تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تیر 1401 - 15:51
کد خبر : 22319

گزارش:

بازدید رئیس انجمن روابط عمومی ایران از خط اول جبهه صنعت

بازدید رئیس انجمن روابط عمومی ایران از خط اول جبهه صنعت
اخبار پولی مالی- رئیس انجمن روابط عمومی ایران به اتفاق هیأت همراه به منظور آشنایی بیشتر با دستاوردهای ذوب آهن اصفهان، ازخط تولید این شرکت بازدید نمود.

به گزارش اخبار پولی مالی،خسرو رفیعی رئیس انجمن روابط عمومی ایران در  بازدید از خط اول جبهه صنعت ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع پولاد مردان خط اول جبهه صنعت گفت: ذوب آهن اصفهان به عنوان یک صنعت مادر در طی بیش از نیم قرن فعالیت، نقش مهمی در رشد و توسعه صنعت فولاد و تربیت نیروهای متخصص در این عرصه داشته است و در همه نقاط کشور نقش آفرینی کرده است.
وی با اشاره به جایگاه مهم روابط عمومی در این شرکت یاد آور شد:
با توجه به قدمت ودستاوردهای مهم این مادرصنعت، داشتن یک روابط عمومی قوی و کارآمد، شایسته چنین صنعتی است.
وی افزود: وجود یک روابط عمومی فعال و خلاق در هر سازمانی، نشانه شناخت و درک صحیح مدیریت عالی آن سازمان از نقش و جایگاه واقعی روابط عمومی است که خوشبختانه در طی پنجاه سال گذشته این رویکرد، در ذوب آهن اصفهان دیده شده است.
دستاوردهای ذوب آهن اصفهان
قرارداد تأسیس ذوب آهن اصفهان به عنوان سندی مهم در جهت آغاز صنعتی شدن کشور،روز ۲۳ دی ماه ۱۳۴۴ به تصویب مجلس رسید و این ماه در سال ۱۳۵۰ شاهد گرفتن اولین چدن از کوره بلند ذوب آهن اصفهان بود که از به یاد ماندنی ترین لحظات صنعت فولاد کشور است و در دی ماه ۱۳۵۱ اولین محصول فولادی ایران با راه اندازی نورد ذوب آهن، تولید شد. اما حکایت دی ماه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی پربارتر شد. در ۲۳ دی ماه ۱۳۷۱ با حضور رییس جمهور وقت حضرت آیت ا… هاشمی رفسنجانی بیستمین سالگرد تولید فولاد در ذوب آهن گرامی داشته شد.
اینک پس از نیم قرن که از عمر پربار این مجتمع عظیم صنعتی گذشته است،همچنان به عنوان پیشران صنعت این مرز و بوم،همچنان با قامتی استوار و گام های محکم مسیر بالندگی را طی می‌کند.
تربیت ۱۰۰ هزار مدیر،مهندس و کارگر ماهر در این دوران،چالش کمبود نیروی انسانی ماهر در دهه ۴۰ و ۵۰ را پوشش داد تا صنایع پس از ذوب آهن به لحاظ منابع انسانی با مشکل عمده ای مواجه نباشند. تاثیر ذوب آهن در راه اندازی معادن و توسعه زیرساخت های صنعت فولاد کم اهمیت تر از تربیت نیروی انسانی نبود و عملاً امکان شکل گیری واحدهای فولادی جدید را فراهم آورد،کارخانه هایی که در تاسیس،توسعه و حتی مدیریت امروز آنها شاهد حضور پر رنگ ذوب آهنی ها هستیم.
ذوب آهن اصفهان هم اکنون با شرکت های زیر مجموعه میزبان حدود ۱۷ هزار نفر پرسنل است و معیشت کارگران معادن زغال سنگ ایران نیز از این کارخانه عظیم تأمین می شود. کارخانه ای که همچون مادری بخشنده هر آنچه در توان داشت برای طراحی، ساخت و توسعه صنایع مختلف مانند مجتمع فولاد مبارکه، خوزستان، خراسان، قروه، یزد و… در سراسر این مرز پر گهر به کار گرفت تا همه در کنار همدیگر طعم شیرین رشد و بالندگی را بچشند و معیشت ایران و ایرانی را رونق بخشند.
ذوب آهن اصفهان که تلاشگران آن در پیروزی انقلاب اسلامی دوشادوش مردم علیه رژیم ستم شاهی فعالیت نمودند،در سالهای دفاع مقدس نیز با اعزام نیرو به جبهه،پشتیبانی از جنگ با ساخت قطعات و تجهیزات و همچنین تقدیم ۲۹۰ شهید، حضور جانانه ای در این پیکار حق علیه باطل داشت و تا همیشه نماد ایثارگری در خانواده صنعت کشور شد.
در کنار این دستاوردها،ذوب آهن اصفهان در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی،خدمات بسیاری را همچون احداث بزرگراه ذوب آهن،تاسیس فولادشهر،ایجاد ۱۶ هزار و پانصد هکتار فضای سبز دست کاشت که ۸۴ برابر استاندارد و ۲۰ برابر وسعت این شرکت است،ساخت ورزشگاه بزرگ فولادشهر،بیمارستان شهید مطهری،جمع آوری پساب شهرهای پیرامون کارخانه برای استفاده در خط تولید و بخشی از فضای سبز کارخانه،تعمییرات کوره بلند شماره یک ذوب آهن به عنوان اولین کوره بلند ایران با دانش و توان کارکنان سختکوش شرکت و… را به جامعه ارائه نموده است، لذا به جرأت می توان گفت هیچ صنعتی مانند ذوب آهن اصفهان در اجتماع ریشه دار نیست.
ذوب آهن اصفهان در تاریخ سراسر افتخار خود،علاوه بر نقشی که در شکل گیری فرهنگ صنعتی کشور و راه اندازی سایر صنایع داشته،دستاوردهای چشمگیری حاصل کرده است که از جمله مهمترین آنها می توان به تولید ریل اشاره کرد. در این راستا تولید شمش ریل و انواع ریل مورد نیاز کشور مطابق استانداردهای جهانی با گرید ۶۰E1 که تنها شش کشور دنیا قادر به تولید آن هستند صورت گرفت که نقش مهمی در توسعه زیرساخت حمل ونقل کشور دارد. تولید محصولات جدید نظیر آرک معدن، ورق سازه های فولادی، انواع تیرآهن بال پهن،ریل مترو، ریل زبانه سوزن و …. کسب عنوان صادرکننده ممتاز،نمونه ملی و استانی طی هشت سال،دریافت مدال افتخار ملی صادرات و واحد نمونه استاندارد طی سالهای متمادی،دریافت لوح حمایت از حقوق مصرف کنندگان طی سال های مختلف،کسب گواهینامه صادرات محصولات به اروپا،کسب استاندارد ملی تولید ریل،تندیس مسئولیت اجتماعی و … بخشی از دیگر دستاوردهای این شرکت محسوب می شوند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.