تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 - 13:18
کد خبر : 53481

بازگشت پرقدرت بورس به مدار صعود

بازگشت پرقدرت بورس به مدار صعود
اخبار پولی مالی_ شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۲۴ اردیبهشت ماه) با ۷۱ هزار و ۸۸۰ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش اخبار پولی مالی، شاخص هم‌وزن با ۱۳ هزار و ۷۵۳ واحد افزایش به ۷۴۸ هزار و ۶۰۴ واحد و شاخص قیمت با هشت هزار و ۸۵ واحد رشد به ۴۴۰ هزار و ۱۱۱ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۲۱ میلیارد و ۱۰۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵۰ هزار و ۹۴ میلیارد ریال معامله شد.

فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با پنج هزار و ۴۰۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با پنج هزار و ۲۶ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۷۶۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با سه هزار و ۵۵۸ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با سه هزار و ۲۱۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با سه هزار و ۱۲۲ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲ هزار و ۶۴۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل بانک پارسیان (وپارس) با ۲۵۷ واحد، زامیاد (خزامیا) با ۲۳۵ واحد، سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد) با ۲۰۰ واحد و تامین سرمایه امین (امین) با ۱۱۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز همچنین زامیاد (خزامیا)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، پرداخت الکترونیک پاسارگاد (پی پاد)، گستشر سرمایه گذاری ایرن خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۸۷۹ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۱ هزار و ۷۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۶۲۱ واحد افزایش داشت و به ۲۸ هزار و ۴۸۱ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۳۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۵۰۷ هزار و ۵۸۲ نوبت بود.

سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، ایران خودرو دیزل (خاور)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) و پلیمر آریاساسول (آریا) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل بیمه پاسارگاد (بپاس)، بانک دی (دی)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.