تاریخ انتشار : دوشنبه 1 اسفند 1401 - 14:18
کد خبر : 45543

“ایرانی سازی” به سبک هلدینگ خلیج فارس

“ایرانی سازی” به سبک هلدینگ خلیج فارس
اخبار پولی مالی_ در چهارمين نمايشگاه و همايش تخصصي حمايت از ساخت داخل و دانش بنيـان در صنعت پتروشيمي، پالايش و پتروپالايشي، بیش از 200 تفاهم نامه، موافقت نامه و قرارداد به ارزش بیش از 20 هزار میلیارد تومان امضاء شد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی شـرکت صنـایع پتـروشیمی خلیـج فـارس، امتیاز ویژه این دوره از نمایشگاه و همایش تخصصی، حضور فعال و متمایز صنایع پایین دستی پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان بود.

دبیر اجرایی چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل و دانش بنیـان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایشی گفت: در این رویداد سه روزه ، ٢٠ هزار میلیارد تومان سند، برای ایرانی‌سازی صنعت نفت به امضاء رسید.

مهرداد عظیمی گفت: در چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل و دانش بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایشی، بیش از ۱۸۰ تفاهم‌نامه، موافقتنامه و قرارداد به ارزش ۱۳ هزار میلیارد ریال‌ با هلدینگ خلیج فارس منعقد شد.

دبیر اجرایی نمایشگاه چهارم افزود:میزان ریالی و ارزی تعدادی از این تفاهم‌نامه، موافقتنامه و قراردادها با هلدینگ هنوز محاسبه نشده است.

به گفته وی، در این رویداد سه روزه، همچنین دههای قرارداد فی مابین شرکتهای داخلی، بانکها، مؤسسات علمی و تحقیقاتی معتبر که حضور داشتند، منعقد شده است.

عظیمی گفت: ارزش تفاهم‌های منعقد شده در نمایشگاه پارسال حدود هفت هزار میلیارد تومان بوده و امسال ارزش تفاهم‌ها و قراردادهای شرکت‌های تولیدی و طرح‌ها با شرکت‌های ایرانی به ۱۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

دستاوردهابه گفته وی، در کنار مقولاتی چون استقبال و حضور بی سابقه مدیران و و کارشناسان صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایشی و فعالان بانکی و بازار سرمایه، ایجاد پارک فناوری پردیس، برجسته سازی اهمیت شرکت های دانش بنیان، انعقاد تفاهم نامه ها، موافقت نامه ها، و قراردادها، ایرانی‌سازی دانش ساخت ده‌ها تجهیز پیچیده از کمپرسورهای رفت و برگشتی، پمپ‌های کرایوژنیک، کاتالیست‌ها، از دستاوردهای نمایشگاه چهارم حمایت از ساخت داخل است.

توجه به صنایع پایین دست و تکمیل زنجیره ارزشدبیر اجرایی نمایشگاه چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل و دانش بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش با بیان اینکه امتیاز ویژه این دوره از نمایشگاه و همایش تخصصی، حضور فعال و متمایز صنایع پایین دستی پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان است،تأکید کرد: بیش از ۱۸۰ شرکت دانش بنیان در ۳۰۰ پروژه با هلدینگ خلیج فارس همکاری می‌کنند و حضور بیش از ۳۰۰ شرکت ایرانی در نمایشگاه امسال در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع، نشانه‌ای دیگر از اهمیت دادن به شرکت‌های داخلی و تحقق شعار راهبردی امسال است.

برگزاری پنل ها و نشست های تخصصی پرمحتواعظیمی تصریح کرد: در نمایشگاه امسال، ۳۸ پنل تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه صنایع پایین دستی برگزار ‌شد تا از ظرفیت نخبگانی کشور برای هم اندیشی و تبادل نظر در موضوعات علمی و پژوهشی بیشتر استفاده شود.وی با قدردانی از تمام مجموعه ها و نهادهایی که گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس را در برگزاری این رویداد بزرگ اقتصادی یاری کردند،گفت: انشاالله برگزاری چنین رویدادهایی، باعث تقویت خودباوری و امید و نشاط بیشتر در جامعه شود.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.