تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 - 12:02
کد خبر : 43849

بازار اختصاصی دانش‌بنیان‌ها در بورس تشکیل می‌شود

بازار اختصاصی دانش‌بنیان‌ها در بورس تشکیل می‌شود
اخبار پولی مالی_ براساس مذاکرات انجام شده مابین سازمان بورس و اوراق بهادار با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری قرار بر این است تا بازار اختصاصی دانش‌بنیان‌ها در بورس تشکیل شود.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از سازمان بورس، میثم حامدی رئیس مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس گفت: بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان در بازار سرمایه پذیرش شده و انتشار صکوک نوآوری از جمله فرآیندهای موجود بازار سرمایه است؛ در کنار پذیرش شرکت‌ها و امکان انتشار صکوک، ظرفیت تامین مالی جمعی و همچنین استفاده از صندوق‌های خصوصی و جسورانه از دیگر موارد این تفاهم‌نامه بوده که امکان استفاده گسترده‌تر از آن‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ همکاری با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به نمایندگی روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌منظور هم‌افزایی اقدامات طرفین و برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق، فناور و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال امضا شد.

حامدی ابراز کرد: این تفاهم‌نامه در راستای التزام عملی به فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» منعقد شده و اهدافی همچون تقویت و گسترش اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه همکاری‌ها برای تأمین مالی نوآوری و فناوری را دنبال می‌کند.

وی در خصوص مواد مورد توافق در تفاهم‌نامه، ضمن اشاره به تلاش‌ها برای ایجاد بازار اختصاصی برای شرکت‌های دانش بنیان، افزود: براساس مفاد تفاهم‌نامه تلاش خواهد شد در ارتباط بیشتر با معاونت علمی و همچنین با استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه، بازاری اختصاصی برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شود و اقداماتی مشترک برای جریان دادن این شرکت‌های خلاق، فناور و فعال در حوزه اقتصاد دیحیتال برای تامین مالی از طریق بازار سرمایه انجام شود.

رئیس مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی با اشاره به ظرفیت تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان از طریق بازار سرمایه، افزود: بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان در بازار سرمایه پذیرش شده و انتشار صکوک نوآوری از جمله فرآیندهای موجود بازار سرمایه است؛ در کنار پذیرش شرکت‌ها و امکان انتشار صکوک، ظرفیت تامین مالی جمعی و همچنین استفاده از صندوق‌های خصوصی و جسورانه از دیگر موارد این تفاهم‌نامه بوده که امکان استفاده گسترده‌تر از آن‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

حامدی تشریح کرد: پیش از این کمیته کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در سازمان بورس و اوراق بهادار با مشارکت معاونت علمی ایجاد شده بود و براساس تفاهم‌نامه کارگروهی برای پیگیری مصوبات و همچنین اجرایی شدن تفاهم‌نامه متشکل از نمایندگان سازمان بورس، معاونت علمی، بورس و فرابورس تشکیل خواهد شد.

رئیس مرکز پژوهش در پایان این گفت‌وگو ضمن اظهار امیدواری بیان کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه به هم‌افزایی و انسجام بیشتر اقدامات معاونت علمی و سازمان منجر می‌شود و نهایتا ثمر این همکاری در تامین مالی و تشکیل سرمایه هرچه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان، خلاق، فناور و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال خواهد شد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.