مشتریان یکی از مهم‌ترین ارکان تأثیرگذار در نظام بانکی و اقتصاد کشور است.

علاوه بر این، توجه به موضوع توانمندسازی و آموزش کارکنان، رضایتمندی شغلی آنان، روان سازی فرآیندها، آراستگی کارکنان، امور فرهنگی و لزوم مراقبت و نظارت بر عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه بانک، از دیگر برنامه‌های بانک سپه در سال ۱۴۰۲ برای رسیدن به عنوان «سال شکوفایی و اعتلای بیش از پیش بانک سپه» است.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.